دکتر محمد خادمی

فیلر برای سیاهی دور چشم

تصویر فیلر برای سیاهی دور چشم

وجود سیاهی دور چشم باعث خستگی و پیری در چهره افراد می‌شود، اگر قصد دارید که جوانی و شادابی را به چهره خود هدیه دهید، می‌توانید از فیلر زیر چشم استفاده کنید. اکثر افرادی که مشکلاتی مانند گودی و تیرگی دور چشم دارند، از فیلر زیر چشم برای درمان این مشکلات استفاده می‌کنند. البته، رعایت عواملی مانند خواب کافی، رژیم غذایی مناسب و مراقبت از پوست همچنان می‌تواند به کاهش پف و تیرگی دور چشم کمک کند. اما اگر این روش‌ها برای شما کافی نیستند، ممکن است علاوه بر رعایت نکات ذکر شده، به استفاده از فیلر زیر چشم هم نیاز داشته باشید. اگر می‌خواهید درباره تزریق فیلر برای سیاهی دور چشم اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تصویر فیلر برای سیاهی دور چشم

چگونگی رفع سیاهی دور چشم با فیلر

استفاده از ژل در ناحیه زیر چشم، جز روش‌های جوانسازی پری اوربیتال یا همان جوان شدن اطراف چشم محسوب می‌شود. در ابتدا، برای شناسایی دقیق علت گودی چشم، باید یک ارزیابی کامل توسط پزشک انجام شود؛ چرا که دلایل متعددی برای این مشکل وجود دارند. پس از شناسایی مناطق مشکل، ژل با مقدار مناسب تزریق می‌شود. بلافاصله پس از تزریق، شما شاهد تغییراتی مثل صاف شدن و کم شدن سیاهی را در ناحیه زیر چشم خواهید بود.

نحوه تزریق فیلر زیر چشم

نحوه تزریق فیلر برای سیاهی دور چشم به این صورت است که پزشک در مرحله اول، نقاط مورد نظر را در زیر چشم علامت‌گذاری می‌کند تا بتواند تزریق را در همان قسمت‌ها انجام دهد. سپس، محل تزریق را با استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده ویژه به دقت پاکسازی می‌کند. این کار به منظور کاهش خطر ابتلا به عفونت بعد از تزریق فیلر انجام می‌شود. قبل از انجام تزریق، از کرم‌های بی‌حس ‌کننده در اطراف چشم استفاده می‌شود تا درد در هنگام تزریق کاهش یابد. سپس، با استفاده از سوزن‌های ویژه، مقادیر مورد نیاز فیلر را به محل تزریق وارد می‌کند.

نحوه تزریق فیلر زیر چشم

کاندیدای مناسب برای فیلر زیر چشم

اغلب تزریق فیلر برای سیاهی دور چشم برای افرادی با شرایط زیر مناسب است:

  • افراد با مشکلات تیرگی، گودی یا افتادگی خفیف در ناحیه زیر چشم
  • افرادی که چند روز قبل از تزریق از رقیق کننده‌های خون مانند آسپرین استفاده نکرده باشند.
  • و …

مزایا و معایب فیلر زیر چشم

رفع سیاهی دور چشم با فیلر دارای مزایای مهمی است که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد. یکی از این مزایا، تحریک تولید کلاژن است که باعث شادابی و سرحال‌تر شدن چهره می‌شود. برخی از مزایای دیگر این روش عبارتند از:

  • روش غیر تهاجمی: فیلر زیر چشم روشی است که به جراحی نیازی ندارد، این امر باعث شده تا دوره نقاهت آن بسیار کوتاه باشد و افراد بتوانند در کوتاه‌ترین مدت به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهند.
  • جوانسازی چشم‌ها: تزریق فیلر زیر چشم به جوانسازی این ناحیه کمک می‌کند و ظاهر چشم‌ها را سرحال‌تر از قبل نشان می‌دهد.
  • رفع گودی زیر چشم: استفاده از این روش باعث رفع گودی و نقاط ناهموار زیر چشم می‌شود.
  • حجیم شدن اطراف چشم: این روش می‌تواند به افزایش حجم و پر بودن منطقه اطراف چشم کمک کند و ظاهر زیباتری به چهره ببخشد.
  • رفع چین و چروک: چین و چروک‌های ظریف و ریز در ناحیه اطراف چشم با استفاده از فیلر رفع می‌شوند.
  • نتیجه فوری: یکی از مزیت‌های این روش این است که نتایج آن به طور فوری قابل مشاهده هستند و شما می‌توانید به سرعت از تغییرات مثبت در ظاهرتان لذت ببرید.

در مورد عوارض این روش باید گفت که ممکن است بعضی از عوارض موقتی مانند تورم، کبودی و احساس درد در محل تزریق رخ دهند؛ اما این عوارض به مرور زمان تا حد زیادی کاهش می‌یابند و به‌صورت تدریجی از بین می‌روند. در کل، اگر تزریق فیلر توسط یک پزشک با تجربه انجام شود، عوارض خاصی به وجود نمی‌آورد. با این حال، در صورت انجام آن توسط افراد بی‌تجربه، ممکن است خطرات جدی و حتی کوری چشم به وجود آید. بنابراین، انتخاب پزشکی با تجربه و ماهر برای انجام این تزریق بسیار مهم است.

مزایا و معایب فیلر زیر چشم

مراقبت‌های لازم بعد از تزریق فیلر زیر چشم

بعد از انجام تزریق فیلر برای سیاهی دور چشم، مراقبت‌هایی وجود دارد که رعایت آنها بر تاثیرگذاری بیشتر این روش بسیار ضروری هستند. برخی از این مراقبت‌ها عبارتند از:

  • عدم تحریک ناحیه تزریق و جلوگیری از خونریزی: در روزهای اول پس از تزریق، استفاده از موادی مانند آسپرین و موادی که موجب خونریزی می‌شوند، خودداری کنید. همچنین از ضربه زدن به ناحیه تزریق بپرهیزید، چرا که این عوامل باعث افزایش خونریزی و کبودی در محل تزریق می‌شوند.
  • استفاده از کمپرس سرد: استفاده از یک کمپرس سرد (مانند یخ) در ناحیه تزریق می‌تواند به کاهش تورم و التهاب کمک کند. این کار را به مدت چند دقیقه تکرار کنید و از مستقیم قرار دادن یخ روی پوست خودداری نمایید.
  • استفاده از دو بالش هنگام خواب: برای کمک به کاهش تورم و سرفه‌ بعد از انجام تزریق، سعی کنید هنگام خواب یا دراز کشیدن، سر خود را با دو بالش بالاتر از بدن نگه دارید.

از طرفی، باید توجه داشت که نیازهای مراقبتی با توجه به شرایط هر فرد و ناحیه تزریق متفاوت است. لذا بهتر است که پیش از انجام تزریق، توصیه‌ها و دستورالعمل‌های لازم را از پزشک خود دریافت کنید.

کلام آخر

تزریق فیلر برای سیاهی دور چشم یکی از بهترین روش‌هایی است که امروزه افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. تزریق فیلر زیر چشم کاری بسیار تخصصی و حساس است. لذا برای دستیابی به نتایج مطلوب، توصیه می‌شود که در انتخاب پزشک متخصص و حرفه‌ای دقت نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *