دکتر محمد خادمی

کبودی بعد از فیلر خط خنده| راهای درمان کبودی بعد از تزریق ژل خط خنده

یکی از مشکلات رایج بعد از تزریق فیلر خط خنده، کبودی است که بنا به دلایل مختلفی از جمله محل تزریق و نوع ماده تزریق شده رخ می‌دهد. معمولا این مشکل به سرعت و با روش‌های مختلف رفع می‌شود، لذا بهتر است که در انتخاب پزشک متخصص زیبایی خود دقت کنید. در ادامه مطلب راه‌ حل‌هایی برای پیشگیری و درمان کبودی بعد از فیلر خنده را ارائه خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

تصویر کبودی بعد از فیلر خط خنده-راهای درمان کبودی بعد از تزریق ژل خط خنده

احتمال کبودی بعد از تزریق فیلر خط خنده

کبودی بعد از فیلر خنده، یکی از عوارض جانبی آن است. این امر به دلیل آسیب جزئی به رگ‌های خونی در ناحیه خط خنده ایجاد می‌شود که به سرعت قابل درمان خواهد بود. نکته قابل ذکر این است که کبودی پس از تزریق فیلر در همه افراد اتفاق نمی‌افتد. در بعضی افراد که پوست حساس‌تری دارند نیز احتمال بروز این عارضه بیشتر خواهد بود.

تصویر احتمال کبودی بعد از تزریق فیلر خط خنده

راه حل‌هایی برای رفع کبودی فیلر خط خنده

گاهی پس از تزریق فیلر در خط خنده، کبودی ایجاد می‌شود که با درد همراه است. در ادامه راه حل‌هایی برای رفع این مشکل را بیان می‌کنیم:

  • استفاده از کمپرس سرد: قرار دادن یخ روی ناحیه تزریق به رفع کبودی کمک فراوانی می‌کند. برای این منظور بهتر است که یخ را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی ناحیه کبودی قرار دهید تا سرمای آن موجب انقباض عروق خونی شوند و کبودی را به حداقل برسانند.
  • مصرف کرم یا ژل آرنیکا: ژل آرنیکا به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد، بهترین گزینه برای رفع التهاب و کبودی پس از تزریق فیلر خواهد بود.
  • کرم‌های مخصوص بدون نسخه: برخی کرم‌ها وجود دارند که برای کاهش کبودی ساخته شده‌اند، این کرم‌ها دارای موادی مثل بروملین یا ویتامینK  هستند که در بهبود کبودی خط خنده بسیار موثر می‌باشند.
  • پرهیز از رقیق کننده‌های خون: توصیه می‌شود چند روز قبل و بعد از تزریق فیلر حتما از خوردن داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین، ایبوپروفن و برخی مکمل‌های گیاهی خودداری نمایید.
  • پرهیز از مصرف الکل: الکل نیز مانند داروهای رقیق کننده خون، خطر کبودی بعد از تزریق فیلر را افزایش می‌دهد. لذا توصیه می‌شود از مصرف الکل قبل و بعد از تزریق خودداری کنید.
  • ماساژ: انجام ماساژی ملایم در ناحیه کبودی می‌تواند در کاهش این مشکل کمک کند. البته حتما قبل از انجام ماساژ روش صحیح آن را از پزشک خود بپرسید.
  • آبرسانی مناسب: با نوشیدن مقدار مناسب آب در طول روز می‌توانید آبرسانی مناسبی برای پوست فراهم کنید که این امر در روند بهبود کبودی ناحیه تزریق موثر خواهد بود.
راه حل‌هایی برای رفع کبودی فیلر خط خنده

جلوگیری از ایجاد کبودی پس از تزریق فیلر خط خنده

شاید کبودی و تورم از عوارض رایج در تزریق فیلر باشند، اما خوشبختانه امروزه راه‌هایی برای جلوگیری از این عوارض وجود دارند که در ادامه برخی از آنها را به شما معرفی می‌کنیم:

انتخاب پزشک متخصص و با تجربه

امروزه تزریق فیلر علاوه بر کلینیک‌های پزشکی، در آرایشگاه‌ها و مراکز زیبایی نیز انجام می‌شود که بسیار غیرتخصصی و پرخطر خواهد بود. در صورت انتخاب محیطی امن و تخصصی به همراه پزشک مجرب و حرفه‌ای، می‌توان از ایجاد عوارض احتمالی مانند کبودی و تورم جلوگیری کرد.

مصرف بروملین

بروملین آنزیمی طبیعی در میوه آناناس است که خاصیت ضد التهابی فوق‌العاده‌ای دارد. مصرف این میوه در کاهش کبودی بعد از تزریق فیلر خط خنده بسیار موثر است، لذا توصیه می‌شود که ۲ الی ۳ روز قبل از تزریق آب آناناس یا قرص‌های مکمل‌ حاوی بروملین را مصرف نمایید.

پرهیز از انجام ورزش و فعالیت‌های سنگین

پس از تزریق فیلر خط خنده ۲۴ تا ۴۸ ساعت استراحت کنید و از انجام فعالیت‌های سنگین یا ورزش‌های شدید بپرهیزید. چرا که این امر موجب بالا رفتن فشار خون، ضربان قلب و جریان خون در بدن می‌شود که در نهایت منجر به کبودی و تورم بیشتر در ناحیه تزریق خواهد شد.

بایدها و نبایدهای قبل و بعد از فیلر خط خنده

در ادامه برخی از بایدها  و نبایدهای قبل و بعد از تزریق فیلر خط خنده را بیان خواهیم کرد:

  • پرهیز از داروهای منعقد کننده خون، حداقل دو هفته قبل از تزریق
  • عدم مصرف مواد رقیق کننده خون مثل روغن ماهی، سیر، ویتامین E و …. به مدت ۳ تا ۵ روز قبل از انجام فیلر
  • به مدت یک روز ناحیه تزریق را لمس نکنید.
  • طی دو هفته پس از تزریق در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید.
  • حداقل یک روز پس از تزریق از آرایش کردن بپرهیزید، در غیر این‌صورت به ناحیه تزریق فشار وارد نکنید.
  • مصرف آب فراوان را تا ده روز پس از تزریق فراموش نکنید.
  • طی یک هفته پس از تزریق فیلر خط خنده از رفتن به استخر، سونا و جکوزی خودداری نمایید.
  • به مدت سه روز پس از تزریق، حمام نروید و از تماس محل تزریق با آب گرم نیز خودداری کنید تا دچار خون مردگی و کبودی در آن ناحیه نشوید.

کلام آخر

طبق مطالعات انجام شده حدود ۱۹ تا ۲۴ درصد افراد پس از انجام تزریق در ناحیه فیلر خط خنده، دچار عوارضی مثل التهاب و کبودی می‌شوند. اما نکاتی مثل انتخاب پزشک بی‌تجربه و شرایط فردی هر شخص، می‌تواند این عارضه را تا ۶۸ درصد نیز افزایش دهد. لذا با انتخاب پزشک متخصص و با تجربه می‌توان این مشکل را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *