دکتر محمد خادمی

چند وقت بعد از عمل بینی می‌توان بوتاکس کرد؟

چند وقت بعد از عمل بینی می‌توان بوتاکس کرد؟

عمل بینی یکی از محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی در جهان است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. اما بعد از انجام عمل بینی، بسیاری از افراد به دنبال روش‌های دیگری هستند تا پوست صورت خود را جوان و زیبا نگه دارند. یکی از روش‌های محبوب در این زمینه، تزریق بوتاکس است. اما قبل از استفاده از هر دو روش زیبایی، این سوال پیش می‌آید که چند وقت بعد از انجام عمل بینی می‌توان بوتاکس کرد؟ برای پاسخ به این سوال همراه ما باشید.

آیا بعد از عمل بینی می‌شود بوتاکس کرد؟

بوتاکس به‌عنوان یک ماده باکتریایی در حذف افتادگی و شل شدگی برخی از عضلات و ماهیچه‌های صورت کاربرد دارد. همچنین مانع از عمیق شدن بیش از حد خط اخم و خط لبخند در صورت می‌شود. با توجه به این موضوع که جراحی بینی و تزریق بوتاکس هر دو باعث ایجاد تغییرات در قسمت میانی صورت می‌شوند، نگرانی اکثر افراد از تداخل این دو عمل در کاهش عملکرد عمل بینی و نتیجه بوتاکس، کاملا طبیعی و منطقی است. لذا در پاسخ به این سوال که آیا بعد از عمل بینی می‌شود بوتاکس کرد؟ باید گفت بله، پس از جراحی بینی، با مدتی صبر کردن، می‌توان بوتاکس را در قسمت‌های عضلانی صورت انجام دهید. اما باید توجه داشت که این تزریق در ناحیه عمل بینی استفاده نشود.

بررسی بینی جراحی شده برای تزریق بوتاکس صورت

بررسی بینی جراحی شده برای تزریق بوتاکس صورت.

بهترین زمان برای تزریق بوتاکس بعد از عمل بینی

شاید از خود بپرسید که بهترین موقع برای تزریق بوتاکس پس از عمل بینی چه زمانی است؟ بوتاکس یک روش زیبایی با تهاجم کم است که در اکثر موارد مشکلی ایجاد نمی‌کند. پاسخ به این سوال بستگی به نوع عمل بینی و همچنین نحوه انجام بوتاکس دارد. در صورتی که عمل بینی شما با استفاده از روش‌های سنتی انجام شده باشد، ممکن است که بتوانید با در نظر گرفتن اقدامات قبل از بوتاکس، چند وقت بعد از عمل بینی بوتاکس کنید. با این حال، بسته به ناحیه مورد نظر برای تزریق بوتاکس، لازم است بعد از عمل بینی به مدت ۲ تا ۴ ماه صبر کنید و سپس در نواحی دیگر صورت، از بوتاکس استفاده کنید. همچنین، برای جلوگیری از عوارض جانبی، بهتر است قبل از هرگونه درمان، با پزشک متخصص زیبایی مشورت کنید.

کدام قسمت‌های صورت را می‌توان بعد از عمل بینی بوتاکس کرد؟

بسته به نوع و محل تزریق بوتاکس، بعد از عمل بینی می‌توان در برخی از نواحی صورت از بوتاکس استفاده کرد. بوتاکس بعد از عمل بینی در نواحی زیر قابل استفاده خواهد بود:

  • خط لب
  • خطوط بین دو ابرو
  • خط چانه
  • خط گردن
  • خط فک
انتخاب نواحی تزریق بوتاکس بعد از جراحی بینی

انتخاب نواحی تزریق بوتاکس بعد از جراحی بینی.

هدف از انجام بوتاکس پس از عمل بینی

بسته به هدف شما و محل تزریق، زمان مناسب برای استفاده از بوتاکس بعد از عمل بینی متفاوت است. اگر هدف شما حذف چروک‌های پیشانی و چین‌های اطراف چشم است، می‌توانید بعد از عمل بینی به سرعت بوتاکس را تزریق کنید. اما اگر می‌خواهید افتادگی نوک بینی را اصلاح کنید، بهتر است صبور باشید و مدت زمان بیشتری بعد از عمل بینی صبر کنید تا بدون خطر برای ساختارهای غضروفی بینی، بوتاکس را تزریق کنید. تزریق بوتاکس پس از عمل بینی با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و هدف آن اصلاح بینی است.

نکات ضروری در مورد انجام بوتاکس پس از عمل بینی

برخی از  نکات ضروری در مورد انجام بوتاکس بعد از عمل بینی به شرح زیر هستند:

  • در ساعات اولیه تزریق بوتاکس در معرض نور آفتاب قرار نگیرید.
  • پزشک متخصص باید این تصمیم را بگیرد که آیا بعد از عمل بینی می‌شود بوتاکس کرد یا خیر.
  • بوتاکس باید توسط پزشک متخصص زیبایی و با استفاده از تجهیزات پزشکی مناسب تزریق شود.
  • قبل از انجام بوتاکس، باید به پزشک خود در مورد هرگونه دارویی که مصرف می‌کنید، حتی اگر داروهای خوراکی یا مکمل‌های گیاهی هستند، اطلاع دهید.
  • بعد از تزریق بوتاکس، نباید فشار زیادی روی نوک بینی وارد شود و بهتر است فعالیت‌های سنگین را به مدت چند روز پس از تزریق محدود کنید.
  • در صورتی که علائم نامطلوبی مانند درد، تورم یا خارش در محل تزریق بوجود آید، به پزشک خود اطلاع دهید.
  • با توجه به توصیه‌های پزشک، مراقبت بعد از بوتاکس را رعایت کنید تا به نتیجه مطلوب دست یابید.
  • بوتاکس باید به صورت منظم تجدید شود تا نتیجه دائمی داشته باشد. پزشک باید به شما راهنمایی کند که چقدر زمان بین هر دوره تزریق بوتاکس لازم است.

کلام آخر

تزریق بوتاکس یکی از روش‌های محبوب و مؤثر در درمان چین و چروک صورت است. اما باید توجه داشت که برای تزریق بوتاکس بعد از عمل بینی، نباید در محل عمل از این روش استفاده نمود. همچنین باید حداقل یک تا ۴ ماه بعد از عمل بینی صبر کرد تا بتوانید با اطمینان از این روش استفاده کنید. علاه بر آن، بهتر است که قبل از انتخاب روش درمانی، از پزشک متخصص زیبایی و با تجربه، در این زمینه مشاوره گرفته تا از عوارض بوتاکس جلوگیری نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *