دکتر محمد خادمی

ورم زیر چشم بعد از تزریق فیلر و راه‌های درمان

تصویر ورم زیر چشم بعد از تزریق فیلر و راه‌های درمان-دکتر محمد خادمی

یکی از روش‌های رایج برای بهبود ظاهر صورت، تزریق ژل است که امروزه طرفداران زیادی به خصوص در بین خانم‌ها دارد. معمولا افراد از ژل برای تغییرات ظاهری مثل زیبایی بیشتر و جوان‌تر به نظر رسیدن استفاده می‌کنند. اما یکی از چالش‌هایی که معمولا با روش‌های زیبایی همراه بوده، این است که در برخی موارد امکان وجود برخی عوارض وجود دارد. استفاده از این روش ممکن است با تورم و التهاب همراه باشد. برخی از افراد به دلیل عدم رعایت مراقبت‌های لازم قبل و بعد از تزریق ژل و همچنین با مراجعه به مراکز نامعتبر، ممکن است با ورم زیر چشم بعد از تزریق فیلر مواجه شوند. این نوع عوارض اغلب طبیعی هستند و با رعایت نکاتی که در ادامه ذکر خواهد شد، قابل کنترل و بهبود خواهند بود. در ادامه مطلب به عوامل تورم بعد از فیلر زیر چشم و راهکارهایی برای درمان این مشکل اشاره خواهیم کرد.

تصویر ورم زیر چشم بعد از تزریق فیلر و راه‌های درمان-دکتر محمد خادمی

علل کبودی و ورم زیر چشم بعد از تزریق فیلر

پاسخ بدن هر فرد به عوامل و تحریکات خارجی متفاوت است، گاهی برخی افراد با تزریق فیلر و واکنش به سوراخ شدن پوست از سوزن، دچار تورم و کبودی خواهند شد. این امر به عنوان نشانه‌های التهاب پوست در نظر گرفته می‌شوند و این واکنش طبیعی بدن به شوک یا تحریک ناشی از تزریق است. یکی دیگر از عوامل کبودی و تورم زیر چشم این است که پس از تزریق فیلر، ابتدا مایعات در زیر پوست انبوه می‌شوند. این مایعات حاوی تعداد قابل توجهی گلبول‌های سفید هستند.

گلبول‌های سفید که بخشی از سیستم ایمنی بدن محسوب می‌شوند، با عفونت مبارزه می‌کنند. در عین حال، ورم بعد از فیلر زیر چشم باعث محافظت از منطقه مورد نظر، جلوگیری از آسیب بیشتر و محدود شدن حرکت در ناحیه آسیب‌دیده زیر چشم می‌شود. احتمال بروز کبودی و تورم در سراسر پوست یکسان نیست و بیشتر در مناطق با ضخامت کمتر قابل مشاهده خواهد بود. این مناطق شامل منطقه اطراف لب بالا، زیر چشم، کنار مجرای اشکی، کنار بینی و خطوط ماریونت (خطوط اخم، اندو و بغض در چهره) می‌باشند.

تصویر علل کبودی و ورم زیر چشم بعد از تزریق فیلر-دکتر محمد خادمی

مدت ماندگاری ورم پس از تزریق فیلر

ممکن است ورم بعد از تزریق فیلر زیر چشم بین چند ساعت تا چند روز طول بکشد. علاوه بر این، احتمال اینکه تورم بیشتر شود نیز وجود دارد که این امر ممکن است به دلیل جذب آب توسط ژل و واکنش بدن به تزریق رخ دهد. البته ورم زیر چشم بعد از فیلر به فاکتورهای مختلفی از جمله میزان تزریق، نوع و برند فیلر، ناحیه تزریق، و مواردی از این دست بستگی دارد.

راه‌های درمان ورم زیر چشم بعد از تزریق فیلر

برای کاهش ورم فیلر زیر چشم، می‌توانید اقدامات زیر را در نظر بگیرید:

  • انتخاب پزشک مناسب: یکی از مهم‌ترین عوامل در کاهش ورم زیر چشم پس از تزریق فیلر، انتخاب پزشک متخصص و ماهر است. چرا که پزشک متخصص با تجربه و علم کافی خود از مقدار فیلر، عمق و نواحی صحیح تزریق، می‌تواند بهترین خدمات را به شما ارائه دهد.
  • مصرف داروها: بهتر است داروهایی که پزشک معالج مصرف آنها را منع کرده است را حداقل تا یک هفته قبل از تزریق قطع کنید. مصرف داروهای رقیق کننده خون نیز، باید با دستور پزشک قطع شوند تا خونریزی و ورم زیر چشم بعد از تزریق فیلر رخ ندهد.
  • بروز ویروس تبخال: اگر تبخال زده‌اید، چند روز قبل از تزریق فیلر، حتما به پزشک خود اطلاع دهید تا داروهای لازم را برای پیشگیری از افزایش و شیوع آن تجویز کند.
  • مصرف آناناس تازه: مصرف آناناس تازه قبل و بعد از تزریق ژل می‌تواند به کاهش تورم و کبودی کمک فراوانی کند.
  • استفاده از یخ: پس از اتمام تزریق فیلر، بلافاصله روی ناحیه مورد تزریق یخ بگذارید. این کار می‌تواند از بروز کبودی و ورم جلوگیری کند. اما توجه داشته باشید که کیسه یخ باید داخل پارچه قرار گیرد و به صورت مستقیم با پوست تماس نداشته باشد.
  • محدودیت در تابش آفتاب: توصیه می‌شود که تا یک هفته پس از تزریق ژل، خود را در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار ندهید. برای این منظور بهتر است که هنگام خروج از منزل، از کلاه یا کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.
  • اجتناب از خارش، مالش و اعمال فشار: پس از تزریق فیلر زیر چشم توصیه می‌شود به شدت از خارش، مالش و ایجاد فشار در ناحیه تزریق، اجتناب کنید. این اقدامات می‌تواند به جلوگیری از ورم بعد از تزریق فیلر زیر چشم و جابه‌جا شدن ژل در زیر پوست کمک بسزایی کند.
تصویر راه‌های درمان ورم زیر چشم بعد از تزریق فیلر-دکتر محمد خادمی

کلام آخر

یکی از مسائل رایج پس از تزریق فیلر زیر چشم، تورم و کبودی است. مدت زمان ورم زیر چشم بعد از تزریق فیلر می‌تواند از چند ساعت تا چند روز متغیر باشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد. نکته قابل ذکر این است که تورم پس از تزریق ژل معمولا امری طبیعی محسوب می‌شود و در طول زمان بهبود می‌یابد. با اجرای دستورالعمل‌های ذکر شده در این مقاله می‌توانید تورم را به میزان قابل توجهی کاهش دهید تا بتوانید هر چه سریع‌تر به کارهای روزمره خود بپردازید. در صورتی که تورم به طور غیر معمولی یا همراه با علائم دیگری مانند درد شدید، تغییر رنگ یا تغییر در حالت عمومی باشد، بهتر است به پزشک مراجعه شود تا بتوانید از به وجود آمدن عوارض تزریق فیلر جلوگیری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *