دکتر محمد خادمی

مینی لیفت صورت

تصویر مینی لیفت صورت-دکتر محمد خادمی

ایجاد شدن خطوط و چین و چروک‌ روی پوست، از جمله تغییراتی هستند که با گذشت زمان و افزایش سن خود را نشان می‌دهند. البته که این تغییرات کاملا طبیعی و نشان دهنده تجربه و پختگی یک شخص است، اما به هر حال برای بعضی از افراد چنین ظاهری خوشایند نیست و دوست ندارند تا صورتی خسته، غمگین و بی‌حال داشته باشد. به همین دلیل به روش‌های زیبایی روی می‌آورند تا آثار پیری را تا حدودی از بین ببرند. یکی از روش‌های زیبایی که امروزه بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است، مینی لیفت صورت است. اگر در این زمینه هیچ اطلاعی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

تصویر مینی لیفت صورت-دکتر محمد خادمی

مینی لیفت صورت چیست؟

شاید وقتی نام مینی لیفت صورت را می‌شنوید فکر کنید که این روش همان لیفت کامل صورت است اما باید بگوییم که اصلا این طور نیست. در مینی لیفت تنها یک بخش از صورت لیفت می‌شود تا چین و چروک‌های آن از بین رود. این یک روش جراحی برای جوانسازی پوست است که به از بین بردن خطوط ریز و چین و چروک‌ها به صورت دائمی، کمک می‌کند. 

در واقع چون این روش به کمک جراحی انجام می‌گیرد، ماندگاری آن طولانی است و پس از مدتی اثر آن از بین نمی‌رود. البته با وجود جراحی، این روش به عنوان یک روش کم تهاجمی شناخته می‌شود و عوارض بسیار کم و دوره نقاهت کوتاهی دارد.

برش های مینی لیفت صورت

برش‌هایی که در این جراحی صورت می‌گیرد، بسیار ریز و کوچک هستند و به هیچ عنوان با چشم مشاهده نمی‌شوند. جراحی بیشتر در قسمت‌های فک و دهان است و کمی برش هم در امتداد گوش و زیر لب و پایین پلک زده انجام می‌شود و پزشک به وسیله یک نخ جذب پوست این نواحی را می‌کشد و لیفت می‌کند. 

افرادی که جوان‌تر هستند و دچار پیری زودرس شده اند، بهترین گزینه برای این جراحی هستند. چرا که پوست آن‌ها هنوز حالت افتادگی زیاد پیدا نکرده و عملیات لیفت بهتر صورت می‌گیرد. دکتر خادمی یکی از بهترین پزشکان متخصص زیبایی هستند که می‌توانید برای جراحی مینی لیفت صورت به مطب ایشان مراجعه کنید تا بهترین نتیجه را از لیفت صورت بگیرید.

تصویر برش های مینی لیفت صورت-دکتر محمد خادمی

مزایای مینی لیفت صورت چیست؟

اگر بخواهیم از مزایای جراحی مینی لیفت صورت بگوییم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

•      یکی از بهترین روش‌های کم تهاجمی برای درمان مشکلات و علائم اولیه پیری است.

•      برش‌هایی که در این جراحی صورت می‌گیرد، بسیار کمتر و کوچک‌تر از برش‌های لیفت کامل صورت است.

•      به دلیل استفاده از بی‌حسی موضعی یا گاها بیهوشی عمومی، هیچ دردی در طول عمل حس نخواهید کرد.

•      برش‌ها بیشتر در اطراف گوش و خط مو ایجاد می‌شود، به همین دلیل هیچ جای زخمی قابل مشاهده نخواهد بود.

•      هزینه جراحی مینی فیس لیفت صورت بسیار اقتصادی‌تر و مناسب‌تر از لیفت کامل صورت است.

•      این روش جراحی درد کمتر و دوره نقاهت کوتاه‌تر و دوران بهبودی بهتری دارد.

مراقبت‌های لازم پس از جراحی مینی لیفت صورت

پس از انجام جراحی مینی لیفت صورت، پزشک مراقبت‌هایی را برای فرد در نظر می‌گیرد که رعایت آن‌ها باعث بهبودی سریع‌تر و اثرگذاری ماندگارتر خواهد شد. تا ۴۸ ساعت پس از عمل جراحی، فرد باید استراحت کند و به هیچ عنوان فعالیت‌های سنگین و ورزش انجام ندهد؛ چرا که خون باید به حالت خود برگردد و تورم هم برطرف شود. در طول این مدت فرد باید از بالشت‌هایی با ارتفاع بلندتر استفاده کند تا سر بالاتر از بدن قرار بگیرد. تا دو روز اول بهتر است فرد از کمپرس سرد استفاده کند تا قرمزی و تورم ناشی از جراحی کاهش یابد. داروهایی هم که توسط پزشک تجویز می‌شود باید به موقع مصرف شود و در صورت مشاهده مشکلات خاصی با پزشک در میان گذاشته شود.

توصیه می‌کنیم حداقل تا یک هفته از محصولات آرایشی و زیورآلات استفاده نشود. از رفتن به سونا، جکوزی و استخر هم خودداری شود تا زمانی که بدن به بهبودی کامل برسد. از مصرف مشروبات الکلی و دخانیات و داروهای رقیق کننده خون هم جددا خودداری شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *