دکتر محمد خادمی

مراقبت های بعد از لیفت صورت با نخ

تصویر مراقبت های بعد از لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ یکی از روش‌های زیبایی پرطرفدار است که به دلیل‌عدم نیاز به داروی بیهوشی و تیغ جراحی جزء عمل‌های غیر تهاجمی به شمار می‌رود. البته برای اینکه عوارض کوتاه مدت این عمل به سرعت از بین بروند لازم است تا حتما نکاتی را در خصوص مراقبت‌های بعد از لیفت صورت با نخ بدانید و آن‌ها را رعایت کنید تا نهایتا به نتیجه دلخواه خود برسید. در این مطلب قصد داریم این نکات مهم را با شما در میان بگذاریم.

تصویر مراقبت های بعد از لیفت صورت با نخ

مراقبت بعد از لیفت نخ صورت

عمل جوانسازی صورت با استفاده از نخ یکی از مدرن‌ترین روش‌های زیبایی در دنیاست که به دلیل عوارض بسیار کم و هزینه مناسب بسیار مورد توجه زیباجویان قرار گرفته است. در این روش، پزشک متخصص یک سری نخ‌های مخصوص را به کمک سوزن‌های بسیار ریز کانولا وارد پوست می‌کند و از این طریق پوست را به سمت بالا می‌کشد.

این عمل در درمان افتادگی پوست صورت بسیار موثر است. اما به هر حال اضافه کردن نخ به عنوان یک عضو جدید درون بافت‌های داخلی پوست می‌تواند با یک سری عارضه‌های کوتاه مدت روبرو باشد که با مراقبت می‌توانید این عوارض را به طور کامل از بین ببرید. برای مراقبت اصولی بهتر است مواردی را که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم حتما رعایت کنید.

استفاده از کمپرس آب سرد

کمپرس آب سرد یکی از بهترین راهکارهای مراقبتی بعد از لیفت صورت با نخ است. انجام این کار به صورت مرتب کبودی، التهاب، ورم، قرمزی و تا حدی درد را در نواحی مورد نظر از بین می‌برد و باعث بهبود علائم پیش آمده می‌شود.

ورزش بعد از لیفت صورت با نخ

در مورد ورزش باید این موضوع را حتما به خاطر داشته باشید که حداقل تا ۲ هفته بعد از لیفت صورت با نخ، به هیچ عنوان نباید ورزش سنگین و پرفشار داشته باشید. در این بازه زمانی بهترین ورزش‌ها برای شما، حرکات آهسته و آرام مثل پیاده روی و دوی تقریبا آرام است. در صورت تایید پزشک خود می‌توانید بعد از گذشت چند روز، ورزش شنا را نیز در کنار این تمارین داشته باشید.

طرز خوابیدن بعد از لیفت صورت

یکی از مهم‌ترین نکات مراقبتی بعد از لیفت صورت این است که حتما به مدت ۳ الی ۶ هفته از خوابیدن به روی صورت خودداری کنید. به هیچ عنوان صورت شما نباید تحت فشار قرار بگیرد. به پهلو خوابیدن نیز می‌تواند باعث ‌عدم تقارن در صورت شود. پس مهم‌ترین اصل در مورد روش خوابیدن بعد از لیفت با نخ، به پشت خوابیدن است. در این روش سر شما کاملا بالا نگه داشته می‌شود و از تورم و کبودی بیش از حد نیز جلوگیری به عمل می‌آید. همچنین بخیه‌های اطراف صورت شما نیز سریع‌تر بهبود پیدا می‌کنند.

تصویر طرز خوابیدن بعد از لیفت صورت

نوشیدن آب کافی

نوشیدن آب و مایعات به اندازه کافی در طول دوران نقاهت می‌تواند به بهبود علائم تان بسیار کمک کند. خوردن آب کافی باعث می‌شود تا کبودی، ورم، التهاب، قرمزی و درد شما رفته رفته کاهش پیدا کند. این موضوع همچنین در افزایش طراوت و شادابی پوست شما نیز بسیار تاثیرگذار است.

عدم مصرف دخانیات

یکی دیگر از نکاتی که در لیست مراقبت بعد از لیفت با نخ می‌توانیم به آن اشاره کنیم، عدم مصرف دخانیات است. سیگار و قلیان دو مورد از پرمصرف‌ترین دخانیاتی هستند که درصد نیکوتین آن‌ها نیز بسیار بالاست. همین نیکوتین موجود در سیگار و قلیان رگ‌های خونی را تنگ کرده و گردش خون در بدن را با اختلالاتی روبرو می‌کند. بنابراین علائم پس از عمل نه تنها بهبود پیدا نخواهند کرد، بلکه امکان تشدید شدن آن‌ها نیز وجود دارد.

مراقبت‌های بعد از لیفت ابرو با نخ

مواردی که تاکنون به عنوان نکات مراقبتی به آن‌ها اشاره شد، برای ناحیه ابرو نیز کاملا موثر و کارساز هستند. اما یکی از مواردی که باید بعد از لیفت ابرو با نخ آن را رعایت کنید این است که به هیچ عنوان از لوازم آرایشی همچون مداد ابرو استفاده نکنید و اجازه دهید علائم کبودی و تورم به طور کامل برطرف شوند.

همچنین از دست زدن بیش از حد ابروها خودداری کنید. نکاتی که در رابطه با مراقبت لیفت ابرو با نخ و لیفت صورت به آن‌ها اشاره شد بسیار ساده و قابل اجرا هستند و شما تنها باید در مدت یک تا دو هفته بعد از عمل زیبایی کمی به نواحی تحت عمل اجازه استراحت دهید تا به بهبودی کامل برسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *