دکتر محمد خادمی

مراقبت بعد از تزریق فیلر لب

تصویر مراقبت بعد از تزریق فیلر لب

اگر سابقه انجام عمل‌های زیبایی و درمانی داشته باشید، قطعا به خوبی می‌دانید که بعد از انجام هر پروسه زیبایی، باید یک سری نکات و دستورالعمل ها را با دقت رعایت کنید تا در نهایت بتوانید به آن نتیجه‌ای که مورد انتظارتان است، برسید. یکی از عمل‌های زیبایی که در سال های اخیر بسیار محبوب و پرطرفدار شده، تزریق فیلر لب است. در این مطلب قصد داریم در مورد مراقبت های بعد از فیلر لب نکات مهمی را به شما گوشزد کنیم. مراقبت بعد از فیلر لب کمک می کند تا بتوانید به نتیجه مورد انتظارتان برسید و نیازی به ترمیم نداشته باشید. با ما همراه باشید.

تصویر  مراقبت بعد از تزریق فیلر لب

مراقبت های قبل از فیلر لب

حداقل یک هفته قبل از فیلر لب، باید از مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و همچنین بعضی از مکمل‌ها خودداری کنید. مصرف بسیاری از ویتامین‌ها و مکمل‌های گیاهی قبل از تزریق فیلر، می‌توانند آثار غیر قابل پیش بینی، به جا بگذارند. مصرف داروهای رقیق کننده خون همچون آسپرین، ناپروکسن و بروفن پیش از تزریق فیلر ممنوع است؛ چرا که ممکن است احتمال خون‌ریزی و کبودی بعد از تزریق فیلر را بالا ببرد و باعث بروز مشکلاتی شود. چنان چه داروهای خاصی را به دستور پزشک مصرف می کنید، حتما با پزشک مربوطه در مورد تزریق فیلر و قطع دارو مشورت کنید.

توصیه می‌کنیم اگر قصد تزریق فیلر لب دارید، تنها به پزشک متخصص و معتبر در حوزه زیبایی مراجعه کنید و به هیچ عنوان کلینیک های غیر تخصصی را انتخاب نکنید. دستورالعمل‌های مرتبط با مراقبت بعد از تزریق فیلر لب را هم حتما رعایت کنید.

بعد از تزریق فیلر لب چه باید کرد؟

از جمله مراقبت های بعد از تزریق فیلر لب موارد زیر هستند:

از کمپرس سرد استفاده کنید

از اولین مراقبتهای بعد از تزریق فیلر لب این است که برای یک الی دو روز اول، حتما باید از کمپرس سرد استفاده کنید تا ناحیه تزریق شده کمتر دچار کبودی، خونریزی، قرمزی و تورم شود. اگر چه این حالت بعد از ۲۴ ساعت خود به خود فروکش کرده و برطرف می شود اما برای تسکین درد و تورم و به حداقل رساندن کبودی، توصیه می‌کنیم از کمپرس سرد استفاده کنید.

با شوینده های ملایم ناحیه تزریق شده را بشویید

یکی دیگر از مراقبت های فیلر لب این است که برای جلوگیری از عفونت در ناحیه تزریق شده، آن را همیشه خشک و تمیز نگه دارید. برای شستن این ناحیه، توصیه می کنیم از شوینده‌هایی که ملایم و برای پوست حساس هستند، استفاده کنید تا التهابات و تحریکات پوستی به حداقل برسد.

اصلاح و آرایش صورت باید بعد از یک هفته انجام شود

به هیچ عنوان افراد نباید بلافاصله پس از تزریق فیلر لب، صورت یا لب خود را آرایش کنند. معمولا پزشکان برای مراقبت فیلر لب توصیه می‌کنند تا یک هفته بعد از انجام تزریق، اصلاح یا آرایش صورت انجام ندهید. البته بعد از تزریق می توانید از کرم های ترمیم کننده یا ضد آفتاب استفاده کنید. اما در رابطه با سوالی که بعضی از خانم ها می پرسند که چند روز بعد از فیلر لب میشه رژ زد؟ باید بگوییم که استفاده از بالم لب و رژلب تا یک هفته ممنوع است.

تصویر اصلاح و آرایش صورت بعد از فیلر لب

تا دو هفته انجام فعالیت های سنگین ممنوع است

یکی از مراقبتهای بعد از فیلر لب این است که تا ۲ هفته از انجام فعالیت های سنگین و ورزش باید پرهیز کرد. اما می‌توان بلافاصله پس از تزریق و مرخص شدن از کلینیک، فعالیت‌های روزمره را انجام داد. انجام فعالیت های سنگین، خون رسانی در ناحیه تزریق شده را افزایش می‌دهد و سبب کبود، تورم و خونریزی می‌شود. در صورتی که ورزشکار حرفه ای هستید، با پزشک خود در این باره صحبت کنید.

خوابیدن روی صورت بعد از تزریق فیلر ممنوع است

یکی دیگر از مراقبت های بعد فیلر لب این است که افراد باید دقت کنند تا چند روز اول بعد از تزریق به هیچ عنوان نباید روی صورت بخوابند. خوابیدن روی صورت باعث می‌شود به نواحی تزریق شده فشار زیادی وارد شده و کیفیت درمان کاهش یابد. افرادی که فیلر تزریق می‌کنند باید چند روز اول را به صورت صاف و رو به بالا بخوابند.

از درمان های پوستی پرهیز کنید

توجه کنید یکی از مراقبت های فیلر لب این است که حداقل تا دو هفته از لایه برداری، اسکراب، وکس، درمان‌های لیزری و سایر درمان‌ها خودداری کنید. اگر قصد چنین کاری را دارید، قبل از تزریق فیلر و یا دو هفته بعد از تزریق، انجام دهید.

از داروهای مسکن استفاده کنید

معمولا بعضی از افراد بعد از تزریق فیلر، گاها دچار درد در نواحی گونه و لب‌ها می شوند. داروهای مسکنی همچون پاراستامول طبق تجویز پزشک مرتبط، می‌تواند درد را تسکین دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *