دکتر محمد خادمی

مراقبت‌های بعد از فیلر خط خنده|خوابیدن و خوردن پس از تزریق

مراقبت‌های بعد از فیلر خط خنده+ خوابیدن و خوردن پس از تزریق- دکتر خادمی

تزریق فیلر یکی از روش‌های زیبایی است که توسط آن بافت‌های نرم صورت ترمیم و جوان‌تر می‌شود. پس از استفاده از این روش، باید به مراقبت‌های بعد از فیلر خط خنده توجه فراوانی داشت، چرا که رعایت این موارد پس از تزریق، تاثیر قابل ملاحظه‌ای در نتیجه نهایی آن می‌گذارد. اصولا استفاده از این روش برای افزایش حجم و کاهش چین و چروک پوست استفاده می‌شود. با مراجعه به یک پزشک متخصص زیبایی می‌توانید، بهترین مشاوره را در این زمینه دریافت کنید و روش مناسبی را برای رفع خط خنده خود انتخاب نمایید. با توجه به اهمیت مراقبت پس از هر روش زیبایی، قصد داریم که در ادامه مراقبت بعد از فیلر خط خنده را مورد بررسی قرار دهیم.

مراقبت‌های بعد از فیلر خط خنده+ خوابیدن و خوردن پس از تزریق- دکتر خادمی

مراقبت‌های ضروری بعد از تزریق فیلر خط خنده

همانطور که قبلا بیان کردیم، مراقبت‌های پس از تزریق فیلر خط خنده بسیار اهمیت دارند و با رعایت صحیح آن‌ها می‌توانید نتایج بهتری از این روش به دست آورید. اگر این مراقبت‌ها را درست انجام ندهید، ممکن است تزریق فیلر شما به نتیجه مطلوب نرسد. در ادامه برخی از مراقبت‌های ضروری را که می‌توانید بعد از تزریق فیلر خط خنده انجام دهید را بیان خواهیم کرد:

  • استراحت و آرامش: یکی از مهمترین مراقبت‌های بعد از فیلر خط خنده، استراحت کافی و آرامش است. برای این منظور به بدن و صورت خود استراحت کافی بدهید و فعالیت‌های سنگین و ورزشی را برای مدتی به تعویق بیاندازید.
  • استفاده از یخ: توصیه می‌شود روز اول پس از تزریق، از کمپرس یخ برای کاهش تورم استفاده کنید. این کار را هر ۲ تا ۳ ساعت چند دقیقه انجام دهید. اما توجه داشته باشید که به هیچ عنوان یخ را مستقیما روی پوست قرار ندهید. برای این منظور از حوله به عنوان لایه‌ای نازک بین پوست و یخ استفاده نمایید.
  • اجتناب از لمس و فشار: در روزهای اول پس از انجام فیلر خط خنده، از لمس و فشار زیاد بر روی ناحیه تزریق خودداری کنید. این کار می‌تواند باعث جابجایی فیلر شود و نتایج را تحت تاثیر قرار دهد.
  • مصرف داروها: در صورت نیاز پزشک داروهایی مثل آنتی هیستامین‌ها، ضد التهاب‌ها و … برای شما تجویز می‌کند که توصیه می‌شود این داروها را مطابق دستورات مصرف کنید.
  • مراقبت از پوست: پوست خود را به طور ملایم و با محصولات مناسب تمیز کنید. توصیه می‌شود تا طی مدت زمانی که پزشک تعیین کرده از محصولات آرایشی استفاده نکنید. در صورت استفاده از نرم کننده‌ها حتما محصولاتی را مصرف کنید که توسط متخصص زیبایی توصیه شده باشد.
  • پیروی از دستورات پزشک: دستورات و راهنمایی‌هایی که پزشک شما بعد از تزریق می‌دهد را به دقت انجام دهید و در صورت داشتن هرگونه سوال یا نگرانی، به پزشک خود مراجعه کنید.

در نهایت، به خودتان زمان بدهید تا از نتایج نهایی تزریق فیلر خط خنده لذت ببرید.

اقدامات لازم بعد از تزریق فیلر خط خنده

علاوه بر مراقبت‌های بعد از فیلر خط لبخند، اقداماتی هستند که با انجام صحیح آنها می‌توان به نتیجه بهتری از فیلر خط خنده دست یافت. برخی از این اقدامات به شرح زیر هستند:

روش شستن صورت

 بعد از تزریق فیلر خط خنده، محل تزریق را با شوینده‌های ملایم صورت شستشو دهید. استفاده از شامپو بچه برای شستن صورت پس از تزریق می‌تواند از عفونت جلوگیری کند. همچنین، محل تزریق را خشک و تمیز نگه دارید و از مصرف شوینده‌هایی که ممکن است پوست را تحریک کنند، خودداری نمایید. علاوه بر آن، شستن صورت با آب سرد موجب گلوله‌شدن مواد می‌شود. لذا بهتر است برای این منظور از آب با دمای متعادل استفاده کنید.

تصویر روش شستن صورت پس از تزریق فیلر خط خنده-دکتر خادمی

ماساژ پس از تزریق

طبق توصیه پزشک، می‌توانید نواحی اطراف تزریق را به آرامی ماساژ دهید تا از خون‌ریزی و جابجایی فیلر جلوگیری شود. اما باید توجه داشته باشید که نباید به ناحیه تزریق فشار مستقیم وارد کنید.

نحوه خوابیدن پس از تزریق

در کنار رعایت مراقبت‌های بعد از فیلر خط خنده، نحوه خوابیدن صحیح نیز بسیار اهمیت دارد. لذا توصیه می‌شود که در چند روز اول پس از تزریق، از خوابیدن روی صورت خودداری کنید، چرا که این امر می‌تواند فشار و جابجایی فیلر را ایجاد کند و کیفیت درمان را کاهش دهد. برای این منظور، بهتر است از دو بالش استفاده کنید تا سر بالاتر از بدن قرار گیرد و فشار در ناحیه تزریق کمتر شود.

نوع تغذیه افراد

قبل از رفع کامل بی‌حسی ناحیه تزریق، از خوردن و آشامیدن خودداری کنید تا جلوی گاز گرفتن ناخواسته لب‌ها را بگیرید. همچنین یک هفته پس از تزریق فیلر خط خنده، از مصرف غذاهای داغ و نوشیدن مایعات گرم خودداری کنید.

تصویر خوردن غذا بعد از تزریق فیلر خط لبخند

کلام آخر

برای دستیابی به نتایج بهتر در روش‌های زیبایی و درمانی، لازم است بعد از انجام عمل، تدابیر مراقبتی خاصی را با دقت و صبر انجام دهید. یکی از این روش‌های زیبایی، تزریق فیلر در خطوط خنده است. این روش زیبایی، یک روش غیر تهاجمی است، اما به دلیل تزریق ماده جانبی به پوست که ویژگی‌های خاصی دارد، شما باید مراقبت‌های لازم را به طور کامل انجام دهید. مراقبت‌های بعد از فیلر خط خنده به شما کمک می‌کنند تا بهبود و نتیجه نهایی عمل را به شدت افزایش داده و ماندگاری اثر آن را بیشتر کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *