دکتر محمد خادمی

مدت زمان تاثیر بوتاکس خط اخم

مدت زمان تاثیر بوتاکس خط اخم

بوتاکس، یک ماده ساخته شده از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم است. این دارو در دوزهای کمتر به منظور درمان مشکلات سلامتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در صنعت زیبایی، به عنوان روشی برای کاهش چین و چروک صورت و پیشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده با مسدود کردن سیگنال‌های شیمیایی خاصی از اعصاب، باعث انقباض ماهیچه‌ها می‌شود و برای کاهش چین و چروک در صورت و قسمت‌های دیگر مانند اطراف چشم، خط اخم، خط لبخند و غیره کاربرد دارد. بوتاکس همچنین می‌تواند خط اخم را کاهش داده و از بین ببرد، چرا که این مسئله برای افرادی است که درگیر آن هستند، مشکل بزرگی محسوب می‌شود. اما همواره زیباجویان هنگام استفاده از این روش زیبایی می‌پرسند که مدت زمان تاثیر بوتاکس خط اخم چقدر است؟

مدت زمان تاثیر بوتاکس خط اخم

مدت زمان اثر بوتاکس

پس از انجام بوتاکس، شاهد تاثیرات متفاوت آن خواهید بود، اما این تغییرات به عوامل مختلفی مانند تعداد جلسات و ناحیه‌ای که درمان با بوتاکس انجام می‌شود، بستگی دارد. اغلب انواع بوتاکس‌ پس از یک هفته تا ۱۴ روز بهترین تاثیر خود را نشان می‌دهند و شما با نتیجه‌ای کامل‌تر از درمان روبرو خواهید بود. همچنین، برای دست‌یابی به نتایج بهتر و سریع‌تر، لازم است که نکات مراقبتی پس از عمل بوتاکس را به درستی رعایت کنید.

همانطور که بیان شد، تاثیر ماده بوتولینوم که به نام تجاری بوتاکس شناخته می‌شود، بستگی به ناحیه تزریق دارد و در هر ناحیه به طور متفاوت عمل می‌کند. تاثیر کامل باید در محل تزریق رخ دهد که بیش از ۸۰ درصد از ناحیه مورد نظر را پوشش خواهد داد. به عنوان مثال، زمان تاثیر بوتاکس در اطراف چشم به طور قابل توجهی کمتر از زمان رفع چین و چروک پیشانی است. با این حال، خط اخم نیز پس از تزریق تا حدودی تاثیر مثبت خود را نشان می‌دهد، اما برای دیدن نتایج نهایی آن باید حدود یک هفته تا ۱۴ روز صبر کرد.

مدت زمان اثر بوتاکس

سن مناسب برای انجام بوتاکس خط اخم

بوتاکس خط اخم، به صورت گسترده در سنین مختلف برای پیشگیری و درمان چین و چروک صورت و پیشانی استفاده می‌شود. هر چند افراد در سن و شرایط پوستی متفاوتی قرار داردن، اما معمولا سن مناسب برای تزریق بوتاکس بالای ۱۸ سال در نظر گرفته می‌شود. با توجه به اینکه فرمولاسیون بوتاکس‌ها متفاوت بوده، بعضی افراد ممکن است در سنین مختلف نیاز به این محصولات داشته باشند. به عنوان مثال، برخی افراد ممکن است در سنین پایین‌تر به دنبال جلوگیری از ایجاد چین و چروک‌های صورت خود باشند، در حالی که برخی دیگر در سنین بالاتر به دنبال بهبود ظاهر چین و چروک‌های موجود در پوست خود هستند.

شدت اثر بخشی بوتاکس

بوتاکس، به طور کامل تمامی خطوط، چین و چروک‌های پیشانی، دور چشم و سایر نقاط صورت را برطرف نمی‌کند. برای رسیدن به نتایج مطلوب با استفاده از بوتاکس، باید بدانید که ماده بوتولینوم عملکرد عضلات را برای مدت زمانی معین، متوقف یا محدود می‌کند و عملا باعث از کار افتادن عضلات در آن قسمت می‌شود. بنابراین، بوتاکس تنها قادر است چین و چروک‌هایی که ناشی از فعالیت و حرکت عضلات در ناحیه مورد نظر ایجاد می‌شوند را برطرف کند.

شدت اثر بخشی بوتاکس

مدت زمان ماندگاری بوتاکس خط اخم

اثرگذاری و ماندگاری بوتاکس معمولا طولانی نخواهد بود، به همین دلیل این روش به عنوان یک درمان موقت برای کاهش چین و چروک‌های صورت و پیشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماندگاری بوتاکس به طور مستقیم تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. برخی از این عوامل شامل کیفیت مواد مصرفی در بوتاکس، تخصص و مهارت پزشک، میزان تنش و استرس، تماس با آفتاب و سایر عوامل مشابه هستند. معمولا بوتاکس تزریق شده به طور میانگین طی مدت زمانی حدود ۴ تا ۶ ماه ماندگاری دارد و پس از این مدت به تجدید مجدد نیاز خواهید داشت.

جمع بندی

بوتاکس یکی از محبوب‌ترین روش‌های درمان چین و چروک و رفع خط اخم است. این درمان معمولا نتایج قابل ملاحظه‌ای را در کمتر از یک هفته بعد از درمان نشان می‌دهد. اما برای دستیابی به نتایج نهایی و کامل، ممکن است به زمانی بین ۱۰ تا ۱۴ روز نیاز باشد. تاثیر بوتاکس در منطقه خط اخم معمولا تا ۳ تا ۴ ماه دوام دارد. پس از این مدت، عضلات به تدریج شروع به فعالیت مجدد می‌کنند و خطوط و چین‌های خط اخم دوباره ظاهر می‌شوند. بنابراین، برای حفظ نتایج، ممکن است نیاز باشد تا به صورت دوره‌ای درمان با بوتاکس را تکرار کنید. به هر حال، مدت زمان تاثیر بوتاکس ممکن است با توجه به نوع پوست، میزان دوز مصرفی بوتاکس و وضعیت عضلات مختلف از فرد به فرد دیگر متغیر باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *