دکتر محمد خادمی

ماندگاری فیلر لب چقدر است؟

تصویر ماندگاری فیلر لب چقدر است؟

تزریق فیلر یا همان ژل لب، روشی رایج برای زیبایی و افزایش حجم لب است و یکی از دلایل محبوبیت آن، ماندگاری بالای ژل مورد استفاده است. با استفاده از مواد با کیفیت و مراقبت‌های لازم فیلرهای لب توانسته‌اند ماندگاری بالایی داشته باشند و لب‌هایی پر، لطیف و جذاب ایجاد کنند. با این وجود، انتظار می‌رود که ماندگاری فیلر در لب با گذشت زمان کاهش یابد و نیاز به بازسازی داشته باشد. ماندگاری فیلر لب معمولا به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه مطلب در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد.

تصویر ماندگاری فیلر لب چقدر است؟

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که فیلر لب چیست؟ فیلر لب، ماده‌ای است که به وسیله تزریق، حجم لب‌ها را افزایش داده و آن‌ها را به شکلی برجسته و جذاب تغییر می‌دهد. علاوه بر افزایش حجم، فیلر لب قادر است شکل و فرم لب‌ها را نیز بهبود بخشد.

در پاسخ به این سوال که فیلر لب چقدر ماندگاری دارد؟ باید گفت مدت زمان ماندگاری فیلر لب، به عوامل مختلفی بستگی دارد. ژل‌های باکیفیت در مرحله دوم و سوم تزریق با بافت محل تزریق ترکیب می‌شوند و در صورت عدم بروز عوارض، ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

معمولا ماندگاری ژل لب بین ۶ تا ۱۲ ماه است، اما برخی از فیلرهای لب با برندهای مختلف که تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را دارند، میزان ماندگاری متفاوتی خواهند داشت، به طوری‌که ممکن است حتی تا ۲ سال نیز ماندگاری داشته باشند. باید توجه داشت که ماندگاری فیلر به میزان جذب پوست هر فرد وابسته است.

عوامل تاثیرگذار در ماندگاری فیلر لب

علاوه بر کیفیت محصول، ماندگاری فیلر و ژل لب تحت تأثیر عوامل دیگری نیز قرار می‌گیرد. برخی از این عوامل شامل موارد زیر است:

  • روش تزریق توسط پزشک متخصص: تکنیک و تجربه پزشک در انجام تزریق فیلر لب می‌تواند تأثیر زیادی بر ماندگاری آن داشته باشد. پزشکان ماهر و متخصص با توجه به آگاهی از محل و عمق تزریق می‌توانند ماندگاری فیلر لب را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.
  • نوع فیلر و برند آن: وجود انواع محصولات فیلر لب با کیفیت و برندهای معتبر و تأیید شده می‌تواند به ماندگاری بالاتر این محصولات کمک کند. فیلرهایی که کیفیت عالی و اصالت تضمین شده دارند، ماندگاری بیشتری خواهند داشت.
  • ژنتیک فرد: نحوه واکنش بدن هر فرد به فیلر لب متفاوت است. به عنوان مثال بعضی افراد ممکن است به فیلر لب واکنش بیشتری نشان دهند و به همان نسبت ماندگاری آن در بدنشان بیشتر باشد.
  • مراقبت پس از تزریق ژل لب: رعایت دستورالعمل‌ها و نکات مراقبتی پس از تزریق فیلر لب می‌تواند به ماندگاری آن کمک کند.
  • سبک زندگی شخص: عوامل زندگی مانند تغذیه، استرس، عادات سیگاری و مصرف الکل نیز می‌توانند بر این موضوع تأثیرگذار باشند.

نکته قابل توجه این است که مدت ماندگاری فیلر لب بین افراد مختلف متفاوت است و ممکن است بر اساس مشخصات و ویژگی‌های هر فرد این نتایج متغیر باشد.

تصویر نحوه تزریق فیلر لب برای افزایش ماندگاری آن.

مراقبت‌های لازم پس  از تزریق فیلر لب

حال که پاسخ سوال ماندگاری فیلر لب چقدر است؟ را دریافت کردید، وقت آن رسیده به نکات مهم در مورد افزایش این ماندگاری بپردازیم. برای افزایش ماندگاری ژل‌های تزریقی، رعایت عوامل زیر بسیار مهم هستند:

  • ماندگاری فیلر لب با استفاده از کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده: استفاده از کرم‌هایی که پوست را مرطوب نگه می‌دارند و آب را در پوست حبس می‌کنند، می‌تواند به ماندگاری ژل لب کمک کند.
  • آشامیدن آب کافی: حفظ رطوبت لب‌ها برای سلامتی سلول‌های پوست بسیار ضروری است. با آشامیدن آب به اندازه کافی می‌توانید ماندگاری آن‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.
  • مصرف ویتامین‌های مناسب: مصرف غذاهای حاوی ویتامین‌های مختلف، به خصوص زینک، می‌تواند به بهبود عملکرد پوست و افزایش ماندگاری ژل‌های تزریقی کمک موثری کند. همچنین، پرهیز از مصرف غذاهای فرآوری شده و شیرینی‌ها نیز در ماندگاری ژل لب بسیار موثر خواهد بود.
  • حفاظت پوست در برابر نور مستقیم خورشید: قرار گرفتن در برابر نور مستقیم خورشید برای پوست ضرر دارد، چرا که نور خورشید می‌تواند بافت پوست را تخریب کند و باعث کاهش ماندگاری ژل لب شود. لذا، استفاده از کرم‌های ضدآفتاب با کیفیت و مناسب در هنگام خروج از خانه بسیار ضروری است.
  • کاهش استرس: استرس می‌تواند هورمون کورتیزول را افزایش داده و فرایند پیری را تسریع کند. همچنین، باعث شکستن اسید هیالورونیک با سرعت بیشتری می‌شود. بنابراین، کاهش استرس و مدیریت آن می‌تواند به افزایش ماندگاری ژل‌های تزریقی کمک فراوانی کند.
تصویر مراقبت بعد از تزریق فیلر-استفاده از کرم‌های آبرسان برای ماندگاری بیشتر فیلر لب.

کلام آخر

لب‌ها نقش بسیار مهمی در جوانی و زیبایی ظاهر ما دارند. لب‌های پرجاذبه و زیبا، ظاهر ما را جذاب و دلنشین می‌کنند. برای افزایش حجم و برجسته‌سازی لب‌های خود، تزریق فیلر لب یکی از روش‌های ایمن است که  کمترین عوارض را به همراه دارد. امروزه تزریق فیلر لب به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین خدمات در زمینه زیبایی تبدیل شده است. به همین دلیل، در این مطلب عوامل موثر در ماندگاری فیلر لب و نکات مهم برای نگهداری بیشتر آن را بیان کردیم تا بتوانید در طولانی مدت از این روش زیبایی لذت ببرید.  

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *