دکتر محمد خادمی

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

تصویر ماندگاری بوتاکس چقدر است؟-دکتر محمد خادمی

تزریق بوتاکس یکی از رایج‌ترین روش‌هایی است که در جوانسازی پوست، کاهش چین و چروک‌، درمان میگرن و کاهش تعریق بیش از حد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از تزریق ماده بوتولینوم، عضلات فعالی که باعث چین و چروک صورت می‌شوند، از کار خواهند افتاد. معمولا افرادی که قصد دارند برای اولین بار تزریق بوتاکس را انجام دهند، این سوال برایشان پیش می‌آید که ماندگاری بوتاکس چقدر است؟ با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله به پاسخ سوال خود برسید.

میزان ماندگاری بوتاکس

درباره ماندگاری تزریق بوتاکس، باید یادآور شویم که همانند بسیاری از روش‌های دیگر جوانسازی، مدت زمان ماندگاری بوتاکس در افراد مختلف متفاوت است. با این حال، به طور متوسط تاثیر بوتاکس با توجه به عوامل مختلف از جمله متابولیسم افراد، انجام صحیح مراقبت‌های بعد از بوتاکس و … بین ۴ تا ۶ ماه خواهد بود و پس از آن نیاز به تزریق مجدد وجود دارد. یکی از برندهای محبوب و معروف بوتاکس، نورونوکس است که بر اساس جدیدترین روش‌های جهان ساخته شده است. مدت زمان ماندگاری بوتاکس نورونوکس به طور متوسط بین ۴ تا ۷ ماه است و عواملی که ذکر شد، می‌توانند بر مدت زمان ماندگاری آن نیز تاثیرگذار باشند.

عوامل موثر بر ماندگاری بوتاکس

شاید برای شما هم سوال باشد که بوتاکس تا چند روز خودشو نشون میده؟ اگر برای اولین بار تزریق بوتاکس را انجام داده‌اید، ممکن است اثربخشی کمتری را مشاهده کنید. اغلب افراد پس از تزریق بوتاکس، در مدت زمان ۲ تا ۳ روز اثرات آن را به طور واضح مشاهده می‌کنند. با این حال، این بازه زمانی برای برخی افراد ممکن است تا ۷ روز زمان‌بر باشد. اثرات بوتاکس معمولا با توجه به عوامل مختلف متغیر خواهد بود. در ادامه چندین عامل مهم که بر ماندگاری بوتاکس تأثیر دارند را بیان می‌کنیم:

تعداد واحد تزریق شده

شاید برای شما هم سوال باشد که بوتاکس چند روزه عمل میکند؟ در پاسخ باید گفت هر چقدر پزشک، بوتاکس بیشتری تزریق کند، زمان بیشتری طول می‌کشد تا اثر آن ظاهر شود که البته میزان ماندگاری آن نیز بسیار بیشتر خواهد بود. با این حال، باید به خاطر داشت که پزشکان به خاطر اثرات جانبی معمولا افزایش دوز را توصیه نمی‌کنند.

جنسیت

به طور کلی، عضلات صورت در مردان قوی‌تر از زنان است، بنابراین نتیجه دوز یکسان بوتاکس برای مردان مدت کمتری دوام خواهد داشت.

سن

در افراد بالغ، اثر ماندگاری بوتاکس معمولا طولانی‌تر است، زیرا با گذشت زمان توانایی بدن برای بازسازی کاهش می‌یابد.

میزان ایمنی در هر فرد

در برخی از افراد، بدن مولکول‌های ماده بوتولینوم را به عنوان عامل خارجی می‌شناسد و سعی می‌کند فورا آن را نابود کند. در این صورت، نتیجه بوتاکس دوام چندانی نخواهد داشت.

ناحیه تزریق

منطقه تزریق نیز می‌تواند بر طول مدت ماندگاری بوتاکس تاثیرگذار باشد. برای مثال، ماندگاری بوتاکس بین ابروها و پیشانی بیشتر از منطقه چشم است.

تصویر عوامل موثر بر ماندگاری بوتاکس-ماندگاری بوتاکس چقدر است؟ دکتر محمد خادمی

سرعت متابولیسم بدن

هر چقدر سوخت و ساز بدن سریع‌تر باشد، پوست شما زودتر به حالت اولیه خود باز می‌گردد.

رفتار زیبا جو

تاثیر بوتاکس از جهات مختلفی به نحوه رفتار فرد پس از تزریق بستگی دارد. اگر شما توصیه‌های پزشک خود را پس از تزریق به درستی رعایت کنید، ماندگاری بوتاکس طولانی‌تر خواهد بود.

مراقبت‌های لازم برای افزایش ماندگاری بوتاکس

با رعایت چند نکته می‌توانید ماندگاری بوتاکس را بیشتر کنید:

ترک الکل: مصرف الکل باعث افزایش جریان خون در پوست، به ویژه پوست صورت، می‌شود. این موضوع موجب سرعت بالای سوخت ساز و بازگشت سریع‌تر عضلات به حالت اولیه خود می‌شود. بنابراین، برای افزایش ماندگاری بوتاکس، توصیه می‌شود الکل را کاهش دهید یا مصرف آن را به طور کامل قطع کنید.

داروها: مصرف برخی داروها می‌تواند سرعت بازیابی عضلات را کاهش دهد و در نتیجه موجب ماندگاری بیشتر تزریق بوتاکس شود. اما باید توجه داشت که این داروها را بدون مشورت با پزشک مصرف نکنید، در صورت تمایل به استفاده از داروها، حتما از پزشک خود مشورت بگیرید.

ورزش: ورزش‌های شدید و فشرده می‌توانند متابولیسم بدن را افزایش داده و به کاهش ماندگاری بوتاکس منجر شوند. البته انجام ورزش‌های ملایم مثل پیاده‌روی در ماندگاری بیشتر بوتاکس تاثیر مثبتی دارند.

تصویر ورزش و مراقبت‌های لازم برای افزایش ماندگاری بوتاکس-دکتر محمد خادمی

کلام آخر

معمولا مدت زمان ماندگاری بوتاکس بین سه تا شش ماه است که تمدید آن به طور منظم می‌تواند بر طول دوام بوتاکس تاثیرگذار باشد. به طور کلی، با گذشت زمان برای رسیدن به نتایج مشابه، نیاز به تزریقات بوتاکس کمتر خواهد بود. با انتخاب پزشک متخصص و حرفه‌ای در این زمینه می‌توانید از نتایج تزریق بوتاکس و تمدید آن در طولانی مدت لذت ببرید.

سوالات متداول

استفاده مداوم از بوتاکس باعث افزایش ماندگاری اثرات تزریق می‌شود؟

بوتاکس باعث از کار انداختن عضلات می‌شود و تکرار منظم آن موجب ماندگاری طولانی‌تر اثرات آن می‌شود.

آیا برند بوتاکس تاثیری در ماندگاری آن دارد؟

با توجه به محبوبیت و استفاده گسترده از تزریق بوتاکس در سراسر جهان، تعداد زیادی شرکت و برند مختلف در حوزه تولید بوتاکس فعالیت می‌کنند. تفاوت‌هایی در ترکیبات و فرمولاسیون محصولات بوتاکس بین این برندها وجود دارد که ممکن است تاثیری در میزان اثرات و ماندگاری آنها داشته باشد، اما تنها تعداد محدودی از این برندها دارای کیفیت مناسب و تایید شده توسط سازمان‌ غذا و دارو هستند.

ماندگاری فیلر بیشتر است یا بوتاکس؟

ماندگاری فیلر با توجه به نوع ترکیبات موجود در آن متغیر است. همچنین، نوع متابولیسم شخصی هر فرد نیز می‌تواند بر ماندگاری فیلر تاثیرگذار باشد. با این حال، از نظر کلی، فیلرها معمولا ماندگاری بیشتری نسبت به بوتاکس دارند و با توجه به مراقبت افراد ممکن است تا ۲ سال ماندگاری داشته باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *