دکتر محمد خادمی

لیفت نوک بینی با بوتاکس

تصویر رفع افتادگی بینی با تزریق بوتاکس

لیفت نوک بینی با استفاده از بوتاکس یکی از روش‌های مورد استفاده در زیبایی چهره است. این روش، به زیباجویان امکان می‌دهد تا بدون نیاز به جراحی‌های پیچیده، به شکل دلخواه بینی خود برسند و نواقص آن از جمله افتادگی نوک بینی را رفع کنند. در این روش، با تزریق بوتاکس به منطقه‌ای از عضلات بینی، افتادگی نوک بینی تسهیل یافته و به شکل مطلوبی تغییر می‌کند. در ادامه مطلب قصد داریم تا این موضوع را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

تصویر لیفت نوک بینی با بوتاکس

رفع افتادگی بینی با تزریق بوتاکس

 روش‌های مختلفی برای اصلاح افتادگی نوک بینی وجود دارد که برخی از آنها شامل عمل جراحی، تزریق ژل، تزریق بوتاکس و … هستند. افراد می‌توانند هر یک از این روش‌ها را با توجه به تشخیص پزشک انتخاب کنند و نسبت به رفع نواقص بینی خود اقدام نمایند. در مواردی که فرد مشکلی برای انجام جراحی دارد یا افتادگی نوک بینی، کوچک و جزئی است؛ پزشکان معمولا روش تزریق بوتاکس را توصیه می‌کنند. این روش به عنوان یک روش غیر جراحی برای اصلاح ظاهر نوک بینی شناخته می‌شود و در افرادی که هنگام خندیدن یا تغییر حالت چهره، احساس افتادگی نوک بینی می‌کنند، تاثیر بهتری دارد. استفاده از تزریق بوتاکس به نوک بینی این امکان را فراهم می‌کند که بیماران بدون درد، خونریزی و عوارض جراحی سنگین، به نتیجه‌ای نزدیک به بینی دلخواه خود برسند.

تصویر رفع افتادگی بینی با تزریق بوتاکس

اثرگذاری بوتاکس بر بینی

افتادگی بیش از حد نوک بینی می‌تواند یکی از عواملی از بین بردن زیبایی و توازن صورت باشد. روش اصلی تزریق بوتاکس، استفاده از ماده‌ای است که از یک باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم به دست می‌آید. این ماده باعث کاهش قدرت انقباض عضلاتی می‌شود که بوتاکس به آنها تزریق شده است. به عبارتی دیگر، تزریق بوتاکس باعث رفع افتادگی نوک بینی می‌شود که در بهبود ظاهر افراد نقش مهمی دارد. موفقیت این روش به مهارت و تجربه پزشک و قدرت و طول عضله پایین برنده پره بینی بستگی دارد. اما لازم به ذکر است که تاثیر و ماندگاری بوتاکس در رفع افتادگی نوک بینی موقت است و معمولا این ماندگاری طی زمانی حدود ۴ تا ۵ ماه ادامه دارد. پس از این مدت، نیاز است که تزریق بوتاکس مجددا انجام شود تا تاثیر بلند مدت خود را نشان دهد.

کاندیدای مناسب برای لیفت بینی با بوتاکس

برخی از بهترین کاندیدا برای استفاده از بوتاکس جهت لیفت بینی به شرح زیر هستند:

  • افرادی که با افتادگی نوک بینی مواجه هستند.
  • کسانی که به دنبال بهبود نواقص بینی خود هستند.
  • افراد با انحراف بینی شدید.
  • خانم‌ها و آقایانی که بینی گوشتی دارند.
  • کسانی که دچار چین و چروک و خطوط اطراف بینی هستند.
  • افرادی که از پهن بودن بینی خود راضی نیستند.

به هرحال، لازم است توجه کنید که تزریق بوتاکس برای همه افراد مناسب نیست. برای مثال، اگر بینی شما استخوانی است و مشکل بزرگی در استخوان یا انحراف تیغه بینی دارید، نمی‌توانید با تزریق بوتاکس این مشکل را رفع کنید. در این موارد ممکن است ، روش‌های دیگری برای درمان لازم باشد.

تصویر کاندیدای مناسب برای لیفت بینی با بوتاکس

چه کسانی نباید از بوتاکس برای لیفت بینی استفاده کنند؟

با اینکه تزریق بوتاکس به نوک بینی یک روش جراحی غیر تهاجمی است، اما هنوز گروهی از افراد با ویژگی‌ها خاصی باید از انجام آن خودداری کنند. به طور کلی، افرادی با مشخصات زیر کاندیدای نامناسبی برای تزریق بوتاکس به نوک بینی هستند:

  • افرادی که سابقه حساسیت به بوتاکس یا مواد مشابه را دارند.
  • زنان باردار یا شیرده.
  • افرادی که در ناحیه‌ای که قرار است بوتاکس تزریق شود، دچار عفونت هستند.
  • کسانی که دارای مشکلات جدی عضلانی مانند میاستنی گراویس یا مشکلات مشابه هستند.
  • افرادی که با بیماری‌های خاصی مانند ام‌اس، نارسایی کلیه، بیماری قلبی و عروقی حاد و … روبرو هستند.
  • بیمارانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.
  • بیمارانی که اختلالات انعقادی دارند و از داروهای ضد انعقاد استفاده می‌کنند.
  • افراد با سن کمتر از ۱۸ سال یا بیشتر از ۷۵ سال نیز کاندیدای مناسبی برای استفاده از بوتاکس نیستند.

کلام آخر

لیفت نوک بینی با بوتاکس یک روش غیر جراحی و کم‌ تهاجم برای رفع افتادگی نوک بینی است که باعث زیبایی بیشتر صورت می‌شود. این روش باعث می‌شود تا افرادی که مایل به انجام عملیات جراحی سنگین با بیهوشی و برش در بینی نیستند، در امان بمانند و با استفاده از روشی غیر تهاجمی و البته موقتی این مشکل را رفع کنند.  با تزریق بوتاکس به عضلات مربوطه، افتادگی نوک بینی کاهش می‌یابد و شکل آن به طور قابل توجهی اصلاح می‌شود. علاوه بر کم خطر بودن این روش نسبت به جراحی، هزینه کمتری دارد و دوره نقاهت آن نیز کوتاه‌تر خواهد بود. با این حال، قبل از تصمیم‌گیری در مورد انجام لیفت نوک بینی با بوتاکس، بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا بتوانید درباره مزایا و محدودیت‌های این روش آگاهی کامل داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *