دکتر محمد خادمی

لیفت صورت با نخ بهتر است یا تزریق چربی

تصویر لیفت صورت با نخ بهتر است یا تزریق چربی-دکتر محمد خادمی

در دنیای امروز، روند زندگی ما با سرعتی بسیار زیاد در حال پیشرفت است. این سرعت باعث شده که برخی از افراد وقتی برای رفع نیازهای زیبایی خود نداشته باشند. با افزایش سن افراد تغییراتی مثل نازک شدن پوست صورت و ایجاد خطوط و لک روی آن، رخ می‌دهد که واقعا به استفاده از روش‌های زیبایی نیاز است. برای رفع این مشکلات، دو روش متداول لیفت صورت با استفاده از نخ و تزریق چربی استفاده می‌شوند.  اما پیش از انتخاب هر یک از این روش‌ها، برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که تزریق چربی بهتر است یا لیفت با نخ؟ با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب به پاسخ سوال خود برسید.

تصویر لیفت صورت با نخ بهتر است یا تزریق چربی-دکتر محمد خادمی

لیفت صورت با نخ

برای بررسی اینکه لیفت با نخ بهتر است یا تزریق چربی، در ابتدا باید اطلاعاتی درباره هر دو روش را در اختیار داشته باشیم. لیفت صورت با استفاده از نخ یک روش زیبایی است که به صورت کم تهاجمی انجام می‌شود. در این روش، پزشک با قرار دادن نخ‌های مخصوص در صورت، شل شدگی و افتادگی پوست را برطرف می‌کند. علاوه بر آن، این روش باعث کشیده شدن پوست صورت به سمت بالا می‌شود.

لیفت صورت با نخ از سال ۱۹۹۰ در بین اکثر افراد به شدت محبوب شد، چرا که به عنوان روشی کم خطر و مناسب برای رفع افتادگی پوست شناخته می‌شود. این روش معمولا برای افراد با رده سنی ۳۰ تا ۵۰ سال بسیار مناسب است. هرچه میزان افتادگی و شل شدگی پوست بیشتر باشد، نتایج لیفت صورت بهتر خواهد بود.

تصویر لیفت صورت با نخ-لیفت بهتر است یا تزریق چربی؟-دکتر محمد خادمی

تزریق چربی به صورت

روش تزریق چربی به صورت، یکی دیگر از روش‌های استفاده شده برای جلوگیری از افتادگی و شل شدگی پوست است. علاوه بر آن، این روش برای پر کردن صورت نیز قابل استفاده خواهد بود. در این روش، یک تکنیک پیوند چربی به کار می‌رود. ابتدا پزشک با استفاده از لیپوساکشن، چربی موضعی را از بدن جمع‌آوری کرده و سپس این چربی باید به طور کامل تصفیه شده و در نهایت به صورت تزریق می‌شود.

تزریق چربی به صورت برای جوانسازی و کانتور کردن صورت استفاده می‌شود. این روش به خوبی خطوط لبخند و اخم را به خصوص در صورت لاغر کمک از بین می‌برد و استحکام بیشتری به آن می‌بخشد. همچنین، تاثیر این روش حتی بر ساختار چشم نیز قابل مشاهده است و باعث جوانسازی پلک می‌شود. در مقایسه تزریق چربی یا لیفت با نخ باید گفت که تزریق چربی به طور طبیعی‌تر به نظر می‌رسد و کیفیت و بافت پوست را بهبود می‌بخشد.

تصویر تزریق چربی به صورت--لیفت با نخ بهتر است یا تزریق چربی به صورت-دکتر محمد خادمی

تفاوت لیفت صورت با نخ و تزریق چربی

همانطور که اشاره شد، لیفت صورت و تزریق چربی به صورت، دو روش مختلف برای جوانسازی پوست صورت هستند. برای پاسخ به سوال تزریق چربی بهتر است یا لیفت با نخ؟ در ادامه به بررسی برخی از تفاوت‌های این دو روش می‌پردازیم:

ماندگاری نتایج

لیفت صورت با نخ معمولا می‌تواند بین یک تا سه سال اثر خود را حفظ کند. فیلرهای پوستی معمولا در بازه‌های زمانی ۱۲ تا ۱۸ ماه نیاز به تزریق مجدد دارند، اما انتقال چربی به صورت می‌تواند نتایجی را به دست آورد که به مدت سال‌ها، دهه‌ها یا حتی بیشتر از آن دوام داشته باشد.

میزان درد

لیفت صورت با استفاده از نخ به عنوان یک روش نسبتا بدون درد شناخته می‌شود. در این روش، حس درد و ناراحتی به حداقل می‌رسد و بیشترین تاثیر درد به طور معمول تنها با ورود یک سوزن به پوست حس می‌شود. اما هنگام تزریق چربی، ممکن است درد ورود سوزن و تزریق چربی را حس کنید. با این حال، باید توجه داشت که به دلیل استفاده از بی‌حسی موضعی، این درد بسیار کم و ناچیز است.

زمان بهبودی

هر دو روش لیفت صورت با استفاده از نخ یا تزریق چربی، به هر حال با دوره نقاهت همراه هستند که نیاز به مراقبت و توجه ویژه دارند. پس از تزریق چربی برای جوانسازی صورت، بهبودی به صورت تدریجی رخ می‌دهد، اما ممکن است در ابتدا کمی کبودی و تورم وجود داشته باشد که معمولا در طی دو هفته اول برطرف می‌شود. لیفت صورت با نخ نیز پس از دو هفته بهبود می‌یابد. لازم است که برای بهبودی سریع‌تر به توصیه‌های پزشک در این زمینه توجه کافی داشته باشید. به عنوان مثال، توصیه می‌شود از ورزش شدید و ماساژ صورت خودداری کنید.

به طور خلاصه، لیفت صورت و تزریق چربی به صورت دو روش متفاوت هستند که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. انتخاب روش مناسب بستگی به عوامل مختلفی مانند ترجیحات شخصی، بودجه، وضعیت پوست و نیازهای هر فرد دارد. بهتر است با پزشک متخصص درباره این موضوع مشورت کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

استفاده همزمان تزریق چربی و لیفت صورت با نخ

آیا امکان استفاده همزمان تزریق چربی و لیفت صورت با نخ وجود دارد؟ بله، هر دو روش به طور همزمان قابل استفاده هستند، اما باید توجه داشت که میزان کلاژن سازی پوست تحت تأثیر یک عامل بیرونی، نمی‌تواند از یک مقدار خاص بیشتر شود. بنابراین، نباید انتظار داشت که استفاده همزمان این دو روش نتایج بهتری نسبت به استفاده از یک روش به صورت مجزا به همراه داشته باشد.

با این حال، پزشک متخصص پس از انجام معاینات و بررسی وضعیت شما، می‌تواند تصمیم بگیرد که کدام روش برای شما نتایج بهتری به همراه دارد و شاید روش دیگر را برای دوره‌های بعدی و زمان‌های دیگر تجویز کند.

جمع‌بندی

در صورتی که پوست صورت شما به دلیل عواملی مانند افزایش سن، لاغری شدید یا بیماری دچار چروک و افتادگی شده است، می‌توانید از روش‌های زیبایی جهت جوان‌سازی و زیبایی بخشیدن به آن استفاده نمایید. در پاسخ به این سوال که تزریق چربی بهتر است یا لیفت با نخ؟ باید گفت که هر دو روش از جمله روش‌های رایج برای بهبود و جوان‌سازی صورت محسوب می‌شوند. اما انتخاب تزریق چربی یا لیفت با نخ با توجه به نیاز افراد و تشخیص پزشک صورت می‌گیرد. لذا با انتخاب پزشکی متخصص در این زمینه می‌توانید انتخابی درست داشته باشید تا زیبایی و جوانی بیشتری را به چهره خود هدیه دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *