دکتر محمد خادمی

قیمت بوتاکس صورت + عوامل موثر بر هزینه بوتاکس صورت

بالا رفتن سن در خانم‌ها و آقایان با علائمی در چهره همراه است که مهمترین آن وجود چین و چروک‌های صورت است. تزریق بوتاکس یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن چین و چروک‌ها بوده و سبب جوان‌تر به نظر رسیدن چهره افراد خواهد شد. به صورت کلی هزینه بوتاکس نسبت به سایر روش‌های از بین بردن خطوط چهره مناسب‌تر است. با این حال قیمت آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. ما در این ادامه قصد داریم به بررسی قیمت انواع بوتاکس بپردازیم. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

عوامل تعیین کننده قیمت بوتاکس

چندین عامل در تعیین قیمت بوتاکس دخالت دارند. اما نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که بوتاکس در واقع نوعی سم است که به قسمت‌های خاصی از صورت تزریق می‌شود و پس از فلج کردن عضله‌های خاص، به حذف چین و چروک‌ها کمک می‌کند. بنابراین باید در انتخاب بوتاکس بیشترین دقت را داشته باشید و به دنبال برندهای ارزان قیمت و بی‌کیفیت نروید. از جمله مواردی که تعیین کننده هزینه بوتاکس صورت هستند، عبارتند از:

برند بوتاکس

کشورهای متعددی تولیدکننده انواع بوتاکس هستند. برندهای مختلف، فرمولاسیون یکسانی برای تولید بوتاکس به کار نمی‌برند و این امر سبب تولید کیفیت‌های متفاوتی از این محصول می‌شود. تفاوت در فرمولاسیون گاها در ویژگی‌های محصول نیز تفاوت ایجاد می‌کند. برای مثال ماندگاری انواع بوتاکس‌ها یکسان نیست. معمولا متخصصانی که کار تزریق بوتاکس انجام می‌دهند، با ویژگی‌های مختلف انواع بوتاکس آشنایی داشته و پس از مشورت با زیباجویان نسبت به تزریق بوتاکس مورد نظر اقدام می‌کنند.

ناحیه تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس در چند ناحیه از صورت انجام می‌گیرد و انتخاب آن بسته به نظر مشتری است. اما معمولا بوتاکس به ابرو، پیشانی، گونه، چانه و لب تزریق می‌شود. هر کدام از نواحی نام برده وسعت متفاوتی دارند و مقدار بوتاکس مورد نیاز آن‌ها یکسان نیست.

بررسی ناحیه تزریق بوتاکس برای تعیین قیمت آن.

مقدار مورد نیاز بوتاکس

چین و چروک‌هایی که در صورت افراد ایجاد می‌شود، وسعت و عمق یکسانی ندارد. به این ترتیب قیمت بوتاکس کل صورت برای همه آن‌ها یکسان نخواهد بود. اما متخصصان بر اساس تجربه، بازه‌ای را برای تزریق میزان بوتاکس هر ناحیه مشخص کرده اند:

خط اخم، ۲۰ تا ۳۰ واحد

خطوط پیشانی، تقریبا ۵۰ واحد

اطراف چشم، ۲۰ واحد

مقادیر گفته شد از میزان بوتاکس صورت تقریبی بوده و ممکن است برای برخی افراد بیشتر یا کمتر باشد. سایر نواحی صورت نیز بر اساس ویژگی‌هایی که دارند میزان مختلفی از بوتاکس را نیازمند هستند.

ویژگی های منحصر به فرد مشتریان

از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده قیمت، خصوصیات بدنی مشتریان است. در برخی افراد قدرت حرکت ماهیچه‌های صورت بیشتر است و نیازمند دوز بیشتری از بوتاکس برای فلج کردن ماهیچه هستند. پراکنده بودن چین و چروک‌ها در صورت یا افزایش مقدار آن‌ها نیز دوز بیشتری از بوتاکس را نیاز دارد. فرم صورت در همه افراد یکسان نیست؛ برخی صورت کشیده‌تری دارند و یا عده‌ای دیگر پیشانی بلندی دارند. هر اندازه وسعت ایجاد خطوط چهره بیشتر باشد قاعدتا در آن ناحیه باید بوتاکس بیشتری تزریق شود. لازم به ذکر است که برای آقایان بیشتر از خانم‌ها بوتاکس مصرف می‌شود.

بررسی ناحیه تزریق بوتاکس.

سوالات متداول

آیا ترمیم بوتاکس هزینه دارد؟

برای ترمیم بوتاکس از همان ماده بوتاکس تزریق می‌شود اما میزان آن بستگی به ویژگی‌های چهره افراد دارد. با این حال هزینه ترمیم، بسیار کمتر از بوتاکس کل صورت است.

بوتاکس برای آقایان هم انجام می‌شود؟بله. اما با توجه به تفاوتی‌هایی که در ویژگی‌های جسمی خانم‌ها و آقایان وجود دارد، دوز بوتاکس استفاده شده برای آقایان بیشتر است، بنابراین هزینه بوتاکس صورت مردان بیشتر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *