دکتر محمد خادمی

عوارض فیلر چیست؟

تصویر عوارض فیلر چیست؟

با افزایش سن، پوست و ظاهر به سمت پیری می‌رود. پوست در طی این زمان شل و افتاده می‌شود. این اتفاق برای هیچ کس خوشایند نیست، زیرا با افتادگی پوست، سن بالاتر از حد معمول به نظر می‌رسد. افراد همواره به دنبال روشی هستند که این مشکل را برطرف کنند.

در سال‌های اخیر با توجه به پیشرفت‌های اتفاق افتاده در علم پزشکی، پزشکان به روشی دست یافته‌اند که با تزریق به تمامی سلول‌های مرده پوست، خون‌رسانی می‌کنند. فیلر‌ها نوعی دارو برای زیبایی هستند که به رفع چین و چروک‌های پوست کمک می‌کنند. فیلر‌ها در افزایش زیبایی، بسیار اهمیت دارند. در طی این بلاگ ما قصد داریم به این موضوع که عوارض فیلر چیست؟ بپردازیم. بهتر است قبل از تزریق فیلر در رابطه با عوارض آن اطلاعاتی کسب کنید.

تصویر عوارض فیلر چیست؟
Cropped sensual female lips, procedure lip augmentation. Syringe near womans mouth, injections for increase lips shape

انواع فیلر‌های پوستی

در زمینه فیلر‌ها، تنوع زیادی وجود دارد، هر یک از این موارد بر اساس نوع و ساختار ممکن است دارای عوارض تزریق فیلر باشند. موارد زیر انواع فیلر‌های پوستی را در بر می‌گیرند:

اسید هیارونیک: اسید هیارونیک مایعات را به سمت ناحیه درمان می‌کشاند. عوارض تزریق فیلر هیالورونیک اسید اندک و محدود است ولی از عوارض آن باید به کبودی و تورم در ناحیه تزریق اشاره کنیم.

نورامیس: نورامیس انواع مختلفی دارد. عوارض فیلر نورامیس بسیار محدود و موقتی هستند. عموماً عوارضی همچون قرمزی و ورم‌های خفیف را پس از تزریق فیلر نورامیس ممکن است مشاهده کنید.

نیوویا: فیلر نوویا انواع متنوعی دارد. کبودی، قرمزی، التهاب و تورم از عوارض فیلر نوویا هستند.

انواع مختلف دیگری از فیلر وجود دارد. هر یک از این فیلر‌ها دارای خواص و عوارضی هستند، بیشتر عوارض فیلر‌ها مشابه به یکدیگر هستند. اما میزان این عوارض به موارد متعددی بستگی دارد. در حال حاضر برند‌های فیلر که در مراکز حرفه‌ای توسط پزشکان متخصص تزریق می‌شود و دارای کمترین عوارض هستند یا به طور کل عوارضی ندارند، شامل استایلیج (stylage)، بلوترو (belotero)، روفیل (revofil)، الاکسین (aliaxin)، نورامیس (neuramis) و الانسه(ellanse) می‌شوند. عموماً برند‌های اروپایی فیلر عوارضی ندارند.

تصویر عوارض فیلر چیست؟

عوارض فیلر‌ها

اگر شما برای تزریق فیلر به مرکز معتبری مراجعه نکنید یا از مواد بی‌کیفیت یا نامرغوب استفاده کنید، ممکن است دچار عوارضی پس از تزریق فیلر شوید. بسته به مورد تزریق، این عوارض می‌توانند کم یا زیاد باشند. اگر می‌خواهید پس از تزریق فیلر دچار مشکل و دردسر نشوید حتماً به مراکز معتبر مراجعه کنید.

 عموماً فیلر‌ها برای رفع چین و چروک در نواحی پیشانی، زیر چشم، گونه، خط فک، جای زخم، بینی و لب‌ها تزریق می‌شوند. تزریق فیلر لب از موارد شایع است که به طور روزانه افراد زیادی، برای انجام آن مراجعه می‌کنند. اما برای این تزریق حتماً باید از برند‌های معتبر و با کیفیت فیلر استفاده کنید. مراجعه به مراکز معتبر تمامی نگرانی‌های شما از عوارض تزریق از بین می‌برد.

شاید نتوانیم پاسخ دقیقی به سؤال آیا تزریق فیلر ضرر دارد؟ بدهیم. اما در حالت کلی تزریق صحیح ممکن است، فقط تا چند روز درد و تورم داشته باشد و بیشتر از آن شما آسیب نبینید.

موارد زیر از عوارض احتمالی تزریق فیلر هستند:

عفونت

اگر در اولین روز تزریق فیلر قرمزی، درد یا تورم داشتید و تمامی این موارد در حد غیر نرمال بودند حتماً با پزشک متخصص خود تماس بگیرید. ممکن است به علت عفونت، احتیاج به آنتی بیوتیک داشته باشید.

خونریزی و کبودی

بهتر است، از مصرف نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید و فعلا مصرف دارو‌های رقیق‌کننده خون را متوقف کنید. دارو‌های رقیق‌کننده شامل مواردی اعم از آسپیرین، دارو‌های ضد التهاب و ویتامین E می‌شوند.

واکنش‌های آلرژیک

اگر شاهد علائمی همچون بثورات گوشتی، تورم، کهیر یا علائم مشابه با آنفولانزا شدید، لازم است که به پزشک مراجعه کنید.

برجستگی سطح پوست

موارد بسیار کمی وجود دارد که ممکن است شما پس از تزریق با علائم بسیاری جدی همچون لخته شدن خون، شوک آنافیلاکتیک، سپسیس، تجزیه پوست و آبسه مواجه شوید. در این زمان باید تخلیه صورت بگیرید.

سخن پایانی

در رابطه با موضوع تزریق فیلر و عوارض آن تلاش شد تا به طور کامل تمامی اطلاعات در اختیار شما قرار بگیرید. در رابطه با اینکه شما به دنبال پاسخ سوال آیا تزریق فیلر ضرر دارد؟ هستید، باید بگویید که منظورتان از ضرر چیست. در حالت کلی و طبیعی امکان ورم و کمی درد در دوران بعد از تزریق وجود دارد. اما وجود علائم بیشتر، خطرناک است و از ضرر‌های تزریق فیلر محسوب می‌شود. شما باید برای تزریق فیلر حتماً به پزشکان با تجربه با متریال خوب و با کیفیت مراجعه کنید تا بتوانید زیبایی مورد نظرتان را کسب کنید. تیم متخصص پشتیبانی سایت، پاسخگوی سؤالات شما در زمینه عوارض تزریق فیلر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *