دکتر محمد خادمی

شستن صورت پس از بوتاکس | چند روز بعد از بوتاکس میتوان صورت را شست

شستن صورت پس از بوتاکس
  • تماس تلفنی
  • مشاوره در چت واتساپ
  • اینستاگرام
× شروع مشاوره در چت

یکی از مراقبت های بسیار مهم بعد از تزریق بوتاکس، نحوه صحیح شستن صورت بعد از تزریق می باشد. احتمالا درباره مراقبت ‌های بعد از تزریق بوتاکس این دو سوال به ذهن شما خطور کرده است که چند روز بعد از بوتاکس می توان صورت را شست یا تا چند ساعت بعد از بوتاکس نباید صورت را شست. برای دریافت پاسخ سوال های ذکر شده تا پایان این مطلب همرا ما باشید.

نحوه شستن صورت بعد از بوتاکس

نحوه شستن صورت پس از تزریق بوتاکس، امر بسیار مهمی می باشد که بهتر است از روشی که در ادامه توضیح داده ایم، استفاده کنید:

  • در هنگام شست و شو از پایین آوردن سر به شدت خودداری نمایید.
  • برای شستن صورت مخصوصا ناحیه های تزریق شده هیچ فشار و ماساژی توسط دست بر روی پوست صورت انجام نشود.
  • به هیچ وجه در هنگام شست و شو از آب گرم استفاده نکنید.

علاوه بر نکات نحوه شستن صورت بعد از تزریق، می توانید به سایت هایی که در زمینه مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس فعالیت می کنند، مراجعه کرده و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

نکات مهم در مورد نحوه صحیح شستن صورت بعد از بوتاکس

نکات مهم درباره نحوه صحیح شستن صورت بعد از تزریق بوتاکس به شرح زیر است:

  • دمای آب:
    اولین مورد که باید به آن توجه بسیاری داشته باشید، دمای آب است؛ فرد بعد از تزریق بوتاکس برای شست و شوی صورت خود، باید از آب خنک و ولرم استفاده کند تا مشکلی برای فرد پیش نیاید. چرا که هر چه حرارت آب بیشتر و داغ تر باشد، سبب می شود که جریان خون در ناحیه های تزریق شده صورت افزایش یابد. از این سو با افزایش جریان خون در زیر نواحی تزریق شده، ممکن است ماده بوتاکس کمی جابه جا شود و به ناحیه دیگری انتقال پیدا کند. این موضوع باعث خواهد شد تا تاثیرات ناخوشایند و ظاهری غیر طبیعی به وجود بیاید و کبودی بیشتری به دنبال داشته باشد.
  •  نوع فشاری که به صورت وارد می کنید.
    یکی دیگر از نکات مهم در زمینه شستن صورت بعد از بوتاکس ، نوع فشاری می باشد که در هنگام شست و شو به صورت وارد خواهد شد. مهم بودن این موضوع، به علت جابه جایی ماده بوتاکس بر اثر فشار زیاد می باشد. همچنین عوارضی همچون تورم و کبودی افزایش پیدا خواهند کرد. یعنی این فشار در هنگام شست و شو باید بسیار کم باشد و این فرایند کاملا ملایم پیش برود تا نهایتا سبب حرکت بوتاکس نشود. 
  • نوع شوینده:
     از آنجایی که باید توجه بسیاری به نوع شوینده صورت بعد از تزریق بوتاکس هم داشته باشید، بهتر است از شوینده های بسیار قوی استفاده نکنید؛ می توانید به جای آن از شوینده های معمولی تر و ملایم برای شستن استفاده کنید. اما استفاده از محصولات پاک کننده ارایش، برای بوتاکس ضرری ندارد. زیرا استفاده از محصولات اثری منفی بر بوتاکس شما نخواهد داشت. همچنین برای کاهش کبودی های ناشی از تزریق، می توانید از کرم هایی که در مواد تشکیل دهندشان ویتامین K  وجود دارند، استفاده نمایید.
  •  نحوه ی حرکت دست:
     آخرین نکته مهم در هنگام شست و شوی صورت پس از تزریق، می توان به حرکت دست ها اشاره کرد. حرکت دست ها در زمان شستن صورت بعد از تزریق بوتاکس نیز باید به گونه ای باشد که به صورت دورانی تاب بخورند و از فشار بر روی ناحیه های تزریق شده جلوگیری کند..

تا چند ساعت بعد از بوتاکس نباید صورت را شست ؟

پزشکان متخصص و با تجربه در این زمینه توصیه می کنند که در صورت امکان تا حداقل ۲۴ ساعت پس از تزریق بوتاکس، از شستن صورت اجتناب کنید. اما اگر در صورتی که در موقعیتی ضروری قرار گرفته بودید که مجبور به شستن صورتتان هستید، بهتر است با دقت فراوان مقداری آب را با آرامی بر روی صورت خود بریزید و به هیچ وجه آن را ماساژ یا فشار ندهید. همچنین در صورت لزوم می توانید برای شستن صورت بعد از بوتاکس ، از یک اسفنج یا گلوله پنبه ای بزرگ کمک بگیرید و آن را بدون هیچ گونه فشاری روی صورت خود بمالید.

نکات مهم برای حمام کردن بعد از تزریق بوتاکس

به این نکته دقت داشته باشید که حداقل تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق از شستن صورت باید اجتناب کنید. اما برخی از پزشکان معتقد اند که دوش گرفتن بعد از بوتاکس مفید می باشد! عاملی که بر نتایج بوتاکس تاثیر منفی می گذارند، دمای آب و ماساژ خواهند بود. پس اگر قصد دوش گرفتن دارید، باید حتما موارد زیر را رعایت کنید:

  1. ماندن در وان یا نشستن در حمام: از ماندن طولانی مدت در حمام و نشستن در آن جا، خودداری کنید چون حرارت ثابت و بالای آن مکان سبب بروز مشکلاتی برای بوتاکس شما خواهد شد.
  2. از شستن یا پاک کردن صورت یا ناحیه تزریق شده بوتاکس با آب داغ اکیدا خودداری نمایید.
  1. همچنین نشستن در سونای بخار یا خشک، باعث می شود که ماده بوتاکس در زیر پوست شما شروع به حرکت کند و روی نتیجه دلخواهتان، تاثیر منفی بگذارد.

همچنین خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس، حائز اهمیت می باشد که با مراجعه به سایت های فعال در این زمینه، می توانید اطلاعات لازم را دریافت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *