دکتر محمد خادمی

خوابیدن بعد از بوتاکس | تا چند ساعت بعد از بوتاکس نباید خوابید؟

خوابیدن بعد از بوتاکس
  • تماس تلفنی
  • مشاوره در چت واتساپ
  • اینستاگرام
× شروع مشاوره در چت

بوتاکس یک روش درمانی در صنعت زیبایی می باشد که پس از تزریق آن، نکاتی وجود دارد که حتما آن ها را باید به درستی و طبق دستورالعمل پزشک انجام دهید. یکی از نکاتی که پس از تزریق بوتاکس باید در نظر داشته باشید، خوابیدن بعد از بوتاکس است. هر چند نحوه خوابیدن بعد از بوتاکس بسیار آسان خواهد بود، اما ممکن است سوال هایی مانند تا چند ساعت بعد بوتاکس میشه خوابید و چرا بعد از بوتاکس نباید خوابید و … ، ذهن بسیاری از کاربران را درگیر کرده باشد. در ادامه به پاسخ این سوال ها می پردازیم.

نحوه خوابیدن بعد از بوتاکس

در این بخش نحوه خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

  • بهترین روش خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس صورت، این خواهد بود که برای چند شب به پشت بخوابید تا از جابه جا شدن بوتاکس در سایر نقاط صورت، جلوگیری کنید.
  • یکی دیگر از روش های خوابیدن بعد از بوتاکس، به پهلو خوابیدن است که با توجه به تشخیص پزشک مربوطه، برای هر شخص متفاوت خواهد بود. همچنین طاق باز خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس، سبب می باشد که کمترین میزان فشار ممکن به صورت شما وارد شود.
  • در صورتی که عادت دارید بر روی شکم بخوابید، می توانید بالش هایی را در اطرافتان قرار دهید تا به پهلو غلت نزنید. برای انجام این کار، می توانید از بالش های معمولی استفاده نمایید.
  • چنانچه غروب یا شب تزریق خود را انجام دادید، برای اینکه بتوانید بدون آسیب رسیدن به نقاط تزریق شده بخوابید، توصیه می شود از چندین بالش در کنار خود استفاده کرده تا بتوانید به صورت نشسته بخوابید.

تا چند ساعت بعد از تزریق بوتاکس میشه خوابید؟

بوتاکس نوعی نوروتوکسین است که به ناحیه های مختلف عضلانی صورت تزریق می شود. بعد از فرایند تزریق،  مولکول های موجود در نوروتوکسین ها شروع به مسدود کردن نقاط عصبی عظلات خواهند کرد و آن ها را منقبض نگه می دارند. این فرایند به راحتی در مدت زمان کوتاهی انجام می شود. اما در پی پاسخ به سوال تا چند ساعت بعد از بوتاکس میشه خوابید باید بگوییم که برای تاثیر بهتر بوتاکس تا ۴ ساعت بعد از تزریق آن از دراز کشیدن و خوابیدن اجتناب کنید.

دو علت که چرا بعد از بوتاکس نباید خوابید؟

خوابیدن بلافاصله بعد از تزریق، ممکن است عوارضی را به دنبال داشته باشد. از سری عوارضی مربوط به آن می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

۱.  نوروتوکسین از ناحیه تزریق شده جا به جا می شود. یکی از دلایل بسیار مهم که نباید بلافاصله بعد از تزریق خوابید، جابه جایی مواد تزریق شده است. نوروتوکسین هایی که به عضلات خاص تزریق خواهند شد، زمان بسیاری نیاز دارند تا به طور مؤثر در عضلات ناحیه تزریق شده نفوذ کنند. دراز کشیدن بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس، می تواند باعث پخش بوتاکس تزریق شده در عضلات اطراف صورت شود که این فرایند تاثیر بسیاری بر نتایج پایانی تزریق خواهد داشت. همچنین در ناحیه عضلاتی که بوتاکس های جابه جا شده را جذب کرده اند، ممکن است جوش یا کبودی به وجود بیاید.

۲. افزایش تورم یکی دیگر از علت هایی که نباید بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس خوابید، افزایش تورم در ناحیه تزریق شده خواهد بود. زود خوابیدن بعد از بوتاکس صورت می تواند تورم را چندین برابر کند و عوارض جانبی دیگر مانند قرمزی و تحریک را به همراه داشته باشد. از این رو می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بوتاکس برای چه کسانی ضرر دارد به سایت داده شده مراجعه نمایید.

راه حل مناسب برای رفع خواب آلودگی بعد از بوتاکس

اگر بعد از تزریق بوتاکس در نواحی مختلف صورت نگران خستگی و خواب آلودگی بعد از آن هستید، می توانید تمام سعی خود را کنید تا عملیات پوستی تان را صبح انجام دهید. با این روش به راحتی می توانید تا چند ساعت بنشینید تا کاملا بوتاکس جذب ناحیه های تزریق شده شود و پس از آن شب استراحت راحتی داشته باشید.

نکات ضروری مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس، از اهمیت بالایی برخوردارند که حتما باید تمامی آن ها را رعایت کنید. این نکات شامل موارد زیر خواهند شد:

۱. یکی از نکات بسیار مهم بعد از تزریق بوتاکس، طریقه خوابیدن به پشت خواهد بود که این امر باعث جلوگیری از فشار بر ناحیه تزریق می شود. تا ۴۸ ساعت بعد از تزریق بوتاکس، بهتر است از این روش استفاده کنید.

۲. همچنین می توانید برای تاثیر بهتر بوتاکس بر روی چین و چروک ها، از ملحفه های ابریشمی استفاده کنید. زیرا استفاده از روی بالشی و ملحفه هایی از جنس ابریشم برای ناحیه تزریق شده بسیار مفید می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می توانید به سایت مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *