دکتر محمد خادمی

ترمیم بوتاکس| مدت زمان ترمیم بوتاکس

تصویر ترمیم بوتاکس- مدت زمان ترمیم بوتاکس

بوتاکس یک روش زیبایی و درمانی محسوب می‌شود که در کاهش چین و چروک‌های صورت بسیار موثر است. این ماده در عضلات تحریک‌پذیر صورت تزریق می‌شود و باعث از کار انداختن آنها خواهد شد. اما ماندگاری بوتاکس معمولا بین ۳ تا ۶ ماه است که با توجه به شرایط فردی و عوامل مختلف دیگر مثل نوع پوست، ناحیه تزریق، برند بوتاکس و … این ماندگاری در هر فرد متفاوت خواهد بود. لذا برای رفع دوباره چین و چروک‌های صورت باید نسبت به ترمیم بوتاکس اقدام کرد، در ادامه این موضوع را بیشتر مورد بررسی قرار می‌دهیم. 

تصویر ترمیم بوتاکس- مدت زمان ترمیم بوتاکس

ترمیم بوتاکس چیست؟

بوتاکس یکی از روش‌های محبوب برای استفاده جهت کاهش یا حذف چین و چروک‌های موجود در صورت است. عموما پس از تزریق بوتاکس طی یک جلسه، عملکرد و ماندگاری اثر آن به مدت ۳ تا ۶ ماه دوام می‌آورد. با این حال، مدت زمان ماندگاری بوتاکس در هر فرد به دلایلی مختلفی، متفاوت است و نمی‌توان زمان دقیقی را برای این موضوع مشخص کرد. در طول این مدت نقاط تزریق صاف و یکدست هستند، اما با گذشت زمان چین و چروک‌ها به صورت تدریجی ظاهر می‌شوند. در این زمان، فرد باید مجددا به پزشک مراجعه کند و جلسات ترمیم بوتاکس را انجام دهد.

مدت زمان تمدید بوتاکس

بوتاکس دارای تاثیری موقتی است که در بهترین حالت نتایج آن تنها چند ماه قابل مشاهده خواهد بود. با گذشت این مدت، بوتاکس نیاز به تمدید و مراقبت دارد. برخی افراد به اشتباه فکر می‌کنند که بهترین زمان برای تمدید بوتاکس، زمانی است که اثرات قبلی به طور کامل برطرف شده باشند. اما این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت رفع کامل اثرات قبلی بوتاکس، برای ترمیم و بازیابی کامل شکل صورت، نیاز به تزریق بیشتری از بوتاکس وجود خواهد داشت. بنابراین، می‌توان گفت بهترین زمان برای تمدید بوتاکس حدود ۳ ماه پس از تزریق قبلی است. در صورتی‌که از برندهای باکیفیت بوتاکس استفاده می‌کنید که دارای ماندگاری بالاتری هستند، بهترین زمان برای تمدید بوتاکس بین ۴ تا ۷ ماه پس از تزریق قبلی خواهد بود.

ترمیم بوتاکس چند وقت یکبار است؟

باید توجه داشت که فواصل کوتاه بین تزریق‌های بوتاکس نیز کار درستی نخواهد بود. چرا که این امر ممکن است، منجر به بروز عوارض جدی مانند از کار افتادن کامل عضلات صورت شود یا هیچ اثری برای شما نداشته باشد. نوع پوست، کیفیت بوتاکس، محل تزریق بوتاکس (پیشانی، ابرو، چانه، گردن، خط خنده و …) و موارد دیگری از این دست، نقش مهمی در تعیین فاصله جلسات ترمیم آن خواهند داشت. لذا توصیه می‌شود که برای تعیین بهترین زمان ترمیم بوتاکس به پزشک خود مراجعه کنید تا با بررسی دقیق وضعیت پوست، بهترین زمان تمدید بوتاکس را به صورت شخصی برای شما تعیین کند. این موضوع کمک خواهد کرد تا برنامه تمدید بوتاکسی را که با نیازهای ویژه پوست شما منطبق است، داشته باشید.

ترمیم بوتاکس-ترمیم بوتاکس چند وقت یکبار است؟-دکتر خادمی

آیا ترمیم بوتاکس هزینه دارد؟

در پاسخ به این سوال که آیا ترمیم بوتاکس هزینه دارد؟ باید گفت بله، قیمت ترمیم بوتاکس با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود که برخی از این عوامل شامل موارد زیر هستند:

  • کلینیک: هزینه ترمیم بوتاکس ممکن است بین کلینیک‌ها متفاوت باشد. این هزینه‌ بر اساس مکان، شهر و کیفیت خدمات ارائه شده توسط کلینیک‌ها متغیر است.
  • مقدار بوتاکس: هر چه دوز تزریق بوتاکس بیشتر باشد، هزینه ترمیم آن نیز بیشتر خواهد بود. این قیمت معمولا بر حسب واحدهای بوتاکس اندازه‌گیری می‌شود و هر واحد قیمتی دارد.
  • مهارت و تخصص تزریق کننده: تجربه و تخصص تزریق کننده بر هزینه ترمیم بوتاکس تأثیر دارد. به عنوان مثال تزریق کنندگان با تجربه و مهارت بالا برای انجام این خدمات ممکن است هزینه بیشتری دریافت کنند.
  • محدوده تزریق: هزینه ترمیم بوتاکس نیز با توجه به محدوده تزریق، تعیین می‌شود. بعضی از افراد فقط در بخشی از صورت خود ترمیم بوتاکس را انجام می‌دهند، در حالی که دیگران ممکن است برای تمام صورت و گردن خود از این ترمیم استفاده کنند.

به طور کلی، برای داشتن اطلاعات دقیق‌تر در مورد هزینه ترمیم بوتاکس، توصیه می‌شود با کلینیک‌ها مشورت کنید و قبل از تصمیم‌گیری نسبت به قیمت و خدمات ارائه شده، مقایسه و ارزیابی دقیقی انجام دهید.

بعد از ترمیم بوتاکس چه باید کرد؟

مراقبت‌های پس از ترمیم بوتاکس بسیار اهمیت دارند و عدم رعایت آنها ممکن است موجب نیاز به ترمیم بوتاکس در فواصل کوتاه‌تری شود که علاوه بر هزینه بیشتر، می‌تواند به پوست آسیب برساند. در ادامه برخی از این مراقبت‌ها را بیان خواهیم کرد:

  • توصیه می‌شود که حداقل تا ۵ ساعت پس از انجام ترمیم، به منطقه تزریق شده دست نزنید و آن را نمالید.
  • استفاده از کمپرس یخ یکی از راه‌های آسان و موثر برای مراقبت پس از ترمیم بوتاکس است. کافی است یک قطعه یخ را روی ناحیه‌ای که تحت ترمیم بوتاکس بوده، قرار دهید تا از التهاب، سوزش یا قرمزی در آن منطقه جلوگیری شود.
  • سعی کنید پس از ترمیم بوتاکس، از فعالیت‌هایی که باعث عرق کردن در نواحی تزریق  یا صورت می‌شود، خودداری کنید. این کار به حفظ کارایی ماده بوتاکس کمک فراوانی می‌کند.
  • همچنین، بهتر است دو ساعت اول پس از ترمیم دراز نکشید و در محیطی آرام بنشینید.
تصویر کمپرس یخ برای تاثیر بهتر بوتاکس

جمع بندی

تزریق منظم بوتاکس به پوست کمک می‌کند تا جوان و صاف باقی بماند. با تزریق مداوم، عضلات کمتر حرکت می‌کنند و چین و چروک‌ها کاهش می‌یابند. همچنین در طول مدت استفاده از این روش، به مقدار کمتری بوتاکس برای تزریق نیاز خواهید داشت، چرا که مدت ماندگاری بوتاکس بیشتر خواهد شد. برای حفظ بیشتر بوتاکس، توصیه می‌شود قبل از رفع کامل اثرات آن، ترمیم بوتاکس را انجام دهید. همچنین بعد از هر بار تمدید، مراقبت‌های پس از تزریق را رعایت کنید تا نتایج بهتری به دست آورید و از عوارض ناخواسته جلوگیری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *