دکتر محمد خادمی

بوتاکس چشم گربه‌ای چیست؟+ هزینه تزریق بوتاکس چشم گربه‌ای

یکی از انواع بوتاکس‌ که امروزه در بین خانم‌ها بسیار رواج پیدا کرده، بوتاکس چشم گربه ای است. چشم گربه ای با بوتاکس، در مقایسه با عمل زیبایی چشم گربه ای، روشی غیر تهاجمی محسوب می‌شود و دوره نقاهت ندارد. در این مطلب قصد داریم هر آن چه را که لازم است در مورد چشم گربه ای با بوتاکس بدانید را به شما بگوییم. با ما همراه باشید.

بوتاکس چشم گربه‌ای چیست؟

چشم گربه‌ای اصطلاحا به چشم‌های بادامی گفته می شود که کمی گشادتر بوده و انتهای آن به سمت بالا است. با این روش چشم‌ها ظاهری زیباتر و فریبنده تر پیدا خواهند کرد و شما را از سایر افراد متمایز می‌کند. در لیفت چشم گربه ای با بوتاکس، پزشک متخصص زیبایی ابتدا ناحیه ابرو و چشم را با مایع بی حس کننده موضعی، بی حس می کند. سپس به وسیله یک سوزن تزریق، ماده و ژل بوتاکس را در نقاط تزریق بوتاکس چشم گربه ای تخلیه می‌کند و چشم‌ها را به سمت بالا می‌کشد. در این روش هم چین و چروک‌های اطراف چشم و ابرو از بین می‌روند و هم چشم حالت گربه ای پیدا می‌کند.

چند واحد ژل برای تزریق بوتاکس چشم گربه‌ای لازم است؟

اکثر پزشکان معتقد هستند که ۴ الی ۶ واحد ژل در محل تزریق بوتاکس چشم گربه ای کافی است تا چشم ظاهری جذاب و فریبنده پیدا کند. بسیاری از مراجعه کنندگانی که برای تزریق ژل چشم گربه ای به کلینیک زیبایی مراجعه می‌کنند، از پزشک می‌خواهند تا برای خطوط بین ابروها و خطوط افقی پیشانی هم بوتاکس تزریق کند. چنان چه این نواحی هم درمان شود، تعداد واحدهایی که برای بوتاکس چشم گربه ای استفاده خواهد شد، کمتر می‌شود و به دو الی چهار واحد می‌رسد.

تاثیرات تزریق بوتاکس چشم گربه‌ای.

 ماندگاری بوتاکس چشم گربه‌ای چقدر است؟

میزان ماندگاری بوتاکس چشم گربه ای مانند سایر تزریقاتی است که برای بوتاکس لب، پیشانی، گونه، بینی و غیره انجام می گیرد. بنابراین این روش دائمی نخواهد بود و پس از مدتی نیاز به ترمیم خواهد داشت. معمولا ماندگاری این روش سه الی شش ماه است و بعد از این مدت باید فرد برای ترمیم و تزریق مجدد به کلینیک مراجعه کند.

مزایای بوتاکس چشم گربه‌ای

بوتاکس چشم گربه ای مزایای زیادی برای افراد به همراه خواهد داشت که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

·        نتیجه چشم گربه ای با بوتاکس، به سرعت و بلافاصله پس از تزریق نمایان خواهد شد و فرد پس از گذشت یک هفته شاهد بهبود وضعیت چشم ها و پوست اطراف آن خواهد بود.

·        این روش دوره نقاهت خاص و سختی ندارد و فرد می‌تواند بلافاصله پس از انجام تزریق، فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهد.

·        این روش به عنوان یک روش غیر تهاجمی شناخته می شود و هیچ گونه برش پوستی در آن صورت نمی‌گیرد. عوارض آن هم بسیار محدود و کم است.

·        در این روش خطر عفونت بسیار کم و نزدیک به صفر است.

·        موقتی بودن این روش باعث می شود تا نیازی به جراحی تکمیلی نباشد و با گذشت چند ماه پوست به حالت طبیعی و اولیه خود بازگردد.

·        علاوه بر ایجاد حالت چشم گربه در این روش، چین و چروک‌های اطراف چشم، افتادگی و تیرگی دور چشم هم برطرف می‌شود و در کل باعث جوانسازی می شود.

·        هیچ گونه جای زخمی در اطراف چشم باقی نمی‌ماند و چشم حالت جذابی پیدا می‌کند.

·        رفع افتادگی پلک همزمان با سایر تاثیرات نمایان خواهد شد.

چه کسانی کاندیدای مناسب برای بوتاکس چشم گربه‌ای هستند؟

همه افراد برای زیبایی و جذابیت بیشتر صورت خود می‌توانند از روش بوتاکس چشم گربه ای استفاده کنند اما این روش بیشتر برای کسانی مناسب و مفید است که چشم‌هایشان حالت افتادگی دارد و حالت صورت آن‌ها را غمگین یا عبوس نشان می‌دهد و باعث می شود فرد چهره جذابی نداشته باشد و همواره خسته و غمگین به نظر برسد.

بوتاکس چشم گربه ای علاوه بر این که می‌تواند نقص ها، چین و چروک‌ها و افتادگی پلک را برطرف کند، می‌تواند با لیفت کردن ابروها، به معکوس کردن موارد منفی و افزایش جذابیت چشم‌ها کمک کنند.

کاندیدای مناسب برای بوتاکس چشم گربه‌ای.

هزینه بوتاکس چشم گربه‌ای

هزینه و قیمت بوتاکس چشم گربه ای به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان یک هزینه ثابت اعلام کرد. عواملی همچون میزان تبحر، مهارت و تخصص پزشک، تعداد واحدهای تزریق شده بوتاکس، هزینه‌های جانبی کلینیک و غیره از جمله مواردی هستند که می توانند این هزینه را بالا یا پایین ببرند. توصیه می‌کنیم بوتاکس چشم گربه ای را فقط در کلینیک‌های تخصصی و نزد پزشک متخصص زیبایی انجام دهید. به هیچ عنوان برای کمتر شدن هزینه، تزریق بوتاکس را به دست افراد غیرحرفه ای و بی تجربه که هیچ تخصص پزشکی ندارند، نسپارید؛ چرا که این افراد می‌توانند عوارض جبران ناپذیری را برای شما به وجود آورند.

مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس چشم گربه‌ای

توصیه می‌کنیم یک هفته قبل از درمان از مصرف داروهایی همچون آسپرین، ویتامین E، کپسول اکسدرین و موادی همچون روغن ماهی، سیر، الیو، ادویل، جینسینگ پرهیز کنید.

پس از تزریق بوتاکس هم تا ۲۴ ساعت فعالیت‌های ورزشی سنگین انجام ندهید. نقاط تزریق شده را فشار یا ماساژ ندهید. از لایه برداری پوست با لایه بردارهای شیمیایی خودداری کنید. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *