دکتر محمد خادمی

بوتاکس پره‌های بینی| کوچک کردن پره‌های بینی با بوتاکس

تصویر بوتاکس پره‌های بینی- کوچک کردن پره‌های بینی با بوتاکس

تزریق بوتاکس یک روش غیر جراحی است که برای بهبود ظاهر پره‌های بینی نیز استفاده می‌شود. این روش شامل تزریق بوتاکس در نقاط استراتژیکی از پره‌های بینی است، که می‌تواند عرض بینی را کاهش داده و چین و چروک‌های ناحیه بالای پره‌ها را کم کند. بوتاکس پره‌های بینی باید توسط پزشکان مجرب و متخصص در زمینه زیبایی صورت انجام شود. نتایج و مدت ‌زمان اثر تزریق بوتاکس بر روی پره‌های بینی ممکن است بین افراد متفاوت باشد. در ادامه قصد داریم این موضوع را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

تصویر بوتاکس پره‌های بینی- کوچک کردن پره‌های بینی با بوتاکس

بوتاکس پره‌های بینی چیست؟

اکثر افرادی که به دنبال جمع شدن و کوچک‌تر کردن پره‌های بینی خود هستند، از بوتاکس برای این موضوع استفاده می‌کنند. بوتاکس به شکل‌دهی و کاهش افتادگی نوک بینی کمک می‌کند. با این حال، بهتر است بدانید که تأثیر بوتاکس در  این روش به صورت کاملا موقتی است و احتمال اینکه نتایج آن بین افراد متفاوت باشد، بسیار زیاد خواهد بود.

نقاط تزریق بوتاکس برای پره‌های بینی

شاید از خود بپرسید آیا با بوتاکس بینی کوچک می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت تزریق بوتاکس در نقاط معین می‌توان در جمع و کوچک شدن بینی تاثیرگذار باشد. برای جمع کردن پره‌های بینی، تزریق بوتاکس به عضله خلفی ناریس انجام می‌شود. در برخی موارد، تزریق بوتاکس به عضله سپتی عضلانی که نوک بینی را به سمت پایین می‌کشد، انجام می‌شود تا به کاهش افتادگی نوک بینی کمک کند. رفع افتادگی نوک بینی نیز می‌تواند باعث جمع شدن پره‌های بینی شود.

معمولا، پزشک برای رفع این مشکل ۴ تا ۱۲ واحد بوتاکس را به پره‌های بینی تزریق می‌کند که موجب کوچک شدن آنها می‌شود. برای کاهش افتادگی نوک بینی نیز از ۲ تا ۶ واحد بوتاکس استفاده می‌شود. تغییرات در بینی عموما طی هفت روز پس از تزریق قابل مشاهده خواهند بود. نتایج بوتاکس پره‌های بینی، معمولا ۴ تا ۶ ماه دوام دارد و با رعایت نکات مراقبتی بعد از تزریق بوتاکس، می‌توان این ماندگاری را افزایش داد.

تصویر نقاط تزریق بوتاکس برای پره‌های بینی

اهمیت نقاط تزریق در پره بینی

نقاط تزریق بوتاکس در پره بینی یکی از موارد مهم در تزریق این ماده است. این نقاط به طور معمول در قسمت‌های بالایی و پایینی بینی قرار دارند و با تزریق بوتاکس در این نقاط، امکان تغییر شکل و اندازه بینی بدون نیاز به جراحی وجود دارد.

با تزریق بوتاکس بینی در نقاط مناسب، می‌توان برخی از مشکلات زیبایی بینی از جمله کاهش خطوط افقی و عمودی بین خطوط ابرو، جمع شدن پره‌های بینی و افتادگی نوک بینی را حل کرد. علاوه بر این، بوتاکس پره‌های بینی در نقاط مناسب می‌تواند به تنظیم تنش عضلات و کنترل ترشح چربی‌های پوست کمک کند که باعث بهبود ظاهر و شکل بینی می‌شود. همچنین، این فرایند می‌تواند به کاهش و یا حذف چین و چروک‌های موجود در ناحیه بینی کمک فراوانی کند.

روش انجام تزریق بوتاکس به پره‌های بینی

نخستین مرحله در انجام این روش، تمیز کردن پوست بیمار با استفاده از الکل است. سپس، پزشک از یک بی‌حس کننده موضعی استفاده می‌کند تا منطقه مورد نظر برای تزریق آماده شود. وقتی که کرم بی‌حس ‌کننده اثر خود را نشان داد، با استفاده از یک سوزن باریک،  مقدار مناسبی از ماده بوتاکس به عضله مورد نظر تزریق می‌شود.

این روش عموما کمتر از ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و پس از آن نیازی به استراحت نخواهید داشت. با این حال، ممکن است پزشک پس از تزریق بوتاکس به شما توصیه‌هایی درباره فعالیت‌هایی که باید در طول ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از روند تزریق انجام دهید یا از آن‌ها خودداری کنید، بدهد.

تصویر روش انجام تزریق بوتاکس به پره‌های بینی

نکات مهم در تزریق بوتاکس بینی

قبل از مراجعه به جلسه تزریق بوتاکس پره‌های بینی، رعایت برخی نکات ضروری است که در ادامه آنها را بیان می‌کنیم:

  1. توقف مصرف داروهای رقیق کننده خون چند روز قبل از جلسه (با مشاوره پزشک). چرا که این داروها می‌توانند خونریزی و کبودی بیشتری در محل تزریق بوتاکس ایجاد کنند.
  2. سعی کنید خواب کافی داشته باشید تا بدنتان در حالت بهتری باشد و برای تزریق بوتاکس آماده شود.
  3. اجتناب از مصرف دمنوش‌های گیاهی و مشروبات الکلی. این مواد می‌توانند باعث تغییرات در روند خونرسانی شوند که ممکن است تأثیری بر نتیجه تزریق بوتاکس داشته باشند.
  4. اگر دارو مصرف می‌کنید یا به بیماری خاصی مبتلا هستید، حتما پزشک خود را در جریان قرار دهید تا اوضاع و شرایط خاص شما را در نظر بگیرد و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهد.

کاندیدای مناسب برای بوتاکس پره‌های بینی

افراد با شرایط زیر می‌توانند کاندیدای خوبی برای استفاده از روش بوتاکس بینی باشند:

  • زنان و مردانی که از سلامت کافی برخوردار هستند.
  • افراد با بینی پهن و افتادگی در نوک بینی.
  • کسانی که تمایل به جراحی ندارند.
  • افرادی که نیاز به تغییرات ظریف و جزئی در بینی خود دارند.

لازم به ذکر است که افراد باید از این روش انتظار واقع‌بینانه داشته باشند. همچنین نسبت به موقتی بودن اثرات آن آگاهی کافی داشته باشند تا بتوانند در زمانی مناسب و در صورت نیاز، نسبت به تمدید آن اقدام نمایند.

تصویر کاندیدای مناسب برای بوتاکس پره‌های بینی

نتیجه گیری

بوتاکس بینی راه حلی برای تغییر شکل پره‌های بینی و اصلاح افتادگی در نوک بینی است. بوتاکس پره‌های بینی مناسب افرادی است که تمایلی به عمل جراحی نداشته و بینی آنها به تغییرات ظریف و موقتی نیاز دارد. توصیه می‌شود که تزریق بوتاکس را توسط پزشکان مجرب و متخصص انجام دهید تا بتوانید از عوارض احتمالی آن جلوگیری کنید و از نتایج مطلوب آن نهایت لذت را ببرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *