دکتر محمد خادمی

بوتاکس نورونوکس بهتر است یا دیسپورت؟+ مقایسه

 

 

در سال‌های اخیر، بازار از انواع مختلف برندهای بوتاکس ایرانی و خارجی پر شده است و افرادی که تصمیم به انجام بوتاکس می‌گیرند، به شدت درگیر انتخاب بین این برندها می‌شوند. برخی از برندهای معتبر بوتاکس شامل برند نورونوکس و دیسپورت هستند که ماندگاری قابل قبولی دارند. داشتن اطلاعات کافی درباره مزایا و ماندگاری برندهای بوتاکس نورونوکس یا دیسپورت به شما کمک می‌کند تا انتخاب درستی داشته باشید. در این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی بوتاکس نورونوکس و دیسپورت، به مقایسه این دو برند بپردازیم.

بوتاکس نورونوکس بهتر است یا دیسپورت؟+ مقایسه

معرفی بوتاکس نورونوکس

نورونوکس، یک نوع بوتاکس بوده که در کره جنوبی تولید می‌شود و توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تأیید شده است. این محصول از سال ۲۰۱۱ میلادی وارد بازار ایران شده است که از ترکیب کلستریدیوم بوتولینوم نوع A تولید می‌شود و برای از کار انداختن فعالیت عضلات صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. با تزریق نورونوکس، انتقال پیام عصبی بین عصب و عضله قطع می‌شود و عضله به طور موقت از کار می‌افتد که این امر باعث کاهش چین و چروک‌های موجود در صورت می‌شود.

برای انجام تزریق، ناحیه درمان باید تمیز و بدون آرایش و آلودگی باشد تا خطر عفونت کاهش یابد. تزریق نورونوکس با استفاده از سوزن‌های بسیار نازک انجام می‌شود که درد را به حداقل می‌رساند. میزان دوز نورونوکس بستگی به اندازه و عمق چین و چروک موجود در ناحیه درمان دارد.

نتایج مطالعات زیبایی نشان داده است که نورونوکس در بیش از ۵۰ کشور جهان مورد استفاده قرار گرفته است و محبوبیت بالایی دارد. این محصول به لحاظ کارایی، ایمنی و قیمت، بهترین و محبوب‌ترین برند بوتاکس برای پزشکان و بیماران است. اثر درمانی نورونوکس معمولاً سه تا چهار ماه پس از تزریق ماندگار است. البته در صورت رعایت مراقبت‌های بعد از بوتاکس، می‌توان این ماندگاری را افزایش داد.

بوتاکس نورونوکس.

 

معرفی بوتاکس دیسپورت

قبل از انتخاب بوتاکس نورونوکس یا دیسپورت لازم است که با برند دیسپورت نیز آشنا شوید. بوتاکس دیسپورت یک ماده تزریقی است که شامل ماده بوتولینوم نوع A می‌باشد. بوتولینوم با مسدود کردن فعالیت عصبی در عضلات، باعث کاهش موقت فعالیت عضله می‌شود.

اجزای تشکیل دهنده دیسپورت باعث شل شدن پوست می‌شوند و خطوط اخم پیشانی، اخم لبخند، چین و چروک دور چشم و … را به طور موقت کاهش می‌دهند. بوتاکس دیسپورت نسبت به سایر انواع بوتاکس، محبوبیت بیشتری دارد. این نوع بوتاکس قابلیت پخش بیشتری در نواحی تزریق دارد و به همین دلیل منحصر به فرد است. به عبارتی این برند نسبت به سایر برندهای دیگر بوتاکس، نیاز به تزریق کمتری برای دستیابی به نتایج مشابه دارد.

استفاده از دیسپورت به بیماران امکان می‌دهد تا از درمان‌های طولانی و سنگین‌تر اجتناب کنند. نتایج استفاده از دیسپورت عالی است و برای یک دوره ۳ تا ۶ ماهه روی صورت باقی می‌ماند. در این روش، نیازی به بیهوشی یا عمل جراحی نیست و بیمار نیازی به بستری شدن ندارد.

بوتاکس نورونوکس.

 

بررسی تفاوت‌های بوتاکس دیسپورت با  نورونوکس

بوتاکس دیسپورت و نورونوکس دو نام تجاری مختلف برای دو محصول بوتولینوم توکسین تیپ A هستند. هر دو محصول برای استفاده در روش‌های زیبایی و پزشکی استفاده می‌شوند و دارای تفاوت‌هایی جزئی هستند. نورونوکس از لحاظ کیفیت شباهت زیادی به بوتاکس دیسپورت دارد، با این تفاوت که هزینه آن ارزان‌تر است. برای انتخاب بین بوتاکس نورونوکس یا دیسپورت، در زیر تفاوت‌هایی دیگر این دو محصول را به شما توضیح می‌دهم:

ترکیبات

بوتاکس دیسپورت و نورونوکس هر دو از نوع A بوتولینوم توکسین مشتق می‌شوند، اما ترکیبات اصلی و فرعی هر دو محصول ممکن است که متفاوت باشند. این تفاوت‌ها ممکن است تأثیری در عملکرد و عوارض جانبی داشته باشد.

برند

دیسپورت یک برند انگلیسی است، در حالی که نورونوکس یک برند کره‌ای است که از نظر کیفیت هیچ تفاوت قابل توجهی بین این دو برند وجود ندارد و هر دو با کیفیت بسیار بالایی عرضه می‌شوند. این برندها ممکن است در ترکیبات، مقدار، دستورالعمل‌ها و دیگر جنبه‌های فنی اختلافاتی داشته باشند.

واحد‌های مصرف

بوتاکس دیسپورت و نورونوکس دارای واحد‌های مصرف متفاوتی هستند. برای مثال، نورونوکس در سه حجم ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ ویال تولید می‌شود. هر ویال علاوه بر واحد U بوتولینوم توکسین A، حاوی دو تثبیت کننده سرم آلبومین انسانی به مقدار ۲۵/۰ میلی‌گرم و سدیم کلراید EP به مقدار ۴۵/۰ میلی‌گرم است. به همین جهت، باید دوزها و مقادیر دقیق برای هر محصول جداگانه تعیین شوند تا بهترین نتیجه را از تزریق بوتاکس حاصل کند. 

عملکرد

هر دو بوتاکس دیسپورت و نورونوکس برای کاهش چین و چروک صورت و رفع تعریق بیش ‌از‌حد استفاده می‌شوند. با این حال، ممکن است عملکرد و نتایج آن‌ها در هر فرد متفاوت باشد. این موضوع به عواملی مانند جنسیت، سن، وضعیت پوست و نیازهای هر فرد بستگی دارد.

عوارض جانبی

عوارض بوتاکس ممکن است در هر دو محصول مشابه باشد، اما شدت و فراوانی آن‌ها متفاوت خواهد بود. برای هر دو برند بوتاکس نورونوکس یا دیسپورت، عوارض جانبی معمول شامل درد و تورم موقت در محل تزریق، سردرد و ضعف عضلات به صورت نادر وجود دارد.. پزشک معالج می‌تواند شما را با تفاوت‌ها و مزایا و معایب هر یک از محصولات آشنا کند و بر اساس نیازها و شرایط شما، تصمیم‌ مناسبی بگیرد.

صحبت دکتر محمد خادمی در خصوص انتخاب بوتاکس نورونوکس یا دیسپورت

کلام آخر

تزریق بوتاکس یکی از روش‌های محبوب و موثر در زمینه زیبایی و جوان‌سازی پوست است. این روش در ایران مدت‌ها استفاده شده و بسیاری از افراد نتایج مطلوب خود را از طریق آن به دست آورده‌اند. قبل از اقدام به تزریق بوتاکس، مطالعه و دانش خود را در زمینه شناخت انواع برندها افزایش دهید تا بهترین نتیجه را از این روش درمانی بدست آورید. با توجه به بررسی برندهای نورونوکس و دیسپورت، انتخاب بوتاکس نورونوکس یا دیسپورت را می‌توان به پزشک متخصص زیبایی سپرد و از نتیجه آن لذت برد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *