دکتر محمد خادمی

بوتاکس لب

بوتاکس لب-دکتر محمد خادمی

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، روش‌های زیادی برای جوانسازی پوست و از بین بردن چین و چروک به وجود آمده است. این روش‌ها یشتر غیر تهاجمی هستند و نیازی به جراحی و دوره نقاهت طولانی ندارند. به همین دلیل بسیار مورد توجه افراد به خصوص خانم‌ها قرار گرفته است. یکی از روش‌های زیبا سازی که برای از بین بردن خط خنده و چین و چروک دور لب انجام می‌شود، بوتاکس لب است که عوارض خیلی کمی دارد. با بوتاکس افتادگی گوشه لب هم از بین می‌رود و فرد می‌تواند چهره زیباتر، شاداب‌تر و جوان‌تری داشته باشد. با ما همراه باشید تا در این مطلب هر آن چه را که نیاز است در مورد بوتاکس لب بدانید را به شما بگوییم.

مراحل تزریق و نحوه انجام بوتاکس لب

برای تزریق بوتاکس در اطراف لب، ابتدا پزشک ناحیه مورد نظر را به دقت بررسی می‌کند و تمام جوانب را در نظر می‌گیرد و برای مراجعه کننده توضیح می‌دهد. سپس محل تزریق را با استفاده از بی‌حسی‌های موضعی، بی‌حس می‌کند. پس از آن با استفاده از سرنگ حاوی ژل بوتاکس، خطوط چین و چروک را از بین می‌برد و اگر افتادگی لب وجود داشته باشد، آن را لیفت می‌کند. 

زمانی که ماده بوتاکس به زیر پوست جریان پیدا می‌کند، باعث تضعیف ماهیچه‌های اطراف دهان به مدت ۳ الی ۱۰ ماه می‌شود. در این چند ماه که این ماده وجود دارد، ماهیچه قدرت خود را از دست می‌دهد و ضعیف می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود تا هنگام خندیدن یا صحبت کردن چین و چروکی در اطراف لب ظاهر نشود. این تزریق باید هر چند ماه مجددا تکرار شود. اگر می‌خواهید نتیجه خوبی از بوتاکس دور لب به دست آورید، تزریقات شما باید به صورت منظم انجام گیرد.

تصویر نحوه انجام بوتاکس لب-دکتر محمد خادمی

تزریق بوتاکس لب

فواید بوتاکس لب

بوتاکس لب فواید و کاربرد زیادی دارد که در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

•    اگر اطراف لب به هر دلیلی مثلا خندیدن زیاد یا سیگار کشیدن، دچار چین و چروک شود، با بوتاکس از بین می‌رود. البته اگر خطوط خیلی عمیق باشند، بهتر است ابتدا فیلر و سپس بوتاکس تزریق شود.

•    برخی افراد هنگام خندیدن لثه آن‌ها به میزان زیادی نمایان می‌شود. این حالت برای بسیاری از افراد خوشایند نیست. با بوتاکس لب می‌توان لبخند لثه‌ای را هم درمان کرد. به این صورت که بوتاکس عضلات لب را که باعث بالا رفتن بیش از حد لب می‌شود، ضعیف می‌کند؛ در این صورت دیگر لثه نمایان نخواهد شد.

•    فرم دهی به لب‌ها یکی دیگر از مزایای تزریق بوتاکس لب است. با بوتاکس شما می‌توانید لب‌های افتاده خود را به سمت بالا لیفت دهید و یا فرم آن را اصلاح کنید.

مراقبت‌های لازم پس از تزریق بوتاکس

اگر بتوانید از بوتاکس لب خود به خوبی مراقبت کنید، می‌توانید تا مدت‌های طولانی آن را ماندگار کنید و نتیجه مطلوبی از این روش کسب کنید. در ادامه مراقبت‌هایی که بهتر است پس از رعایت بوتاکس لب انجام دهید را برای شما آورده‌ایم:

•    از دست زدن و لمس کردن لب و نواحی اطراف آن پرهیز کنید.

•    بهتر است دو هفته قبل از تزریق بوتاکس از مصرف داروهای رقیق کننده خون و مشروبات الکلی و دخانیات خودداری کنید.

•    سعی کنید تا ۴۸ ساعت پس از تزریق بوتاکس، اطراف لب خود را آب نزنید یا ترجیحا از آب ولرم یا سرد استفاده کنید.

•    تا حدود ۶ ساعت پس از تزریق بوتاکس به حالت نشسته استراحت کنید و سر خود را بالاتر از بدن خود نگهدارید.

•    پس از انجام بوتاکس به هیچ عنوان با صورت و روی ناحیه تزریق شده نخوابید.

تصویر مراقبت‌های لازم پس از تزریق بوتاکس لب-دکتر محمد خادمی

عوارض بوتاکس لب

از آن جایی که بوتاکس لب جز روش‌های غیر تهاجمی یا کم تهاجمی شناخته می‌شود، عوارض بسیار کمی به همراه دارد. اما در کل ممکن است هر فردی براساس واکنش‌های بدن خود دچار عوارض زیر شود که البته طبیعی است. اگر نگران کننده بود و پس از مدتی برطرف نشد لازم است مشکل خود را با پزشک در میان بگذارید.

•    برخی از افراد پس از تزریق بوتاکس دچار حالت تهوع می‌شوند که این حالت خطرناک نیست اما بهتر است به پزشک خود اطلاع دهید.

•    بعضی از افراد حساسیت‌هایی را بعد از تزریق تجربه می‌کنند که این حساسیت‌ها ممکن است باعث ایجاد عفونت یا واکنش‌های آلرژیک شوند.

•    در برخی از افراد بوتاکس دور لب منجر به کبودی و تورم می‌شود که البته این موضوع کاملا طبیعی است و پس از گذشت چند روز برطرف می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *