دکتر محمد خادمی

بوتاکس صورت مردانه

تصویر Botox for men- دکتر محمد خادمی

یکی از راهکارهای درمانی برای از بین بردن چین و چروک‌های پوستی در صورت آقایان، بوتاکس مردانه است. معمولا در آقایان هم مانند خانم‌ها در اثر برخی از بیماری‌ها مانند اسپاسم عضلانی، سردردهای میگرنی و غیره یا افزایش سن، خطوطی روی پیشانی، کنار چشم ها، خط خنده و غیره به وجود می‌آید. این چین و چروک‌ها نه تنها که صورت را پیرتر نشان می‌دهند، بلکه باعث می‌شوند ظاهر خسته، عبوس، نگران و غمگین هم به نظر برسد.

 بنابراین بهترین راه برای از بین رفتن این حالت تزریق بوتاکس است. بوتاکس برای مردان به دلیل ساختار و قدرت عضلانی صورت آقایان، نیاز به الگوهای متفاوت و برنامه ریزی بهتری برای تزریق دارد. در این مطلب قصد داریم شما را با تزریق بوتاکس برای آقایان و فواید آن آشنا کنیم و اطلاعات مهمی در این باره به شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

تصویر Botox for men-دکتر محمد خادمی
Botox for men-دکتر محمد خادمی

نحوه تزریق بوتاکس برای آقایان

بوتاکس آقایان هم باید مانند بوتاکس خانم‌ها فقط در مطب و کلینیک‌های زیبایی توسط پزشک متخصص زیبایی انجام شود. در طی روند تزریق بوتاکس، ابتدا ناحیه مورد نظر در صورت را بی‌حس می‌کنند و سپس با سرنگ‌هایی که سوزن بسیار نازک و ریز دارند، سم بوتولینوم که همان بوتاکس است را به زیر عضلات صورت آقایان و دقیقا همان که قسمتی که چین و چروک دارد، تزریق می‌کنند. این تزریق درد خاصی ندارد و به راحتی قابل تحمل است.

 نوروتوکسینی که در مایع بوتاکس وجود دارد، مانع ترشح پیام رسان عصبی که همان استیل کولین است، خواهد شد. در واقع با این کار، پیامی که برای منقبض شدن عضلات صورت فرستاده می‌شد، دیگر انجام نخواهد شد و عضلات صورت شل می‌شوند که این دقیقا همان چیزی است که چین و چروک را از بین می‌برد.

چه تفاوتی بین الگوی تزریق بوتاکس در خانم ها و آقایان وجود دارد؟

بوتاکس صورت آقایان از نظر الگوی تزریق با بوتاکسی که برای خانم‌ها انجام می‌شود، متفاوت است؛ چرا که آناتومی عضلات صورت برای تزریق بوتاکس در خانم و آقا با هم تفاوت دارد. در واقع عضلات و ماهیچه‌های صورت آقایان قوی‌تر از خانم‌ها است. در آقایان مناطقی مانند پوست سر، بین ابروها، اطراف چشم و گردن تزریق صورت می‌گیرد.

از نظر میزان دوز تزریقی بوتاکس هم باید بگوییم که میزان آن برای آقایان بیشتر از خانم‌ها است. نکته‌ای که در بوتاکس آقایان وجود دارد این است که چون فرم و مدل ابروی آقایان طبیعی و معمولی است، دست یافتن به نتیجه ایده‌آل کار راحتی نیست؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم بوتاکس را فقط نزد پزشکان متخصص زیبایی انجام دهید.

فواید بوتاکس برای آقایان

بوتاکس برای مردان فواید زیادی دارد که در ادامه چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها را برای شما شرح می‌دهیم:

·        از تحریک اعصاب جلوگیری می‌کند و باعث غیر فعال شدن آن می‌شود.

·        ظاهر فرد جوان‌تر به نظر می‌رسد و این موضوع باعث افزایش اعتماد به نفس او می‌شود.

·        تمام چین و چروک‌ها از بین می‌روند و باعث شادابی صورت و سرزندگی می‌شود.

·        بوتاکس صورت مردانه یک روش کاملا غیر تهاجمی برای جوانسازی پوست شناخته می‌شود.

·        نیازی به گذراندن دوره نقاهت طولانی و مراقبت زیاد ندارد.

·        روشی مطمئن برای از بین بردن خطوط سطحی و عمیق است و توسط سازمان بهداشت جهانی دارو هم تایید شده است.

تصویر Botox for men- دکتر محمد خادمی

مراقبت های لازم پس از تزریق بوتاکس

بوتاکس مردان هم مانند بوتاکس خانم‌ها نیاز به مراقبت دارد؛ البته دوره نقاهت کوتاه و راحت است. از جمله مراقبت‌هایی که لازم است پس از تزریق بوتاکس آقایان انجام شود، موارد زیر هستند:

·        توصیه می‌کنیم تا یک هفته پس از تزریق به هیچ عنوان از داروهای رقیق کننده خون، مشروبات الکلی و دخانیات استفاده نکنید.

·        ۲۴ ساعت پس از تزریق می‌توانید استحمام کنید اما باید از آب ولرم استفاده کنید؛ چرا که آب داغ و بخار آن می‌تواند بوتاکس را بی‌تاثیر کند.

·        به هیچ عنوان محل تزریق نباید فشار یا ماساژ داده شود.

·        حداقل تا ۵ ساعت بعد از تزریق باید به حالت نشسته استراحت کرد و سر هم باید بالاتر از بدن قرار بگیرد.

عوارض تزریق بوتاکس آقایان

بوتاکس آقایان در حالت کلی عوارض خاصی ندارد، اما ممکن است پس از تزریق برای چند روز عوارضی مشاهده کنید که خود به خود برطرف می‌شود. این عوارض ممکن است موارد زیر باشند:

·        تورم و قرمزی پوست تا چند روز بعد از تزریق

·        پتوز و افتادگی پلک در صورتی که ناحیه مورد نظر بیش از اندازه فشار و ماساژ داده شود.

·        شل شدگی عضلات در صورت تزریق بیش از حد در نواحی کناری تزریق

·        احساس تب و لرز چند روز پس از تزریق

·        خشکی چشم و ناهمواری ابروها به صورت موقت.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق بوتاکس میتوانید با کارشناسان ما در کلینیک در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *