دکتر محمد خادمی

بوتاکس زئومین بهتر است یا دیسپورت؟

تصویر مقادیر بوتاکس دیسپورت

بوتاکس نوعی داروی تزریقی است که از ماده بوتولینوم نوع A به وجود آمده است. این ماده عضلات صورت را از کار می‌اندازد و در نهایت منجر به از بین رفتن خطوط و چروک‌های پوست می‌شود. بوتاکس دارای انواع مختلفی است که هر برند آن دارای خواص و کیفیت‌های متفاوتی خواهد بود. در ادامه این مطلب به پاسخ این سوال که بوتاکس زئومین بهتر است یا دیسپورت؟ می پردازیم.

تصویر بوتاکس زئومین بهتر است یا دیسپورت؟

بوتاکس دیسپورت

با توجه به میزان پروتئین‌های فعال و کمیاب موجود در بوتاکس دیسپورت، مشخص شده است که این نوع بوتاکس قادر است تا خطوطی که به طور اصلی در ناحیه بین ابروها (گلابلا) قرار دارند، را کاهش دهد. این خطوط معمولا به صورت عمودی به سمت بالا در جهت پیشانی کشیده می‌شوند و هنگامی که اخم می‌کنید، بیشتر به وجود آن‌ها پی می‌برید. با افزایش سن، عمق این خطوط افزایش می‌یابد، زیرا پوست به دلیل از دست دادن بخشی از فیبرهای پروتئینی کلاژن که ویژگی ارتجاعی دارند، تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

مقادیر بوتاکس دیسپورت

بوتاکس دیسپورت با واحدهای مختلف در بازار وجود دارد که اندازه‌های متفاوت آن به شکل زیر قابل مشاهده است:

  • ۳۰۰ واحد
  • ۵۰۰ واحد
تصویر مقادیر بوتاکس دیسپورت

مواد مورد استفاده در دیسپورت 

دیسپورت یک برند معتبر و عالی از بوتاکس است که برای درمان خطوط و چین‌های روی صورت استفاده می‌شود. عملکرد بوتاکس دیسپورت بر اساس مهار انقباضات عضلانی برای کاهش خطوط و چین‌های موجود در ناحیه پیشانی و ابروها است. این محصول، از همان مواد تشکیل دهنده بوتاکس تهیه می‌شود، اما رقیق‌تر بوده و پروتئین کمتری دارد. به همین دلیل، دوزهای استفاده شده در انواع بوتاکس‌ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود. گاهی برای به‌دست آوردن نتایج مشابه از برندهای دیگر نسبت به دیسپورت در جوانسازی صورت، ممکن است نیاز به استفاده از واحدهای بیشتری باشد.

بوتاکس زئومین

بوتاکس زئومین، یکی از برترین برندهای بوتاکس در سراسر جهان محسوب می‌شود که یکی از تولیدات کشور آلمان است. این برند توسط سازمان غذا و دارو ایالات متحده تایید شده است. ماده فعال در این نوع تزریق مشابه بوتاکس دیسپورت است. بیمارانی که نتایج تزریق بوتاکس دیسپورت برای آن‌ها نامطلوب است، ممکن است با استفاده از بوتاکس زئومین به موفقیت بیشتری دست یابند. فرمولاسیون این نوع بوتاکس به دلیل خلوص بالای خود هیچ گونه افزودنی اضافی ندارد و تزریق آن ریسک تولید آنتی بادی در بدن را کاهش می‌دهد. این مسئله می‌تواند بدان معنا باشد که بر خلاف دیگر بوتاکس‌ها، بدن شما در برابر بوتاکس زئومین مقاومت یا واکنش آلرژیک ندارد که در نتیجه شانس دریافت اثرات مطلوب را بیشتر می‌کند. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که بوتاکس زئومین در مقایسه با برندهای دیگر تاثیربخشی و بهبودی سریع‌تر و ماندگاری طولانی‌تری دارد. البته این موضوع به مراقبت‌های بعد از بوتاکس نیز بستگی دارد.

تصویر بوتاکس زئومین

موارد استفاده از بوتاکس زئومین

در حال حاضر، تزریق بوتاکس زئومین به منظور دستیابی به نتایج زیبایی و درمانی در موارد زیر انجام می‌شود:

  • حذف خطوط اخم
  • کاهش خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم‌ها
  • درمان اختلال بلفارواسپاسم که باعث پریدگی غیرارادی پلک می‌شود.
  • درمان بیماری نادر دیستونی گردن که منجر به فعالیت نامنظم عضلات و موقعیت نامعمول گردن می‌شود.
  • کنترل عارضه اسپاستیسیتی یا سفتی یا کشش غیرمعمول.

اخیرا مطالعات نشان داده‌اند که تزریق این نوع بوتاکس همچنین برای بهبود مسائل پزشکی زیر نیز موثر است:

  • درمان تعریق شدید زیر بغل
  • استرابیسم یا انحراف غیرطبیعی در چشم
  • مثانه بیش‌فعال که بعضی اوقات موجب بی‌اختیاری ادرار شبانه می‌شود.
  • کاهش حملات میگرن مزمن
  • و …

تفاوت بوتاکس زئومن و دیسپورت

اکنون که اطلاعاتی درباره این محصولات دارید، بیایید در مورد تفاوت‌های آنها بیشتر صحبت کنیم. این محصولات از یک ماده فعال مشترک به نام بوتولینوم تیپ A تشکیل شده‌اند و برای رفع چین و چروک‌های صورت و سایر مشکلات زیبایی طراحی شده‌اند. اما در عملکرد آنها چه تفاوتی وجود دارد؟ تفاوت اصلی بین آنها در فرمولاسیون محصولات نهفته است که شامل دوز قابل استفاده، مقدار ژل تزریق شده و سرعت تاثیر هر کدام پس از تزریق و … خواهد بود. به عنوان مثال، بوتاکس با یک پروتئین فرموله می‌شود که دیسپورت نیز شامل یک نسخه کوچکتر از همین پروتئین است، اما زئومین به هیچ وجه این نوع پروتئین را ندارد. هر دو محصول تاییدیه FDA را دریافت کرده‌اند و سال‌ها است که با اطمینان و کارایی بالا استفاده می‌شوند. اما کدام یک از این محصولات برای استفاده بهتر است، به تشریح منحصر به فرد بدن، هدف‌ها و توصیه‌های جراح زیبایی شما بستگی دارد. در هر صورت، بهترین تصمیم را می‌توان پس از مشاوره با پزشک متخصص زیبایی خود و بررسی جزئیات بیشتر بگیرید.

تصویر تفاوت بوتاکس زئومن و دیسپورت

سخن آخر

مهم است که بدانید هیچ یک از انواع بوتاکس، حتی بوتاکس دیسپورت، قادر به برطرف کردن چین و چروک‌های صورت به صورت دائمی نیستند. آنها به جلوگیری از عمیق شدن چین و چروک‌ها در طول زمان و پیشگیری از ظهور زودهنگام علائم پیری، کمک می‌کنند. تفاوت اصلی بین این دو برند در سرعت اثرگذاری بوتاکس دیسپورت است که یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، بهتر است با پزشک متخصص زیبایی مشورت کنید تا بهترین نتیجه را کسب نمایید. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *