دکتر محمد خادمی

بوتاکس ابرو در خانه بهتر است یا کلینیک؟

بوتاکس ابرو در خانه بهتر است یا کلینیک؟

با افزایش سن، پوست شروع به پیر شدن می‌کند، به طوری‌که خطوط اخم و چروک‌های اطراف چشم و ابروها زودتر از سایر قسمت‌های صورت نمایان می‌شونذ. اما با تغییر سبک زندگی، استفاده از کرم‌های درمانی و رعایت روتین مراقبت از پوست، می‌توان روند پیری صورت را به تعویق انداخت. استفاده از بوتاکس برای ابروها نیز یک راهکار جذاب در زمینه زیبایی است که البته برای خیلی از افراد این سوال مطرح می‌شود که بوتاکس ابرو در خانه بهتر است یا کلینیک؟ در ادامه این مطلب، علاوه بر معرفی چند روش بوتاکس ابرو در خانه، به سوال فوق نیز پاسخ خواهیم داد.

بوتاکس ابرو در خانه بهتر است یا کلینیک؟

بوتاکس طبیعی ابرو در خانه

استفاده از برخی مواد طبیعی می‌تواند به عنوان جایگزینی برای بوتاکس عمل کند و باعث لیفت ابرو شود. با این حال، باید به خاطر داشت که این روش‌های طبیعی تاثیری مشابه بوتاکس واقعی ندارند و تنها به جلوگیری از ایجاد چین و چروک بیشتر در پوست کمک می‌کنند. برای داشتن نتایج مثبت با استفاده از ماسک‌ها و مواد طبیعی، باید به طور مداوم از آن‌ها استفاده کرد. در ادامه برخی از روش‌های خانگی بوتاکس ابرو را معرفی خواهیم کرد.

لیفت ابرو با کتیرا

اگر به دنبال روشی سریع و قطعی برای شکل دادن به ابروهایتان هستید، می‌توانید استفاده از کتیرا را انتخاب کنید. این روش بسیار آسان و راحت است و می‌تواند به مدت چند ساعت ابروهای شما را به شکلی جذاب به سمت بالا نگه دارد. برای دریافت بهترین نتیجه از این روش می‌توانید یک ظرف کوچک انتخاب کنید و درون آن یک قاشق کتیرا را با مقداری آب مخلوط نمایید. این کار باعث کاهش غلظت کتیرا می‌شود و ماده برای لیفت ابرو آماده است. در نهایت با استفاده از یک براش ریمل تمیز، مقداری از آن را روی ابروهای خود بمالید و سپس با شانه کردن ابرو به سمت بالا، حالت دلخواه را به آنها بدهید.

لیفت ابرو با صابون

لیفت ابرو در خانه با صابون روشی بسیار ساده و موثر است که باعث می‌شود تا ابروها به شکل دلخواهتان در آید. برای انجام لیفت ابرو با صابون باید یک قالب صابون، یک لیوان آب و برس ابرو داشته باشید. در ابتدا مقداری صابون و آب را با هم ترکیب کنید تا خمیری یکدست ایجاد شود. پس از آن می‌توانید با استفاده از براش، خمیر مورد نظر را به ابروها بزنید. توجه کنید که این روش موقتی است و تاثیر دائمی ندارد.

لیفت ابرو با صابون

لیفت ابرو با وازلین

وازلین، ماده‌ای است که در همه خانه‌ها به عنوان یک محصول ضروری وجود دارد. استفاده از وازلین بر روی ابروها باعث می‌شود که تارهای ابروها ضخیم‌تر و به شکل دلخواه به نظر برسند و به‌راحتی در جای خود تثبیت شوند. این ماده همچنین رطوبت ابروها را حفظ کرده و از ریزش و کاهش حجم آن‌ها جلوگیری می‌کند. برای لیفت ابرو در خانه با وازلین، می‌توانید یک قاشق چایخوری وازلین را با چند قطره روغن کرچک و سایه ابرو پودری مخلوط کنید. سپس با استفاده از براش ابرو، خمیر آماده شده را به ابروها بزنید و به شکل مورد نظر مدل کنید. بهتر است این روش را هر شب قبل از خواب انجام داده و آن را تا صبح روی ابروها بگذارید. اضافه کردن روغن کرچک به این ترکیب می‌تواند به تقویت رشد و ضخامت ابروها کمک فراوانی کند.

استفاده از آلوئه‌ورا

برای لیفت ابرو با استفاده از آلوئه‌ورا در ابتدا یک برگ آلوئه‌ورا را انتخاب کنید و آن را برش دهید تا به یک ماده ژله‌ای دست یابید. یک قاشق چای‌خوری از ژل آلوئه‌ورا را با یکی از روغن‌ها گیاهی رزماری یا اسطوخودوس ترکیب کنید. در نهایت، با استفاده از یک برس یا قلم ابرو، آرام ‌آرام و به طور یکنواخت این ترکیب را روی ابروها بکشید و آن را به شکل دلخواه فرم دهید. پس از اعمال این ترکیب، می‌توانید آن را روی ابروها بگذارید تا به خوبی جذب شود.

تصویر بوتاکس ابرو استفاده از آلوئه‌ورا

بوتاکس ابرو در خانه یا کلینیک

بوتاکس ابرو یک روش غیر جراحی است که بدون بکارگیری روش‌های تهاجمی انجام می‌شود. این روش با تزریق ماده بوتاکس به عضلات ابروها، اثرات آن را کاهش داده و باعث بهبود شکل و ظاهر ابروها می‌شود. اما بوتاکس ابرو در خانه با استفاده از مواد طبیعی انجام می‌شود که بیشتر جهت جلوگیری از چین و چروک مورد استفاده قزار می‌گیرد. در ادامه دلایل تاثیر بهتر تزریق بوتاکس در کلینیک را بیان خواهیم کرد:

  • بوتاکس نوعی ماده شیمیایی است که باعث از کار افتادن عضلات صورت می‌شود. این امر باعث می‌شود تا اثرات آن به سرعت در چهره نمایان شوند.
  • پزشکان متخصص در کلینیک‌ها تجربه و مهارت کافی در زمینه تزریق بوتاکس دارند. آنها با دقت و دانش لازم می‌توانند مواد را به عضلات صحیح تزریق کنند و نتایج بهتری را ارائه دهند.
  • تزریق بوتاکس طی یک جلسه انجام می‌شود که برای تمدید تزریق نیز می‌توان پس از ۴ تا ۶ ماه بعد اقدام نمود. برخلاف آن، تاثیرگذاری لیفت ابرو در خانه نیاز به مداومت در استفاده دارد.
  • اثرگذاری بوتاکس معمولا پس از ۴ تا ۷ روز قابل مشاهده خواهد بود، اما در روش‌های بوتاکس خانگی پس از ماه‌ها استفاده از مواد طبیعی، نتایج آن را خواهید دید.

جمع‌بندی

در این مقاله، روش‌های مختلفی برای لیفت ابرو در خانه معرفی شد که هر یک از این روش‌ها شامل استفاده از مواد طبیعی و در دسترس می‌باشند و می‌توانند به شما کمک کنند تا وضعیت ابروهای خود را بهبود بخشید. اما در پاسخ به این سوال که بوتاکس ابرو در خانه بهتر است یا کلینیک؟ باید گفت که بوتاکس ابرو در خانه روشی کاملا موقتی است که تاثیرگذاری آن نیاز به مداومت دارد. اما بوتاکس ابرو در کلینیک توسط پزشکان متخصص انجام می‌شود. با توجه به تاثیر بیشتر بوتاکس در کلینیک‌ها، می‌توان گفت که این روش موثرین راه برای بوتاکس ابرو محسوب می‌شود. البته انتخاب هر یک از روش‌های خانگی یا مراجعه به کلینیک، با توجه به نیازهای شخصی و طبق سلیقه افراد متغیر خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *