دکتر محمد خادمی

بوتاکس دیسپورت چیست؟ + تزریق دیسپورت بوتاکس

تصویر بوتاكس ديسپورت چیست؟ + تزریق دیسپورت بوتاکس

با افزایش سن، خطوط ریز و چین و چروک‌ها به آرامی روی پوست ظاهر می‌شوند. امروزه روش‌های مختلفی برای حذف چین و چروک و جوانسازی پوست مثل کرم‌ها و سرم‌های جوانسازی وجود دارند که انتخاب‌ خوبی برای این کار هستند. اما اگر به این محصولات بدون نیاز به نسخه پزشکی روی آوردید و نتیجه مطلوبی دریافت نکردید، مرحله بعدی استفاده از تزریق بوتاکس است. بوتاکس احتمالا یک نام آشنا برای شماست که برندهای مختلفی دارد. بوتاکس دیسپورت یکی از برندهای معتبر است که در ادامه قصد داریم  تا بیشتر آن را مورد بررسی قرار دهیم.

تصویر بوتاکس دیسپورت چیست؟ + تزریق دیسپورت بوتاکس

دیسپورت بوتاکس چیست؟

دیسپورت شامل ماده‌ای به نام بوتولینوم نوع A است که از باکتری‌هایی این ماده وجود می‌آید. ماده بوتولینوم با مسدود کردن فعالیت عصبی در عضلات، باعث کاهش موقت فعالیت آنها می‌شود. این محصول در دو نوع ۳۰۰ و ۵۰۰ واحدی موجود است و تولید آن در انگلستان انجام می‌شود، با این حال، در کشورهای ترکیه و هند نیز مجوز تولید دارد.

ترکیبات دیسپورت خطوط اخم و چین و چروک‌های دور چشم را به طور موقت از بین می‌برند. بوتاکس دیسپورت نسبت به سایر انواع‌ بوتاکس، محبوبیت بیشتری دارد. چرا که این نوع بوتاکس قابلیت پخش بیشتری در مناطق تزریق دارد و این ویژگی، آن را منحصر به فرد می‌کند. دیسپورت به طور خاص از ناحیه تزریق پخش می‌شود، به این معنی که نسبت به سایر محصولات دیگر بوتاکس، تزریق کمتری برای دستیابی به نتایج مشابه نیاز دارد.

با استفاده از دیسپورت، بیماران می‌توانند از درمان‌های بیشتر یا طولانی‌تر خودداری کنند. نتایج استفاده از دیسپورت عالی است و با توجه به مراقبت‌های بعد از بوتاکس برای مدت زمان ۳ تا ۶ ماه روی صورت باقی می‌ماند.

تصویر دیسپورت بوتاکس چیست؟

انواع کاربرد دیسپورت

در بازار، بوتاکس‌ها به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند و شرکت‌های دارویی متعددی در تولید آن‌ها فعالیت می‌کنند. حال که متوجه شدید دیسپورت چیست؟ وقت آن رسیده که با کاربردهای آن بیشتر آشنا شویم.

از کاربرد‌های اصلی دیسپورت می‌توان به حذف خطوط اخم در میان ابروها اشاره کرد. این خطوط عموما عمودی هستند و ممکن است به دلیل عواملی نظیر تغییر حالت چهره، قرار گرفتن در معرض آفتاب بدون استفاده از کلاه یا نقاب، مسائل ژنتیکی یا پیری ایجاد شوند. از آنجا که این خطوط معمولا در سنین جوانی ظاهر می‌شوند، بسیاری از افراد مایل هستند که با استفاده از روش‌های غیرتهاجمی آن‌ها را از بین ببرند. به همین دلیل، بسیاری از پزشکان متخصص در زمینه زیبایی استفاده از بوتاکس دیسپورت را برای افرادی که خطوط اخم ضعیف تا متوسط دارند، توصیه می‌کنند.

همچنین، در برخی موارد، افراد ممکن است بخواهند نوک بینی، لب‌ها یا ابروهای خود را بالا برده و یا ایرادهای ظاهری موجود در آن‌ها را رفع کنند. در این موارد نیز، با استفاده از محصولات این برند محبوب، تغییرات قابل مشاهده‌ای در ظاهر صورت ایجاد می‌شود و جوانی و شادابی به آن باز می‌گردد.

علاوه بر این، برخی از پزشکان از دیسپورت به عنوان یک راه‌حل درمانی برای از بین بردن انحراف چشم یا لوچی استفاده می‌کنند. به این معنا که بوتاکس به داخل عضلات چشم تزریق می‌شود و با ضعیف کردن برخی از عضلات، تعادل در حرکت عضلات را برقرار می‌کند. در نتیجه، انحراف چشم و دوبینی فرد برطرف می‌شود.

تصویر تزریق بوتاکس دیسپورت

مزایای دیسپورت

با اطمینان می‌توان گفت که بوتاکس دیسپورت تمام ویژگی‌های یک محصول عالی را در خود دارد. این موضوع باعث شده است که در فهرست مواد مورد تایید سازمان غذا و دارو ایالات متحده (FDA)  قرار گیرد و به یکی از سه برند برتر در حوزه زیبایی و درمان تبدیل شود.

این محصول علاوه بر ماندگاری بالایی که دارد از کیفیت بسیار خوبی نیز برخوردار است. به همین دلیل، حساسیتی در افراد ایجاد نمی‌کند و عوارض جانبی آن نیز بسیار کم و محدود است، به طوری‌که در عرض چند روز عوارض بوتاکس برطرف خواهد شد. علاوه بر آن با ایجاد حالتی بسیار طبیعی به صورت، در افزایش اعتماد به نفس شما کمک فراوانی خواهد کرد.

مراحل تزریق بوتاکس دیسپورت

ابتدا ناحیه درمان توسط پزشک متخصص تمیز و ضدعفونی می‌شود. سپس کرم بی‌حسی روی ناحیه مورد نظر اعمال می‌شود. البته تزریق دیسپورت به اندازه‌ای راحت است که اکثر بیماران نیازی به استفاده از کرم بی‌حسی نخواهند داشت.

پس از آن پزشک مقدار کمی دیسپورت را با یک سوزن بسیار نازک در عضلات زیر پوست تزریق می‌کند تا عضلات قادر به حرکت نباشند. در هنگام تزریق دیسپورت، ممکن است به طور ملایمی احساس ناراحتی مانند نیشگون داشته باشید، اما درد شدیدی را تجربه نخواهید کرد. متخصص از شما می‌خواهد لبخند بزنید، اخم کنید، ابروهایتان را بالا ببرید، بینیتان را چین کنید یا حالت‌های دیگری به چهره‌تان بدهید تا نقاطی که نیاز به تزریق دارند، به‌ دقت تشخیص داده شوند. کل فرایند این درمان با توجه به میزان چین و چروک و تعداد تزریق به زمانی حدود  ۱۰ تا ۲۰ دقیقه نیاز خواهد داشت.

کلام آخر

در حال حاضر، استفاده از روش‌های مدرن زیبایی در بیشتر جوامع، بین افراد رایج شده است. یکی از محبوب‌ترین این روش‌ها، تزریق بوتاکس است که بدون نیاز به جراحی انجام می‌شود. تزریق بوتاکس به عنوان یک روش غیرتهاجمی زیبایی شناخته می‌شود، به این معنا که افراد بدون نیاز به بیهوشی، برش و بخیه، می‌توانند به نتایج مطلوب خود دست پیدا کنند. در این میان بوتاکس دیسپورت، یک ماده تزریقی است که از باکتری‌های خاصی استخراج می‌شود و به دلیل کیفیت بالایی که دارد، در کلینیک‌های تخصصی زیبایی بسیار پرکاربرد است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *