دکتر محمد خادمی

بهترین سن بوتاکس + بوتاکس از چه سنی خوب است؟

یکی از پرطرفدارترین روش‌ها برای از بین بردن چین و چروک صورت، بوتاکس است. اما باید دانست که بوتاکس صورت از چه سنی مناسب است. از کی باید به فکر تزریق بوتاکس باشیم؟ این‌ها سوالاتی است که برای خانم‌ها و آقایان مطرح می‌شود. ما در ادامه قصد داریم به بررسی بهترین سن بوتاکس بپردازیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

از چه سنی باید بوتاکس کرد؟

هدف از تزریق بوتاکس از بین بردن چین و چروک‌های صورت است؛ بنابراین زمانی که آثاری از خطوط روی چهره نمایان شد زمان مناسبی برای تزریق بوتاکس خواهد بود. بوتاکس از چند سالگی مجاز است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بر اساس نظر کارشناسان و متخصصان، افراد از ۲۰ سالگی می‌توانند اقدامات لازم برای تزریق بوتاکس را انجام دهند. 

با افزایش سن، میزان کلاژن‌سازی پوست کاهش می‌یابد و این امر منجر به از بین رفتن انعطاف و حجم پوست می‌شود. معمولا افراد زیر ۳۰ سال نیاز به بوتاکس ندارند. با این حال برخی به منظور پیشگیری از ظهور چین و چروک در آینده، تزریق بوتاکس را انجام می‌دهند. 

بوتاکس در سنین پایین‌تر (بین ۲۰ تا ۳۰ سال) از تحرک بالای ماهیچه‌ها جلوگیری می‌کند و به این ترتیب تشکیل خطوط روی چهره را به تعویق می‌اندازد.

سن مناسب برای بوتاکس سنی است که آثاری از چین و چروک در چهره ایجاد شده و لازم است از افزایش آن جلوگیری کرد. افرادی که به دهه چهارم زندگی وارد می‌شوند معمولا خطوط بیشتری در چهره آن‌ها به وجود می‌آید و رفته رفته تعداد آن‌ها بیشتر می‌شود. 

در پاسخ به این سوال که بوتاکس از چه سنی لازم است باید بگوییم سنی که در آن خطوط مشاهده شد، نیازمند انجام بوتاکس است. بیشترین ناحیه‌ای که افراد بالای ۳۰ سال بوتاکس می‌کنند خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم است. پس از بوتاکس حرکات عضلات این ناحیه کمتر می‌شود و در نتیجه جلوی افزایش چین و چروک گرفته می‌شود.

عوارض بوتاکس برای افراد زیر ۲۰ سال

 در پاسخ به این سوال که از چه سنی بوتاکس کنیم در بخش قبلی گفتیم که حداقل سن برای تزریق ۲۰ سال است. بوتاکس برای افرادی که کمتر از ۲۰ سال دارند ممکن است با عوارضی همراه باشد که به آن خواهیم پرداخت. افرادی زیر ۲۰ سال در اوج جوانی بوده و شادابی و طراوت زیادی در بدن و روحیات آن‌ها وجود دارد. تمام این عوامل سبب ترشح هورمون‌های جوان کننده پوست می‌شوند. علاوه بر آن، حرکت عضلات چهره و سایر نواحی بدن در سنین جوانی زیاد است و تزریق بوتاکس نمی‌تواند اثربخش باشد و ماندگاری کمی دارد. 

متخصصان با در نظر گرفتن این موارد گفته‌اند بوتاکس در چه سنی مناسب است. به این ترتیب اگر کمتر از ۲۰ سال هستید و اصرار به انجام بوتاکس دارید باید بدانید که ماده بوتاکس ممکن است بر عضلات شما اثر گذاشته و باعث لاغرتر نشان داده چهره شاداب و پرنشاط شما شود. در این سنین شادابی پوست طبیعی است، پس به فکر دستکاری و تغییر دادن آن نباشید. 

بنابر آنچه گفته شد تزریق بوتاکس با محدودیت سنی همراه است و بهترین زمان آن بعد از پدیدار شدن خطوط در بخش‌های مختلف صورت است. اما افرادی که حساسیت بیشتری نسبت به این مسئله دارند، امکان تزریق بوتاکس بین ۲۰ تا ۳۰ سال برای پیشگیری از کاهش انعطاف عضلات و بروز علائم پیری را خواهند داشت. اما اگر زیر ۲۰ سال هستید از شادابی و جوانی خود لذت ببرید و برای تزریق بوتاکس عجله نداشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *