دکتر محمد خادمی

اگر بوتاکس تمدید نشود چه اتفاقی می‌افتد؟

بوتاکس یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های زیبایی در سراسر جهان است که استفاده از آن به شما اجازه می‌دهد تا پوستی صاف‌ و بدون چین و چروک را تجربه کنید. با این حال، اگر بوتاکس تمدید نشود، اثرات آن نیز به زودی از بین خواهد رفت. در این مقاله قصد داریم تا در مورد تمدید بوتاکس و اثرات عدم تمدید آن بیشتر صحبت کنیم، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

اگر بوتاکس تمدید نشود چه اتفاقی می‌افتد؟

میزان ماندگاری بوتاکس

اثرات بوتاکس معمولاً در عرض چند روز پس از تزریق به تدریج نمایان می‌شود و شروع به رفع چین و چروک صورت می‌کند. تزریق بوتاکس معمولا طی زمانی حدود ۳ تا ۶ ماه دوام می‌آورد. با این حال، این مدت زمان نیز با توجه به عوامل مختلفی از جمله نوع پوست، سن و سبک زندگی فرد تغییر می‌کند. بعد از این مدت زمان، عضلات پوست به طور مرحله‌ای به فعالیت خود باز می‌گردند و چین و چروک دوباره شکل می‌گیرند. البته نوع و جنس بوتاکس مورد استفاده نیز می‌تواند در ماندگاری و تاثیرات بوتاکس نقش مهمی داشته باشد. برخی از انواع بوتاکس دارای جنس باکیفیتی هستند که ماندگاری بیشتری دارند و در صورت استفاده از آن‌ها، نیاز کمتری به تزریقات مکرر خواهد بود. با این حال، این نوع بوتاکس‌ها با توجه به کیفیت و ماندگاری بالا، قیمت بالاتری خواهند داشت.

بهترین زمان برای تمدید بوتاکس

زمان تمدید بوتاکس به عوامل مختلفی از جمله نوع پوست، میزان استفاده قبلی از بوتاکس، میزان مراقبت از آن و مقدار تحمل فرد نسبت به این روش بستگی دارد. برای بسیاری از افراد، تمدید بوتاکس هر ۳ تا ۶ ماه یکبار صورت می‌گیرد. با این حال، برخی افراد ممکن است که تنها هر ۹ تا ۱۲ ماه یکبار، نیاز به تمدید داشته باشند. اما اگر بوتاکس تمدید نشود، حالت صورت به تدریج به شکل قبل باز می‌گردد.

بعضی افراد ممکن است به دلیل عوامل مختلف، از جمله سابقه استفاده بیش از حد از بوتاکس، نیاز به تمدید بیشتری داشته باشند. در این موارد، بهتر است با پزشک متخصص پوست و زیبایی مشورت کنید تا بهترین زمان تمدید را برای شما تعیین نماید. در نهایت، برای دریافت بهترین نتیجه از بوتاکس، بهتر است که مراقبت‌ بعد از بوتاکس را طبق دستورالعمل‌های پزشک انجام دهید و در صورت نیاز، با او درباره بهترین زمان تمدید بوتاکس خود مشورت کنید.

تمدید بوتاکس را چند بار می توان انجام داد؟

شاید برای شما هم سوال باشد که اگر بوتاکس تمدید نشود، پوست صورت شل یا دچار افتادگی می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت خیر، تزریق بوتاکس هیچ ارتباطی با افتادگی پوست ندارد و به عنوان یک راه حل غیرجراحی برای کاهش خطوط و چین و چروک صورت و گردن شناخته می‌شود. تعداد تمدید بوتاکس بستگی به عوامل مختلفی از جمله سن، وضعیت پوست فرد و موارد دیگر دارد. معمولا در سنین میانسالی، تکرار تزریق بوتاکس با اجازه پزشک مجاز است، اما در سنین جوانی نیازی به آن نیست. لذا یکی از اقدامات قبل از بوتاکس انتخاب پزشک مناسب است، چرا که این امر باعث جلوگیری از عوارض جانبی جدی می‌شود.

  • تماس تلفنی
  • مشاوره در چت واتساپ
  • اینستاگرام
× شروع مشاوره در چت

زیباترین خودت باش!

همین الان درخواست مشاوره رایگان ثبت کن ♥

در صورت عدم تمدید بوتاکس چه می‌شود؟

اگر بوتاکس تمدید نشود، عضلات پوست به فعالیت خود باز می‌گردند و چین و چروک دوباره به شکل قبلی خود تغییر می‌کنند. در طول زمان، چین و چروک‌های پوست شما به دلیل فشار و کشیدگی عضلات پوست شکل می‌گیرند. با این حال، این فرآیند به طور ناگهانی اتفاق نمی‌افتد، بلکه این بازگشت به طور مرحله‌ای و آهسته رخ می‌دهد. بنابراین، شما می‌توانید تمدید بوتاکس خود را با بهترین جنس از بوتاکس انجام دهید که تکرار آن، در فواصل زمانی بیشتری صورت گیرد.

آیا افتادگی پوست به دلیل تمدید نکردن بوتاکس است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که در واقع، بوتاکس در مقابل افتادگی پوست تاثیری ندارد و برعکس، با کمک به تسهیل حرکت عضلات صورت می‌تواند به جلوگیری از افتادگی پوست کمک کند. در این موارد، تمدید نکردن بوتاکس هیچ تاثیری بر روی افتادگی پوست ندارد. در برخی موارد پس از تمدید نکردن بوتاکس شاهد شل شدن پوست هستیم که این مشکل معمولا به دلایل مختلفی از جمله افزایش سن، لاغر شدن ناگهانی، تغییرات هورمونی، یائسگی و … صورت می‌پذیرد.

نتیجه گیری

بوتاکس یک روش موثر برای جوان‌سازی پوست است، با این حال، تاثیر این روش موقت بوده و اگر بوتاکس تمدید نشود، اثرات آن نیز به زودی از بین خواهد رفت. بنابراین، شما می‌توانید با توجه به شرایط خود و توصیه‌های پزشک، اقدامات لازم را برای تمدید بوتاکس انجام دهید. در کنار تمدید بوتاکس می‌توانید با رعایت تغذیه سالم و متنوع، محافظت از پوست در برابر آفتاب و مصرف مکمل‌های حاوی کلاژن و الاستین، ماندگاری تزریق بوتاکس خود را بیشتر کنید. این موضوع کمک می‌کند تا شما بتوانید طی مدت بیشتری از پوستی جوان‌تر و صاف‌تر لذت ببرید.

مشاوره رایگان

مشاوره تلفنی

مشاوره در واتساپ

1 دیدگاه دربارهٔ «اگر بوتاکس تمدید نشود چه اتفاقی می‌افتد؟»

  1. بازتاب: فیلر بهتر است یا بوتاکس؟ فرق فیلر و بوتاکس چیست؟ - دکتر محمد خادمی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *