دکتر محمد خادمی

اقدامات قبل از بوتاکس

اقدامات بعد از بوتاکس

زیبایی همواره از دغدغه ‌های زنان و مردان بسیاری خواهد بود. برای افرادی که به زیبایی ظاهر خود اهمیت بسیاری می دهند، از بین بردن این چروک ‌ها بسیار مهم می باشد. تزریق بوتاکس یکی از این روش ها می باشد که قابل توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. اثر بوتاکس دائمی نخواهد بود و متناسب با کیفیت مارکی که استفاده می شود، بین ۳ تا ۶ ماه و حتی گاهی تا ۱۲ ماه ماندگاری دارد. یک سوال مهم این است که قبل از بوتاکس چه باید کرد ؟

اقدامات بعد از بوتاکس

اقدامات قبل از تزریق بوتاکس

بوتاکس برای کاهش مشکلاتی مانند چین و چروک های نواحی مختلف صورت نظیر پیشانی، بین ابرو ها و اطراف بینی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. برای کاهش عوارض پس از تزریق بوتاکس و ماندگاری بیشتر آن، می بایست از نکاتی که در ادامه شرح داده شده پیروی کنید. از جمله اقدامات قبل از بوتاکس عبارت اند از:

  1. انتخاب پزشک مجرب

انتخاب یک پزشک مجرب و با تجربه امری کامل حساس در این فرایند خواهد بود. با مراجعه به مراکز نامعتبر که صرفا مدرک خود را با دوره آموزشی دریافت کرده اند، ممکن است عواقب جبران ناپذیری در انتظار شما باشد.

بهتر است برای تزریق بوتاکس حتما به دنبال یک پزشک متخصص و با تجربه در این زمینه باشید. شما بعد از مراجعه به این مراکز فوق العاده، می ‌توانید از سالم بودن موادی که برای تزریق مطمئن شوید.

  • ممنوعیت مصرف دخانیات و مشروبات الکلی

در صورت امکان سعی کنید که از دو هفته قبل از تزریق بوتاکس، از مصرف هر گونه دخانیت و مشروبات الکلی پرهیز کنید. تحقیقات ثابت کرده اند که وجود ترکیبات سیگار یا مشروبات الکلی در خون افراد، سبب کاهش اثر بخشی بوتاکس خواهد شد.

همچنین به یاد داشته باشید که مصرف الکل و فراورده ‌های الکلی ۲۴ ساعت قبل یا بعد از تزریق بوتاکس، سبب کبودی و تورم در ناحیه تزریق شده می شود.

  • منع مصرف بعضی از دارو ها.

برای یکی دیگر از مراقبت های قبل از بوتاکس، می توان به منع مصرف برخی دارو ها اشاره کرد. مصرف بعضی از دارو های خاص قبل از تزریق بوتاکس، سبب ایجاد کبودی پوست یا مشکلات دیگر خواهد شد. بهتر است قبل از تزریق بوتاکس از مصرف دارو هایی مانند:

  • دارو های گیاهی
  • آسپرین
  • و بروفن پرهیز کنید.

از این سو، مصرف بعضی از دارو ها باعث افزایش خطر خونریزی و کبودی در محل بوتاکس خواهند شد. دارو های ضد التهابی نظیر :

  • ایبوپروفن
  • روغن ماهی
  • ترکیبات گیاه خارمریم
  • مکمل‌ های حاوی دوز بالای ویتامین ای
  • دارو های رقیق کننده خون

 از سری دارو هایی می باشد که مصرف آن‌ ها از ده روز قبل از بوتاکس ممنوع خواهد بود.

  • اپیلاسیون ممنوع

در خصوص اقدامات قبل از بوتاکس به این موضوع اشاره کنیم که از اپلاسیون و شیو کردن موهای صورت خودداری کنید. ممکن است استفاده از محصولات موبر و بلچینگ پوست( محصولات سفید کننده)  باعث نازک شدن پوست صورت شما شود.

  • پیشگیری از تبخال

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی می باشید که بیش از اندازه تبخال می زنید، به این نکته اشاره کنیم که حتما تا زمان خوب شدن تبخال هایتان، از تزریق بوتاکس خودداری کنید. نه تنها از بین رفتن تبخال، بلکه جوش های بزرگ هم شامل این موضوع خواهند شد. حتما در این صورت، قبل از تزریق بوتاکس با پزشک مربوطه مشورت های لازم را انجام دهید تا در صورت نیاز، بتوانید از دارو هایی که سبب جلوگیری از تبخال و جوش می شوند، استفاده کنید.

  • از آفتاب دور باشید.

یکی دیگر از اقدامات قبل بوتاکس که تاثیر بسیاری بر نتیجه بوتاکس خواهد داشت، این می باشد که از برنزه کردن تمامی صورت پرهیز کنید. شاید برای شما سوال باشد که چرا باید از این موضوع جلوگیری کنید؟؛ در این راستا بگوییم افرادی که از صورت برنزه برخوردارند، دارای پوست بسیار حساسی می باشند و تزریق بوتاکس می تواند باعث بروز عوارض جانبی در ناحیه های تزریق شده، شود.

  • چیزی میل کنید.

و یکی دیگر از پاسخ های سوال قبل از بوتاکس چه باید کرد ، این خواهد بود که حتما قبل از مراجعه به کلینیک غذا بخورید. بهتر است هنگام تزریق بوتاکس گرسنه نباشید و پیش از مراجعه به پزشک خود، یک وعده غذایی کوچک یا میان وعده میل نمایید. چون تا چند ساعت پس از تزریق بوتاکس، عضلات صورت ضعیف خواهند شد و در این صورت غذا خوردن کار سختی می شود.

ضرورت انجام اقدامات قبل و بعد از تزریق بوتاکس

افراد برای اینکه افراد بتوانند بعد از تزریق بوتاکس شاهد بهترین نتایج و اثرات باشند، باید حتما از تمامی پاسخ هایی که به سوال قبل از بوتاکس چه باید کرد ؟ داده شده است، پیروی کنند. با رعایت کردن آن ها، دیگر درگیر عوارض جانبی شدید و آزار دهنده نخواهید شد. به همین دلیل توصیه می ‌کنیم تا تمامی کاندید ها برای تزریق بوتاکس، قبل از اقدام به تزریق با پزشک خود مشورت کنند و تمامی اطلاعات در این زمینه را کسب نمایند.

5 دیدگاه دربارهٔ «اقدامات قبل از بوتاکس»

  1. بازتاب: عوارض بوتاکس چیست | خطرات و معایب تزریق بوتاکس صورت - دکتر محمد خادمی

  2. بازتاب: اگر بوتاکس تمدید نشود چه اتفاقی می‌افتد؟ - دکتر محمد خادمی

  3. بازتاب: آیا با بوتاکس بینی کوچک می‌شود؟ - دکتر محمد خادمی

  4. بازتاب: چند وقت بعد از عمل بینی می‌توان بوتاکس کرد؟ - دکتر محمد خادمی

  5. بازتاب: ایجاد چال گونه با بوتاکس - دکتر محمد خادمی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *