دکتر محمد خادمی

آموزش ماساژ لب بعد از تزریق ژل برای تاثیر بهتر فیلر لب

تصویر تاثیر ماساژ لب بعد از تزریق ژل

گاهی پس از تزریق ژل به لب، ژل به خوبی در سطح لب پخش نمی‌شود و در برخی موارد باعث گلوله شدن ژل در لب‌ها خواهد شد. ماساژ نیز مانند تکنیک تزریق، از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که تاثیر قابل توجهی در شکل دادن به لب، یکنواخت کردن سطح لب و جلوگیری از انتقال ناهموار ژل لب بعد از تزریق دارد. پس از ماساژ، پزشک با قرار دادن یخ بر روی لب، از ایجاد کبودی و تورم در ناحیه تزریق جلوگیری می‌کند. البته، مقداری تورم، سفتی یا کبودی معمولی پس از تزریق امری طبیعی است که حداکثر تا دو هفته بهبود خواهد یافت. در ادامه این مطلب قصد داریم تا در مورد آموزش ماساژ لب و تاثیرات بهتر فیلر صحبت کنیم.

تصویر آموزش ماساژ لب بعد از تزریق ژل برای تاثیر بهتر فیلر لب

تاثیر ماساژ لب بعد از تزریق ژل

ماساژ پس از تزریق ژل لب به شکل قابل توجهی به صاف و یکنواخت شدن سطح لب کمک می‌کند و همچنین مانع از ایجاد ناهمواری و گلوله شدن ژل در لب خواهد شد. وقتی کسی تصمیم به تزریق ژل یا فیلر در لب می‌گیرد، پزشک متخصص علاوه بر ارائه نکات و توصیه‌های قابل اجرا پس از تزریق، به شما چگونگی ماساژ به ناحیه تزریق را آموزش می‌دهد تا شما بتوانید در خانه این عمل را انجام دهید و هر گونه ناهمواری و گلوله شدن ژل در لب‌ها را برطرف نمایید.

تصویر تاثیر ماساژ لب بعد از تزریق ژل

نحوه ماساژ لب پس از تزریق فیلر

برای شروع، شما می‌توانید لب‌های خود را با استفاده از وازلین یا پماد ویتامین AD چرب کنید تا بتوانید حرکات ماساژ را به راحتی و بدون مشکل انجام دهید. هنگامی که قصد ماساژ دادن دارید، به خاطر داشته باشید که حرکات دست شما باید از داخل لب به سمت بیرون باشد. اگر ناخن‌های شما از انجام درست این حرکت مانع می‌شوند، می‌توانید از کمک یک شخص دیگر برای انجام این کار استفاده کنید. توصیه می‌شود که از زیاده وی در ماساژ لب خودداری کنید، زیرا این عمل باعث می‌شود تا به فرم دلخواه خود نرسید. همچنین، اغراق در ماساژ دادن لب‌ها می‌تواند منجر به کبودی آنها شود.

آیا می‌توان با کمک ماساژ از گلوله شدن ژل لب جلوگیری کرد؟

ماساژ لب به عنوان یک روش موثر برای رفع گلوله شدن لب محسوب می‌شود. این نوع ماساژ به تسهیل صاف شدن گلوله‌های موجود در لب کمک می‌کند و همچنین جلوی خروج ژل لب به سمت مناطق دیگر را می‌گیرد. اما باید توجه داشت که برای شروع ماساژ، حداقل باید ۵ تا ۷ روز پس از تزریق صبر کنید. در این مدت، تورم و کبودی‌های لب بهبود می‌یابند و برای جلوگیری از هرگونه آسیب و عوارض، باید از لمس و فشار روی لب اجتناب کنید.

یکی از عواملی که ممکن است باعث برآمدگی لب شود، ضرباتی است که در محل تزریق وارد می‌شود. اما این برآمدگی‌ها در طول زمان کاهش می‌یابند و ماساژ زودهنگام ممکن است شرایط را بدتر کند. اگر پس از گذشت ۵ تا ۷ روز هنوز هم گلوله‌ها و برآمدگی‌هایی روی لب خود مشاهده می‌کنید، احتمالا دلیل آن مواد تزریقی یا روش ناصحیح تزریق است. در این صورت، می‌توانید ماساژ لب را شروع کنید.

تصویر آیا می‌توان با کمک ماساژ از گلوله شدن ژل لب جلوگیری کرد؟

مدت زمان لازم برای ماساژ لب پس از تزریق فیلر

توصیه می‌شود که ماساژ لب پس از تزریق ژل را به مدت ۲ الی ۳ روز انجام دهید تا به تدریج گلوله‌های ایجاد شده در لب از بین بروند و لب شما حالتی صاف و یکدست به خود بگیرد. این تکنیک می‌تواند بهبود قابل توجهی در ظاهر لب شما ایجاد کند و به رفع گلوله‌ها و نقص‌های موجود در لب کمک ‌کند.

شدت ماساژ لب پس از تزریق ژل

بهتر است پس از تزریق ژل از هرگونه ماساژ با فشار سخت و شدت زیاد خودداری کنید. استفاده از فشار بیش از حد می‌تواند عوارضی مانند درد و کبودی را در اطراف لب ایجاد کند و یا منجر به جابجایی ژل از محل تزریق شود. بهتر است تا ماساژ باید به صورت حرکات دایره‌ای و بسیار آرام انجام شود. این حرکات آرام و ملایم کمک می‌کنند تا گلوله‌ها به طور طبیعی جذب شوند و لب به صورت یکدست و صاف باشد.

کلام آخر

یکی از نکات حائز اهمیت برای بهبود نتیجه پس از تزریق ژل یا فیلر، رعایت مراقبت‌های مورد نیاز پس از تزریق است. این مراقبت‌ها شامل راهنمایی‌هایی است که پزشک یا پرستاری که تزریق را انجام داده است، را ارائه می‌دهد و شما باید آنها را رعایت کنید تا به نتایج دلخواه خود دست یابید. یکی از این مراقبت‌ها پس از تزریق، اعمال ماساژ است. با انجام ماساژ، شما به فرم دهی بهتر لب‌ها کمک می‌کنید. علاوه بر آن، از گلوله‌شدن ژل در لب‌ها جلوگیری می‌کنید که این موضوع بر نتیجه نهایی آن تاثیر فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *