دکتر محمد خادمی

فیلر بینی برای بینی قوز دار

تصویر فیلر بینی برای بینی قوز دار + شرایط اصلاح قوز بینی با فیلر- دکتر محمد خادمی

برخی افراد بر این باورند که قوز بینی ظاهری ناخوشایند دارد. امروزه، روش‌هایی برای رفع قوز بینی وجود دارد که به جراحی و روش‌های تهاجمی نیاز ندارد. تزریق فیلر به بخش‌های مشخصی از بینی، روشی سریع و بدون درد برای رفع قوز بینی است. این روش، شکل و حجم بینی را بهبود می‌بخشد و می‌تواند چین و چروک‌های پوست را نیز کاهش دهد. در ادامه در مورد فیلر بینی برای بینی قوزدار بیشتر صحبت خواهیم کرد.

تصویر فیلر بینی برای بینی قوز دار + شرایط اصلاح قوز بینی با فیلر- دکتر محمد خادمی

قوز بینی چیست؟ دلایل ایجاد قوز بینی

قوز بینی یا برآمدگی قسمت میانی بینی می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله ژنتیک و ضربه‌ها ایجاد شود. بیشتر مردم قوز بینی را به راحتی تشخیص می‌دهند که شامل برآمدگی از پل تا نوک بینی است. قوز بینی اغلب به دلیل برجستگی‌های غضروفی شکل می‌گیرد و ممکن است تأثیر قابل توجهی بر روی نمای کلی صورت داشته باشد.

دلایل آسیب‌دیدگی بینی شامل تصادفات مواردی مثل آسیب در دوران کودکی و رشد استخوان‌ها است. این مشکلات می‌توانند باعث صاف شدن قسمت پایینی بینی و برجستگی در قسمت بالایی آن شوند. برجستگی می‌تواند به شکل جزئی یا شدید در بینی دیده شود، اما خوشبختانه، اصلاح قوز بینی با فیلر امکان‌پذیر است.

تصویر قوز بینی چیست؟ دلایل ایجاد قوز بینی- رفع قوز بینی با فیلر بینی- دکتر محمد خادمی.jpg

تزریق فیلر برای رفع قوز بینی

تزریق فیلر به بینی روشی کارآمد برای کاهش قوز بینی است که نیاز جراحی ندارد. این روش درمانی موقتی است که اثرات آن پس از حدود شش ماه کاهش می‌یابد. برای پرکردن برآمدگی‌ها از فیلرها و پرکننده‌هایی مانند ژل یا چربی استفاده می‌شود. این روش می‌تواند قوز کاذب ایجاد کند، به عنوان مثال در مواقعی که فرورفتگی بینی و پیشانی وجود دارد، تزریق ژل می‌تواند این فرورفتگی را کاهش دهد. تزریق فیلر می‌تواند شامل ژل‌های حاوی اسید هیالورونیک باشد که تا چند ماه پس از تزریق تخلیه می‌شوند، یا ژل‌های نیمه دائمی که تأثیر آنها تا چندین سال باقی می‌ماند. مزیت اصلی رفع قوز بینی با فیلر این است که نیازی به جراحی نیست و به طول دوره برای بهبودی نیاز نخواهد داشت. با این حال، ممکن است پس از تزریق تورم و کبودی در منطقه بینی ایجاد شود که به طور معمول تا چند روز بهبود می‌یابد. تزریق فیلر بهترین روش برای افرادی است که از تصمیم خود درباره اصلاح قوز بینی مطمئن نیستند یا نمی‌خواهند تغییرات دائمی در بینی خود ایجاد کنند. همچنین، برای افرادی که از ژل‌های نیمه دائمی استفاده می‌کنند و از نتایج آنها راضی نیستند، می‌توان تزریق آنزیم را پیشنهاد داد. آنزیم‌ها باعث تسریع در جذب ژل می‌شوند یا با درمان‌های کم تهاجمی ژل را خارج کرده و اثر آن را از بین می‌برند.

نحوه تزریق ژل برای اصلاح قوز بینی

برای تزریق فیلر، ابتدا پزشک متخصص زیبایی یک سوزن مناسب را انتخاب می‌کند که بتواند کمترین حجم ژل را درون خود جا دهد. درد در این فرایند بسیار کم خواهد بود، لذا استفاده از بی‌حسی موضعی مانند تتراکائین یا لیدوکائین کافی است. در نهایت، ژل با دقت و حجم بسیار کمی در هر ورود سوزن به پوست تزریق می‌شود. این روش، به عنوان تکنیکی مفید برای اصلاح دقیق قوز بینی به کار می‌رود.

ماندگاری فیلر برای رفع قوز بینی

معمولا، استفاده از فیلر بینی قوز دار برای افراد با توجه به شرایط و انتظارات شخصی و صلاحدید پزشک متخصص، انجام می‌شود تا نتیجه مطلوب حاصل گردد. فیلر به آرامی به بینی تزریق می‌شود تا زمانی که زیباجو به ظاهر مطلوب خود برسد. ماندگاری فیلر بینی با توجه به شرایط مختلف و نوع مراقبت‌های افراد تقریبا بین ۶ تا ۱۸ ماه است. با این حال، تزریق ژل تنها یک راهکار موقت است و تاثیر آن معمولا تا چند ماه دوام دارد. لذا، افراد می‌توانند با گذشت زمان اقدام به تمدید آن کنند و شاهد ماندگاری بالاتر آن نسبت به قبل باشند.

مزایای تزریق فیلر برای رفع قوز بینی

استفاده از روش فیلر بینی برای بینی قوز دار به شما اجازه می‌دهد که از بیهوشی عمومی خودداری کنید. این امر باعث بهبودی سریع شما می‌شود، به طوری‌که می‌توانید در همان روز یا روز بعد به فعالیت‌های روزمره خود بازگردید. یکی دیگر از مزایای این روش این است که نتایج آن دائمی نیستند، بنابراین در صورتی که از ظاهر آن راضی نبودید، فیلرها طی زمانی از بین می‌روند. هزینه رینوپلاستی غیر جراحی بسیار کمتر از جراحی بینی سنتی است، این امر یکی دیگر از مزایای مهم این روش است که به شما امکان می‌دهد تا با هزینه کمتر به اصلاح ظاهر بینی خود بپردازید.

تصویر مزایای تزریق فیلر برای رفع قوز بینی- دکتر محمد خادمی

کلام آخر

قوز بینی یکی از مسائل آزاردهنده در چهره است که به دلیل عوامل وراثتی یا آسیب به وجود می‌آید. این قوز در قسمت میانی بینی قرار دارد و باعث ایجاد ظاهر نازیبا در بینی افراد می‌شود. به همین دلیل، بسیاری از افراد تمایل دارند تا قوز بینی خود را به سرعت برطرف کنند.

برطرف کردن قوز بینی و اصلاح آن کاری سخت نیست. بهترین روش برای حذف برآمدگی در بینی‌های قوزدار، فیلر بینی قوز دار است. بهتر است حتما قبل از تزریق فیلر بینی با یک پزشک متخصص زیبایی مشورت کنید تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *