دکتر محمد خادمی

کشیدن پوست صورت بدون عمل جراحی

تصویر کشیدن پوست صورت بدون عمل جراحی

صورت یکی از ملاک‌های اصلی زیبایی است که عوامل مختلفی می‌توانند بر ظاهر آن تاثیرگذار باشند. اما با پیشرفت تکنولوژی، روش‌های غیرجراحی برای کشیدن پوست و کاهش چروک صورت وجود دارد. این مطلب قصد داریم تا برخی از روش‌های کشیدن پوست صورت بدون عمل جراحی را به شما عزیزان معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

تصویر کشیدن پوست صورت بدون عمل جراحی

انواع روش‌های لیفت صورت بدون جراحی

به منظور داشتن پوستی جوان، زیبا و شاداب، روش‌های بدون جراحی زیادی وجود دارد که راه حلی آسان برای رفع خطوط ریز، چین‌های عمیق، نازک شدن لب‌ها، کاهش حجم صورت و موارد دیگر محسوب می‌شوند. در زیر برخی از روش‌های مهم لیفت صورت بدون جراحی را ذکر می‌کنیم:

فیلرهای پوستی

از فیلرهای پوستی برای جبران حجم از دست رفته در پوست صورت استفاده می‌شود. این فیلرها به وسیله پر کردن نواحی افتاده و کاهش سایه‌های تیره، شادابی و جوانی پوست را به وجود می‌آورند. علاوه بر آن، با تزریق فیلر در امتداد خطوط لبخند یا چین‌های ماریونت (خطوطی که با افزایش سن در اطراف دهان و چانه شکل می‌گیرند)، پوست صاف و بدون چین و چروک ایجاد می‌شود. فیلرهای پوستی حاوی اسید هیالورونیک هستند که با مواد دیگری ترکیب شده‌اند. این فیلرها با حفظ رطوبت، پوست را آبرسانی می‌کنند. خواص پرکنندگی و صاف‌کنندگی فیلرها با توجه به نوع مراقبت افراد، می‌تواند در زمانی بین شش ماه تا بیش از یک سال دوام داشته باشد. همچنین میتوانید اطلاعات بیشتری در خصوص تزریق فیلر و انواع آن کسب کنید.

تزریق فیلر-انواع روش‌های لیفت صورت بدون جراحی-دکتر خادمی

کشیدن صورت با نخ

یکی از روش‌های غیرجراحی برای لیفت صورت، استفاده از نخ است. در این روش، پزشک نخ‌های بسیار نازک و جذب‌پذیر را در مناطقی از صورت که افتادگی دارند، قرار می‌دهد تا به پوست ظاهر طبیعی‌تری ببخشد. در لیفت صورت با نخ، پزشک به جای حذف پوست شل، آن را به سمت عقب کشیده و به سفتی صورت کمک می‌کند که جوان‌تر از قبل به نظر برسید. علاوه بر بالا کشیدن پوست، نخ‌ها فرآیند طبیعی ترمیم بدن را تحریک می‌کنند و باعث می‌شوند تا تحریک کلاژن در ناحیه اطراف آنها انجام شود. کلاژن نقش بسیار مهمی در جوانسازی پوست دارد که به طور قابل توجهی بر وضعیت آن تاثیر می‌گذارد. در نتیجه، کشیدن پوست صورت با نخ نه ‌تنها ظاهر جوان‌تری به شما می‌بخشد، بلکه فرآیند تولید کلاژن را افزایش داده و به جوانسازی پوست کمک فراوانی می‌کند.

میکرونیدلینگ

روش میکرونیدلینگ یا CIT (تحریک کلاژن با استفاده از میکرونیدل‌ها) برای لیفت و کشیدن پوست صورت بدون درد و خونریزی استفاده می‌شود. در این روش، از طریق میکرونیدل‌های استریل که روی پوست قرار می‌گیرند، پوست تحریک شده و فرآیند تولید کلاژن را آغاز می‌کند. یکی از مزیت‌های اصلی روش میکرونیدلینگ، درمان افتادگی‌های شدید پوست و مشکلات سطحی آن است. این روش با کشیدن پوست صورت بدون عمل جراحی، امکان ایجاد جوانسازی و بهبود وضعیت پوست را فراهم می‌کند.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن، روشی مناسب برای لایه‌برداری و حذف سلول‌های مرده در پوست صورت است. این روش بدون نیاز به جراحی سنگین و با کمترین عوارض جانبی، لیفت صورت را با ماندگاری بالا برای افراد فراهم می‌کند. در این روش، با استفاده از یک دستگاه مکانیکی، خراش‌های سطحی روی پوست ایجاد می‌شود. این دستگاه با ایجاد مکش، جریان خون را افزایش می‌دهد و در نتیجه موجب افزایش تولید کلاژن در پوست خواهد شد. این روش همراه با جوانسازی و افزایش طراوت پوست است که بهبودی وضعیت آن را نیز در پی دارد.

لیفت صورت با آر اف فراکشنال

لیزر RF فراکشنال یک روش کشیدن پوست صورت بدون عمل جراحی است که با استفاده از امواج رادیویی، پوست را سفت می‌کند و با انتقال حرارت به پوست، موجب تحریک تولید کلاژن می‌شود. جوانسازی، کاهش چین و چروک، شفافیت پوست، درمان جای جوش و آفتاب‌سوختگی، ایجاد لیفتینگ و تنظیم میزان ورود سوزن به پوست از ویژگی‌های این روش است.

روش اکسنت

دستگاه لیفت صورت اکسنت یک روش غیرجراحی و غیرتهاجمی برای جوانسازی و شادابی پوست است. این دستگاه از امواج RF استفاده می‌کند و بدون نیاز به بریدگی یا جراحی، پوست صورت را سفت کرده و لیفت پوست را به طور کامل انجام می‌دهد. استفاده از گرمای تولید شده توسط دستگاه، بهبود تولید کلاژن و کاهش چربی‌های موضعی را ایجاد می‌کند. این روش بدون درد، خونریزی و زخم انجام می‌شود.

روش‌های ذکر شده تنها چند نمونه از لیفت صورت بدون جراحی هستند. اهمیت استفاده درست از این روش‌ها به حدی است که توصیه می‌شود حتما لیفت صورت را توسط یک پزشک مجرب و متخصص انجام دهید. معمولا متخصصان زیبایی با توجه به نیاز و وضعیت شخص، روش مناسبی را به آنها پیشنهاد می‌دهند.

کلام آخر

با افزایش سن، پوست صورت و گردن شروع به شل شدن می‌کند، به طوری‌که خطوط و چین‌های زیادی در نواحی گونه‌ها، خط فک و اطراف لب شکل می‌گیرند. بهترین روش برای زیبایی بیشتر و جوان‌تر شدن پوست و همچنین رفع افتادگی چین و چروک‌های آن، لیفت صورت به روش بدون جراحی است. بهتر است قبل از انتخاب هر یک از روش‌ها برای کشیدن پوست صورت بدون عمل جراحی، حتما با پزشکی متخصص در این زمینه مشورت کنید. این امر باعث می‌شود تا پزشک روشی مناسب را به شما پیشنهاد دهد تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *