دکتر محمد خادمی

چه کسانی نباید هایفو انجام دهند؟

امروزه استفاده از روش درمانی و زیبایی نسبتا جدید هایفوتراپی یا سونوگرافی متمرکز با شدت بالا، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. برخی افراد از این روش کم تهاجم و بدون درد به عنوان جایگزین مناسبی برای جراحی لیفت صورت یاد می‌کنند. در این روش، از انرژی اولتراسوند برای تحریک تولید کلاژن استفاده می‌شود که به سفت‌تر شدن پوست منجر خواهد شد. با این حال، استفاده از روش هایفو مناسب همه افراد نیست و برای افرادی که افتادگی شدید پوست دارند، توصیه نمی‌شود. در این مقاله قصد داریم تا موارد منع هایفو را در برخی افراد مورد بررسی قرار می‌دهیم، پس با ما همراه باشید.  

موارد منع هایفوتراپی

هایفوتراپی صورت معمولا محدودیتی ندارد و تنها در شرایط خاصی ممنوع است. این شرایط شامل موارد زیر می‌شود:

سن

توصیه می‌شود روش هایفوتراپی را در سنین ۳۰ تا ۵۰ سالگی انجام دهید. چرا که در این بازه سنی، پوست قادر به تولید کلاژن بیشتری است که به نسبت آن بهبود نتایج هایفوتراپی بیشتر خواهد بود. در سنین بالاتر، توانایی پوست در تولید کلاژن کاهش می‌یابد و بهتر است از روش‌های درمانی دیگر استفاده کنید.

مشکلات پوستی

برخی مشکلات پوستی حاد و قابل انتشار مانع از انجام هایفوتراپی می‌شوند. مثلا اگر دارای عفونت، زخم عفونی، آکنه یا آکنه کیستی در ناحیه درمان هستید، نباید هایفو را انجام دهید. همچنین، در صورت داشتن خال گوشتی عمیق، تبخال یا herpes در محل درمان، زخم‌های فعال یا خونریزی در محل درمان، بیماری‌های نقص ایمنی یا بیماری‌های سیستمیک و آکنه‌های فعال در ناحیه درمان، هایفوتراپی مناسب نخواهد بود.

ایمپلنت

افرادی که ایمپلنت‌های دندانی در دهان دارند، باید از انجام هایفوتراپی خودداری کنند.

زنان باردار و شیرده

تاکنون هیچ مطالعه علمی قاطعی درباره اثرات مضر هایفوتراپی بر زنان باردار و شیرده ارائه نشده است. با این حال، بسیاری از متخصصان برای ایمنی بیشتر توصیه می‌کنند که استفاده از هر نوع روش زیبایی و درمانی پوست را تا پایان دوره شیردهی و بارداری به تاخیر بیندازید.

افراد با سطح سلامت پایین

افرادی که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند، مانند نقص ایمنی بدن یا احتمال بروز حساسیت‌های شدید و مختلف، بهتر است که از این روش خودداری کنند.

نوع دستگاه هایفو

هایفوتراپی از امواج مختلفی استفاده می‌کند و دارای دستگاه‌های متفاوتی است که برای بیماری‌های پوستی خاص استفاده می‌شوند. بنابراین، بهتر است به مراکز هایفوتراپی معتبر و تخصصی مراجعه کنید تا پزشک متخصص بتواند بر اساس وضعیت پوستی شما تشخیص دقیقی بدهد و روش‌های مناسب درمان و بازیابی پوست را به شما توصیه کند.

سایر موارد

علاوه بر این، توصیه نمی‌شود افراد زیر نیز هایفوتراپی را انجام دهند:

  1. افرادی که سیستم ایمنی بدن ضعیفی دارند.
  2. افرادی که دچار فلج بل یا فلج عضلانی موقت هستند.
  3. کسانی که بیماری‌های پوستی شدید دارند.
  4. افراد با تبخال فعال و حاد که در صورت استفاده از این روش، منجر به پخش آن می‌شود.
  5. افرادی که بیماری‌های قلب و عروق زمینه‌ای دارند.
  6. کسانی که به بیماری‌های تیروئید مبتلا هستند.
  7. افراد مبتلا به بیماری صرع.
  8. کسانی که دچار بیماری‌های خونی هستند.
  9. افرادی که از روش‌های زیبایی تزریقات ژل استفاده کرده‌اند و در حال حاضر در بدن آنها سیلیکون وجود دارد.
  10. کسانی که عفونت‌های پوستی دارند.

مهم است که قبل از استفاده از هرگونه روش درمانی، با یک متخصص مشورت کنید تا مطمئن شوید که آن روش برای شما مناسب است.

نتیجه‌گیری

هایفوتراپی صورت برای اکثر افراد بدون ممنوعیت قابل استفاده خواهد بود، اما در برخی شرایط خاص انجام آن ممنوع است. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که هایفوتراپی برای چه افرادی مناسب نیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که برخی افراد با داشتن مشکلات پوستی حاد مانند عفونت، زخم عفونی، آکنه یا آکنه‌های کیستی، ایمپلنت فلزی، خال گوشتی عمیق، تبخال یا هرپس در ناحیه درمان، زخم فعال یا خونریزی در محل درمان، بیماری‌های نقص ایمنی یا بیماری‌های سیستمیک و آکنه‌های فعال، نمی‌توانند از این روش درمانی و زیبایی استفاده کنند. استفاده از دستگاه‌های هایفو متناسب با نیازهای پوستی فرد بوده و بهتر است به مراکز معتبر و تخصصی مراجعه کنید تا پزشک متخصص با تشخیص صحیح خود، بهترین روش درمانی را به شما پیشنهاد بدهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *