دکتر محمد خادمی

ماندگاری فیلر زیر چشم

تصویر ماندگاری فیلر زیر چشم-دکتر محمد خادمی

فیلر زیر چشم یک روش زیبایی‌ است که با استفاده از مواد پرکننده و جوان‌کننده برای زیبایی بیشتر ظاهر افراد استفاده می‌شود. این فرایند بدون جراحی است و برای کاهش تیرگی و رفع خطوط ریز و چین و چروک‌های زیر چشم استفاده می‌شود. فیلرها از اسید هیالورونیک تشکیل شده‌اند که این ماده به طور طبیعی در بدن وجود دارد. این مواد با تزریق در ناحیه زیر چشم، فضای خالی را پر کرده و حجم آن را افزایش می‌دهند. ماندگاری فیلر زیر چشم نیز یکی از دغدغه‌های زیباجویانی است که از این روش استفاده می‌کنند. با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب، مدت ماندگاری فیلر زیر چشم را مورد بررسی قرار دهیم.

تصویر ماندگاری فیلر زیر چشم-دکتر محمد خادمی

میزان ماندگاری ژل زیر چشم

ماندگاری فیلر زیر چشم یکی از مسائل مهم درباره استفاده از فیلرها است. هر فیلر دارای ماندگاری مختلفی است که با توجه به عوامل متفاوت، متغیر خواهد بود. برند، کشور سازنده، نوع پوست و ویژگی‌های فرد، سبک زندگی و حتی رژیم غذایی، همه این عوامل می‌توانند در این امر تاثیر بسزایی داشته باشند. به عنوان مثال ممکن است فعالیت‌های ورزشی سنگین، تأثیر منفی در ماندگاری فیلر داشته باشد. رژیم غذایی نیز می‌تواند در ماندگاری فیلر تأثیرگذار باشد. معمولا ماندگاری همه فیلرها بین ۴ تا ۱۸ ماه است و در این بازه زمانی می‌توان اثرات آن را مشاهده کرد.

علاوه بر این، مهارت و تخصص پزشک نیز در ماندگاری فیلر زیر چشم تأثیر فراوانی دارد. هنر و تجربه پزشک در تزریق فیلر به ناحیه مورد نظر، نقش مهمی در ماندگاری و نتیجه نهایی آن دارد. گاهی شاید تشخیص پزشک این باشد که برخی افراد کاندیدای مناسبی برای استفاده از این روش نیستند. معمولا متخصص زیبایی بر اساس نوع پوست، شدت و عمق چین و چروک و گودی‌ها، تصمیم می‌گیرد که آیا تزریق فیلر برای شما گزینه مناسبی است یا خیر.

تصویر میزان ماندگاری ژل زیر چشم-دکتر محمد خادمی

مراقبت‌های لازم بعد از فیلر زیر چشم

با رعایت برخی از نکات پس از تزریق می‌توان ماندگاری فیلر زیر چشم را به میزان قابل توجهی افزایش داد. برخی از این مراقبت‌ها عبارتند از:

  • هنگام خوابیدن، سر خود را بالاتر قرار دهید تا تورم صورت کمتر شود. این کار می‌تواند به کاهش ورم و سرخی ناحیه تزریق کمک کند.
  • از ماساژ محل تزریق فیلر در زیر چشم خودداری کنید. این کار ممکن است منجر به جابه‌جایی مواد تزریق شده و انتقال آنها به مناطق دیگر صورت شود.
  • در مدت ۲۴ ساعت بعد از تزریق فیلر، نباید صورت و منطقه تزریق شسته شود. این امر باعث می‌شود که مواد تزریقی به خوبی در محل خود باقی بمانند و اثربخشی بهتری داشته باشند.
  • برای کاهش تورم و قرمزی پس از تزریق فیلر در ناحیه زیر چشم، می‌توانید در طول روز چندین بار از کمپرس سرد استفاده کنید. اما باید مراقب باشید که کمپرس یخ به طور مستقیم با پوست تماس نداشته باشد. برای این منظور می‌توانید از یک حوله یا دستمال نرم بین کمپرس و پوست خود استفاده کنید.
  • همچنین، در روزهای ابتدایی پس از تزریق فیلر در زیر چشم از مصرف دخانیات خودداری کنید. مصرف دخانیات می‌تواند باعث تحریک و التهاب پوست شود و فرایند بهبودی را کاهش دهد.

به طور کلی، برای داشتن نتایج بهتر و کاهش مشکلات پس از تزریق فیلر، به راهنمایی و توصیه‌های پزشک خود توجه کنید.

تصویر مراقبت‌های لازم بعد از فیلر زیر چشم-دکتر محمد خادمی

عوامل غیر قابل کنترل در عدم ماندگاری فیلر

اشخاصی که متابولیسم بالاتری دارند، ممکن است تجربه ماندگاری کوتاه‌تری از درمان با پرکننده‌ها داشته باشند؛ زیرا بدن آنها نسبت به افرادی که متابولیسم کندتری دارند، ترکیبات فیلر را به سرعت بیشتری تجزیه می‌کند. داشتن متابولیسم بالا یک مزیت است که باعث می‌شود تا بدن ما چربی و کالری را با سرعت بیشتری بسوزاند و از ذخیره آنها در بدن جلوگیری کند.

بنابراین، اگرچه داشتن متابولیسم سریع ممکن است در مورد ماندگاری فیلر زیر چشم یک چالش باشد، اما اقدامات خاصی وجود دارد که افراد می‌توانند برای افزایش مدت زمان اثربخشی فیلرهای خود انجام دهند. در ادامه برخی از این اقدامات را به شما معرفی می‌کنیم:

  • یکی از عوامل مهم در افزایش ماندگاری فیلر زیر چشم، انتخاب پزشک متخصص، ماهر و با تجربه است.
  • استفاده از کرم مخصوص ناحیه چشم بر اساس توصیه پزشک نیز می‌تواند به افزایش ماندگاری فیلرها کمک فراوانی کند.
  • استفاده از عینک آفتابی و دوری از آفتاب نیز می‌تواند به افزایش مدت زمان اثربخشی فیلر کمک کند.
  • برای حفظ ماندگاری فیلر در زیر چشم، می‌توانید تزریق فیلر را قبل از جذب شدن کامل آن، تمدید کنید.
  • همچنین، به آبرسانی پوست و استفاده از کرم مرطوب‌کننده نیز توجه داشته باشید.
  • نوشیدن مقدار کافی آب نیز تأثیر قابل ملاحظه‌ای در ماندگاری فیلرها دارد. بنابراین، توصیه می‌شود که مقدار زیادی آب مصرف کنید تا ماندگاری فیلرها بهبود یابد.

بهترین برندهای ژل زیر چشم

برخی از برندهای معروف و محبوب فیلر زیر چشم به شرح زیر هستند:

  • پرفکتا یک برند فیلر فرانسوی است که عمدتا برای آبرسانی پوست و کاهش خطوط سطحی استفاده می‌شود. ماندگاری ژل زیر چشم پرفکتا معمولا زمانی حدود ۱۰ ماه است.
  • نورامیس نیز یک برند ژل کره‌ای است که برای جوانسازی پوست استفاده می‌شود. این فیلرها شامل لیدوکائین و اسید هیالورونیک هستند. ماندگاری فیلر زیر چشم نورامیس به مدت تقریبی ۶ ماه است. البته استفاده از این فیلر برای کاهش خطوط ریز و سطحی مناسب است که با توجه به نوع مراقبت افراد می‌توان ماندگاری ژل نورامیس زیر چشم را به میزان قابل توجهی افزایش داد.
بهترین برندهای ژل زیر چشم-دکتر محمد خادمی

کلام آخر

فیلرهای زیر چشم راه حلی عالی برای معکوس کردن علائم رایج پیری هستند. در پاسخ به سوال ماندگاری فیلر زیر چشم چقدره؟ باید گفت که فیلر حدود شش ماه تا دو سال دوام می‌آورد. مدت زمان ماندگاری فیلر زیر چشم به عوامل مختلفی از جمله ضخامت و نوع فیلر مورد استفاده و مواردی از این دست بستگی دارد. برای ماندگاری بیشتر تزریق فیلر در زیر چشم، باید انجام این کار را به پزشکان متخصص زیبایی سپرد تا بتوان به نتیجه مطلوب دست یافت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *