دکتر محمد خادمی

ماندگاری فیلر بینی + عوامل موثر در مدت ماندگاری فیلر بینی

ماندگاری فیلر بینی + عوامل موثر در مدت ماندگاری فیلر بینی- دکتر خادمی

در حال حاضر، روش‌های جدید و متنوعی برای بهبود ظاهر صورت وجود دارد که یکی از این روش‌ها، تزریق فیلر است. با استفاده از این تکنیک، می‌توان بینی را به شکلی زیبا و منظم، بدون احساس درد و ناراحتی و خونریزی، با عوارض کمتر و … تغییر داد. ماندگاری فیلر بینی معمولا بین ۱۲ تا ۱۸ ماه است، اما با تکرار درمان می‌توان ماندگاری آن را به میزان قابل توجهی افزایش داد. در ادامه مطلب این موضوع را بیشتر مورد بررسی قرار می‌دهیم.  

ماندگاری فیلر بینی + عوامل موثر در مدت ماندگاری فیلر بینی- دکتر خادمی

مدت ماندگاری فیلر بینی

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که ماندگاری فیلر بینی چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که به طور کلی ماندگاری آن بین ۱۲ تا ۱۸ ماه است. اما باید توجه داشت که ماندگاری فیلر تزریق شده در بینی به موارد مختلفی از جمله تیپ بدنی و واکنش هر فرد به ماده تزریقی بستگی دارد. این ماندگاری ممکن است در برخی افراد بیشتر باشد، در حالی که در افراد دیگر کمتر خواهد بود. همچنین، عواملی مانند فعالیت فیزیکی شدید، فرایندهای طبیعی پوست، مراقبت‌های صحیح بعد از تزریق و … می‌توانند تاثیر زیادی بر روی ماندگاری فیلر داشته باشند. به همین دلیل، فیلر به طور کلی ماندگاری متوسطی دارد و با گذر زمان به تدریج از بین خواهد رفت.

ماندگاری تزریق کلسیم به بینی

یکی از روش‌های به‌روز برای فیلر بینی‌ گوشتی استفاده از تزریق آنزیم می‌باشد. در این روش پزشک متخصص برای سوزاندن چربی و شکل‌دهی به بینی از آنزیم کوچک‌کننده بینی استفاده می‌کند و در نهایت، برای شکل‌دهی به آن از کلسیم استفاده خواهد کرد. برای حفظ و ماندگاری بهتر نتایج حاصل از این روش، موارد زیر را به‌درستی رعایت کنید:

  • پس از تزریق آنزیم، چند روز از لمس کردن بینی خودداری کنید.
  • استفاده از چسب بینی می‌تواند نتایج حاصل را ثابت نگه ‌دارد، لذا باید در طول مدتی که پزشک تعیین کرده است از چسب استفاده کنید.
  • یک روز بعد از کوچک کردن بینی با آنزیم، از شستشوی صورت خودداری کنید.
ماندگاری تزریق کلسیم به بینی - دکتر محمد خادمی

عوامل موثر بر ماندگاری فیلر بینی

عوامل مختلفی در ماندگاری بیشتر فیلر بینی تاثیرگذار هستند. یکی از عوامل مهم در میزان ماندگاری تزریق فیلر بینی، مهارت و تجربه پزشک است. تزریق ژل بینی باید توسط پزشک متخصص زیبایی با دقت کامل و به صورت حرفه‌ای انجام شود، در غیر این‌صورت ممکن است به پوست بینی آسیب برسد یا عوارض خطرناکی به وجود آید. بنابراین، انتخاب یک پزشک متخصص با مهارت مناسب و تجربه کافی در این زمینه، میزان ماندگاری فیلر بینی را به حداکثر ممکن می‌رساند.

علاوه بر آن، نوع و شدت مشکل بینی نیز بر میزان ماندگاری ژل بینی تاثیر می‌گذارد. مشکلاتی مانند قوز بینی، انحراف بینی، افتادگی بینی و سایر مشکلاتی که با تزریق ژل قابل اصلاح هستند، ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

واکنش بدن افراد نیز نقش مهمی در میزان ماندگاری ژل بینی ایفا می‌کند. هر فرد طبق شرایط بدنی متفاوتی که دارد، واکنش بدنی متفاوتی نسبت به تزریق این ماده خواهد داشت. بنابراین سرعت جذب اسید هیالورونیک در بدن افراد مختلف ممکن است که متفاوت باشد. این موضوع در ماندگاری فیلر تاثیر مستقیمی دارد.

همچنین، استفاده از برندهای معتبر و با کیفیت ژل بینی نیز می‌تواند به ماندگاری بیشتر آن کمک کند. انتخاب ژل بینی از برندهای مورد اعتماد و با استانداردهای بالا، میزان ماندگاری و کیفیت نتیجه را افزایش خواهد داد.

مراقبت صحیح و تاثیر آن در ماندگاری فیلر بینی

در ادامه تاثیر مراقبت‌های صحیح در افزایش مدت زمان ماندگاری فیلر بینی را بیان خواهیم کرد. برخی از مراقبت‌های پس از تزریق فیلر بینی عبارتند از:

  • حداقل تا ۱ هفته پس از تزریق، از هرگونه فشاری به بینی خود خودداری کنید.
  • در ۶ ساعت اول پس از تزریق، از کمپرس سرد استفاده کنید تا حجم کبودی و تورم کاهش یابد.
  • مصرف آناناس تازه، باعث بهبود و دوام فیلر بینی می‌شود، چرا که این میوه دارای مواد مفیدی مانند آرنیکا و بروملین است که موجب سرعت بخشیدن به فرآیند بهبودی می‌شود.
  • از آرایش بعد از تزریق اجتناب کنید، اما حتما استفاده از کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید.
  • حداقل تا ۲ هفته پس از تزریق، فعالیت‌های سنگین بدنی را محدود کنید. زیرا این حرکات ممکن است جریان خون را افزایش دهند و باعث قرمزی یا حتی خونریزی در ناحیه تزریق شوند.
  • تا زمانی که قرمزی و تورم به طور کامل رفع نشده، از رفتن به استخر، سونا و جکوزی خودداری کنید.
  • در اولین ۷۲ ساعت پس از تزریق و به توصیه پزشک، قرص سفالکسین مصرف کنید.
مراقبت صحیح و تاثیر آن در ماندگاری فیلر بینی-دکتر محمد خادمی

کلام آخر

قبل از انجام تزریق فیلر بینی، بهتر است در مورد ماندگاری فیلر بینی و برند انتخابی خود تحقیق کنید. همچنین، مراقبت‌ها و دستورات لازم را طبق توصیه پزشک انجام دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا بهترین نتیجه را از این روش به دست آورید و از عوارض و خطرات احتمالی آن جلوگیری کنید. همچنین، برای انتخاب بهترین پزشک متخصص زیبایی دقت کافی داشته باشد. این انتخاب‌ می‌تواند تاثیر بسزایی در نتیجه نهایی این روش داشته باشند. علاوه بر آن، با ترمیم فیلر بینی می‌توان شاهد ماندگاری بیشتر آن به میزان قابل توجهی بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *