دکتر محمد خادمی

لیفت ابرو در خانه با نخ یا لیفت ابرو با نخ در کلینیک

بسیاری از افراد به دلایل مختلف از جمله پیر شدن، کاهش تولید کلاژن پوست و ظهور چین و چروک در صورت با مشکل افتادگی ابروها مواجه می‌شوند. در چنین مواقعی، لیفت ابرو به عنوان یک روش درمانی به این افراد کمک می‌کند تا ظاهری زیبا و جوان‌تر داشته باشند. اگرچه، نمی‌خواهید هزینه‌های زیادی صرف کنید و ترجیح می‌دهید این کار را با استفاده از روش‌های خانگی انجام دهید، می‌توانید از روش‌ طبیعی لیفت ابرو با نخ استفاده کنید. البته شاید برای شما هم سوال باشد که لیفت ابرو با نخ در خانه بهتر است یا کلینیک؟ با ما همراه شوید تا در ادامه به این سوال پاسخ دهیم.

لیفت ابرو در خانه‌ با نخ

لیفت ابرو با نخ یک روش سنتی و طبیعی است که با استفاده از نخ‌های پنبه یا نخ معمولی قابل انجام است. این روش را می‌توان در خانه انجام داد، اما نیازمند دقت و مهارت است. در زیر، مراحل انجام لیفت ابرو در خانه با نخ را برای شما توضیح می‌دهم:

مواد مورد نیاز:

  • نخ پنبه یا نخ معمولی (می‌توانید از نخ نایلون هم استفاده کنید)
  • آینه کوچک
  • ابزاری مانند مداد رنگی یا قلم مو برای نشان دادن خطوط راهنما
  • اسپری آب (اختیاری)

مراحل:

  1. ابتدا نخ را به اندازه مد نظر ببرید. برای این منظور یک تکه نخ به طول حدود ۵۰ تا ۶۰ سانتی‌متر کافی است.
  2. در آینه، با قلم مو یا مداد رنگی، خطوط راهنمایی را بر روی ابروهایتان بکشید و شکل مطلوب لیفت ابروها را تعیین کنید. برای لیفت ابروها، معمولا از سه نقطه استفاده می‌شود که شامل نقطه شروع (کنار داخلی ابرو)، نقطه میانی (وسط ابرو) و نقطه پایان (کنار بیرونی ابرو) است.
  3. نخ را ببندید تا به شکل یک حلقه بچسبد. سپس این حلقه را به اندازه ابروهایتان ببرید و ببندید تا تنگی مورد نظر برای لیفت ابروها ایجاد شود.
  4. در این مرحله حلقه نخ را روی ابروهایتان قرار داده و به آرامی، همراه با حرکت در جهت مخالف رشد موها به سمت بالا بکشید. این کار باعث جمع شدن موهای ابرو و لیفت آنها می‌شود. توصیه می‌شود این مرحله را به دقت و با آرامی انجام دهید تا به ابروها آسیب نرسد.
  5. پس از لیفت ابروها، موها را به شکل دلخواه تنظیم کنید. می‌توانید از اسپری آب استفاده کنید تا موها به آسانی تنظیم شوند.
  6. در نهایت، اگر نیاز به لیفت بیشتری برای ابروها دارید، مراحل بالا را تکرار کنید.

توجه داشته باشید که لیفت ابرو در خانه با نخ نیازمند مهارت بالا است و ممکن است نیاز به تمرین داشته باشید تا نتیجه مطلوبی را به دست آورید.

لیفت ابرو با نخ در کلینیک

لیفت ابرو با نخ در کلینیک توسط پزشکی متخصص انجام می‌شود که علاوه بر ایمنی بالای کار، دارای ماندگاری بالاتری نسبت به لیفت ابرو با نخ در خانه است. در ادامه مراحل انجام این کار را بیان می‌کنیم:

در ابتدا جراح ناحیه مورد نظر را علامت‌گذاری کرده و سپس ناحیه مورد نظر را با بی‌حسی موضعی آماده می‌کند. پس از اطمینان از بی‌حسی، جراح با استفاده از یک سوزن یا کانولا نازک سعی می‌کند که نخ‌ها را وارد لایه‌های زیرین پوست اطراف ابروها کند. سپس، نخ‌ها را در جای مناسب قرار می‌دهد و هنگامی که از ثابت شدن نخ‌ها مطمئن شد، به سمت بالا کشیده می‌شوند. این عمل باعث می‌شود که پوست ابروها، شقیقه و پلک‌ها کشیده شوند. در نهایت، سوزن یا کانولا خارج شده و اضافه‌ نخ‌ها بریده می‌شوند. این روش بدون نیاز به بخیه است و معمولا در مطب و طی ۳۰ تا ۴۵ دقیقه انجام می‌شود.

مزایا لیفت ابرو با نخ در کلینیک

مزایای لیفت ابرو با نخ توسط پزشک به شرح زیر است:

  • به آمادگی نیازی ندارد: قبل از انجام این روش، نیازی به آمادگی خاصی نیست و می‌توان آن را به عنوان یک روش سرپایی در نظر گرفت.
  • بی‌حسی موضعی: در مقابل جراحی لیفت ابرو که نیاز به بیهوشی عمومی دارد، لیفت ابرو با نخ با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و زمان اجرای آن نیز کوتاه‌تر است.
  • روش غیر جراحی: لیفت ابرو با نخ یک روش غیر جراحی است و نیاز به برش پوست ندارد. به همین دلیل، این روش کم‌ خطر است و دوره نقاهت کوتاه‌تری دارد.
  • قابل برگشت: اگر از نتایج لیفت ابرو با نخ راضی نباشید، جراح می‌تواند نخ‌ها را خارج کند. این روش برخلاف جراحی لیفت ابرو قابل برگشت است و تغییرات را برطرف می‌کند.
  • بدون زخم: نخ‌ها با استفاده از سوزن ظریف زیر پوست قرار می‌گیرند و هیچ زخم یا اسکار به جای نمی‌گذارند.
  • هزینه کمتر: هزینه لیفت ابرو با نخ به طور قابل توجهی کمتر از جراحی لیفت ابرو است که این امر می‌تواند برای بسیاری از افراد جذابیت بیشتری داشته باشد.

سخن آخر

لیفت ابرو با نخ، با ایجاد شیبی ظریف به سمت بالا در ناحیه بیرونی ابروها، ظاهری جوانتر و جذاب‌تر به ابروها می‌بخشد. این روش همچنین می‌تواند در بهبود مشکلاتی مانند عدم تقارن ابروها و افتادگی پلک‌ها نیز مؤثر باشد. در پاسخ به این سوال که لیفت ابرو با نخ در خانه بهتر است یا کلینیک؟ باید گفت لیفت ابرو در خانه با نخ معمولا نیاز به مداومت دارد تا ماندگاری بیشتری داشته باشد، اما لیفت ابرو با نخ در کلینیک معمولا توسط پزشک متخصص انجام می‌شود که علاوه بر ایمنی و تاثیر فراوان، ماندگاری بالایی خواهد داشت. شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک دکتر محمد خادمی این خدمات را با بهترین کیفیت و ماندگاری بالاتر دریافت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *