دکتر محمد خادمی

فیلر بینی استخوانی

تصویر فیلر بینی استخوانی- دکتر محمد خادمی

افرادی که بینی استخوانی دارند، می‌توانند از روش‌های زیبایی بسیاری بهره‌مند شوند تا زیبایی بیشتری را به دست آورند. وجود بینی استخوانی و عقابی در برخی از افراد، یک واقعیت است که البته با شناخت روش‌های مختلف می‌توانید برای رفع این مشکل اقدام کنید. یکی از این روش‌ها فیلر بینی استخوانی است، این روش همانند بسیاری از روش‌های زیبایی مدرن، طرفداران زیادی دارد و افراد می‌توانند از آن برای بهبود شکل و ظاهر استخوان بینی خود استفاده ‌کنند. در ادامه، جزئیات بیشتری درباره این روش توضیح خواهیم داد.

تصویر فیلر بینی استخوانی- دکتر محمد خادمی

فیلر بینی به چه شکل است؟

رینوپلاستی غیر جراحی یا تزریق فیلر بینی، یک روش زیبایی است که با استفاده از پرکننده‌های پوستی، شکل بینی را به طور موقت تغییر می‌دهد. این روش جایگزینی مناسب برای افرادی است که می‌خواهند ظاهر بینی خود را بهبود بخشند، اما عمل جراحی پلاستیک را نمی‌پذیرند. فیلرهای پوستی از ماده‌ای ژل ‌مانند تشکیل شده‌اند که به پوست تزریق می‌شوند. این فیلرها در طول زمان توسط بدن جذب می‌شوند، بنابراین نتایج آنها موقتی است. این روش معمولا توسط پزشک متخصص زیبایی با مجوز در محیط کلینیکی انجام می‌شود. تزریق فیلر با استفاده از یک سوزن کوچک یا کانول به داخل بینی انجام می‌شود و تقریبا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

فیلر بینى استخوانى

اگر بینی شما استخوانی است و می‌خواهید شکل آن را تغییر دهید، اما از عمل جراحی بینی می‌ترسید یا بنا به دلایل مختلفی مانند عدم مرخصی از کار، نداشتن بودجه کافی برای هزینه عمل یا هر دلیل دیگری نمی‌خواهید جراحی بینی انجام دهید؛ می‌توانید با مراجعه به بهترین دکتر متخصص زیبایی برای تزریق فیلر بینی استخوانی خود اقدام کنید. این امر باعث می‌شود که در ۱۵ تا ۳۰ دقیقه و بدون نیاز به بیهوشی یا جراحی، به شکل بینی دلخواهتان برسید.

لازم به ذکر است که فیلر بینی استخوانی با توجه به نوع مراقبت افراد حدوداً ۶ تا ۱۸ ماه ماندگاری دارد و در صورت تزریق مکرر، نتایج آن می‌تواند طی مدت زمان بیشتری دوام داشته باشد.

مشخصات بینی استخوانی

بینی استخوانی که به طور معمول به آن بینی قوزدار یا بینی عقابی می‌گویند، دارای ویژگی‌های زیر است:

  • شکل ظاهری: دارای یک قوز بر روی بینی است.
  • بافت غضروفی: یک غضروف قوی و مستحکم که ساختار بینی را تشکیل می‌دهد.
  • استخوان: استخوانی که نسبتا باریک است و به شکل بینی کمک می‌کند.
  • جنس پوست: پوستی نازک با انعطاف‌پذیری بالا دارد.
  • لایه چربی: یک لایه بسیار نازک از چربی که بین پوست و غضروف قرار گرفته است.
  • پره‌های بینی: پره‌های باریک و کوچک که در قسمت بالای بینی قرار دارند.
تصویر مشخصات بینی استخوانی و تزریق فیلر بینی-دکتر محمد خادمی

تاثیر فیلر بر بینی استخوانی

افرادی که دارای قوز بینی هستند، معمولا از شکل آن راضی نیستند. پزشک می‌تواند با تزریق فیلر در بالا و پایین بینی، برآمدگی را کاهش داده و سطح آن را صاف‌تر کند. همچنین، برخی بینی‌های استخوانی ممکن است که شکلی افتاده داشته باشند. با تزریق فیلر در نوک این نوع بینی، می‌توان این نقص را برطرف کرد.

در برخی موارد، پس از بررسی بینی توسط پزشک متخصص، ممکن است که به برخی افراد پیشنهاد استفاده از نخ داده شود. استفاده از نخ برای لیفت بینی و رفع افتادگی آن، در برخی افراد تاثیر بهتری دارد.

تصویر روش انجام فیلر بینی استخوانی- دکتر محمد خادمی

روش انجام فیلر بینی استخوانی

با توجه به اینکه بینی در نزدیکی چشم قرار دارد، پزشک باید اطلاعات کاملی درباره آناتومی بینی و عروق خونی موجود در این ناحیه داشته باشد. این اطلاعات به او کمک می‌کند تا از عوارض خطرناک و مشکلات دیگر در اثر تزریق فیلر بینی جلوگیری کند. لذا در انتخاب پزشک ماهر و با تجربه دقت کنید.

روش تزریق فیلر دماغ استخوانی کاملا غیر تهاجمی است و نیازی به بیهوشی ندارد. در این روش، پزشک ابتدا ناحیه را با استفاده از کرم بی حس کننده موضعی بی حس می‌کند. پس از آن با استفاده از سرنگ‌های نازک و مخصوص، فیلر را به نواحی مورد نیاز تزریق می‌کند. این روش زیبایی حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و نتایج آن بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده خواهد بود.

نظر دکتر خادمی در خصوص تزریق فیلر برای اصلاح قوز بینی

کاندیدای مناسب فیلر بینی

تزریق فیلر در ناحیه بینی به منظور برطرف کردن عیوب جزئی استفاده می‌شود. اگر بینی فرد عیب‌های جزئی داشته باشد، تصحیح شکل بینی با تزریق فیلر می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد. تزریق فیلر در این منطقه تا زمان نوجوانی که رشد فرد متوقف نشده، توصیه نمی‌شود. اما این روش برای چه افرادی مناسب است؟ در ادامه کاندیدای مناسب برای استفاده از فیلر بینی استخوانی را به شما معرفی می‌کنیم:

  • افرادی که می‌خواهند شکل و ظاهر بینی خود را صاف و قرینه کنند.
  • افرادی که از برآمدگی یا قوز بینی رنج می‌برند و می‌خواهند آن را برطرف کنند.
  • افرادی که می‌خواهند تورفتگی و ناهمواری‌های روی بینی را اصلاح کنند.
  • افرادی که قصد دارند تا ظاهر بینی نامتقارن و نامتناسب را یکدست نمایند.
  • افرادی که می‌خواهند روی بینی خود پل طبیعی ایجاد کنند.
  • افرادی که از افتادگی بینی رنج می‌برند و می‌خواهند سر بینی را لیفت کنند و بالا ببرند.
  • افرادی که از نتایج عمل زیبایی بینی خود راضی نیستند و می‌خواهند با استفاده از فیلر، فرم بینی خود را تصحیح کنند.

کلام آخر

فیلر بینی استخوانی در مقایسه با سایر روش‌های تصحیح فرم بینی، علاوه بر هزینه کمتر، می‌تواند ریسک و عوارض کمتری داشته باشد. به طور کلی، تزریق فیلر بینی برای بینی‌های استخوانی بهترین نتیجه را به ارمغان می‌آورد، در حالی‌که در صورت وجود بینی گوشتی، بهتر است که روش‌های دیگر را انتخاب کنید، چرا که این روش برای کوچک کردن بینی گوشتی کارآمد نیست. مهارت و تجربه پزشک در تزریق فیلر تأثیر قابل توجهی بر نتیجه نهایی تزریق دارد، بنابراین، بهتر است برای این مورد به پزشکان ماهر و با تجربه مراجعه کنید. اینگونه می‌توانید از نتیجه‌ای موثرتر بهره ‌برده و ریسک عوارض آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *