دکتر محمد خادمی

عوارض ژل لب نامرغوب

تصویر عوارض ژل لب نامرغوب

 

 

تزریق ژل اکنون محبوب‌ترین روش درمان زیبایی در کشور است که برای کاهش چین و چروک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این روش به منظور درمان‌های زیبایی در بین زنان رایج است، اما مردان نیز به آن روی آورده‌اند. اما استفاده از ژل نامرغوب عوارض ناخواسته‌ای به همراه دارد که باعث تردید افراد در استفاده از این روش می‌شود.

تزریق ژل لب

استفاده از ژل لب برخلاف تزریق بوتاکس در انواع مختلف انجام می‌شود که باعث بهبود فرم لب و زیبایی بیشتر صورت خواهد شد. انتخاب مدل مناسب بستگی به سلیقه و علاقه هر فرد دارد که البته تحت نظر پزشک انجام می‌شود. علت وجود این تفاوت‌ها، به محل تزریق ژل بستگی دارد.

اثرات ژل نامرغوب

تزریق ژل نامرغوب ممکن است باعث بروز عوارض متعددی شود که برخی از آنها عبارتند از:

  • عدم تقارن: استفاده از ژل نامرغوب می‌تواند منجر به عدم تقارن در نتیجه تزریق شود. در این صورت، تخلیه کردن ژل بسیار دشوار می‌شود و ممکن است نیاز به روش‌های خاص درمانی داشته باشد.
  • واکنش آلرژیک: ژل‌های نامرغوب گاهی باعث بروز واکنش آلرژیک در بدن می‌شوند. در برخی از موارد، بدن ممکن است ژل را به عنوان یک عامل خارجی تلقی کند و واکنش آلرژیک رخ دهد که می‌تواند به بافت لب آسیب وارد کند.
  • عفونت: استفاده از ژل‌های تاریخ مصرف گذشته می‌تواند احتمال ابتلا به عفونت را افزایش دهد که در پی آن ممکن است زخمی در محل تزریق ایجاد شود.
  • انسداد وریدی: انسداد وریدی یک عارضه نادر است که ناشی از خطای انسانی در تزریق ژل رخ می‌دهد. به همین دلیل، توصیه می‌شود از تزریق ژل در مراکز نامعتبر و سالن‌های زیبایی خودداری کنید.
  • تغییر رنگ پوست: استفاده از ژل نامرغوب ممکن است منجر به تغییر رنگ پوست در اطراف ناحیه تزریق شود. این تغییر ممکن است به رنگ سفید یا آبی باشد و گاهی حتی با از بین رفتن اثر ژل، تغییر رنگ پوست بهبود نمی‌یابد.
  • سردرد میگرنی: بروز سردردهای میگرنی نیز می‌تواند یکی از عوارض استفاده از ژل نامرغوب باشد.
  • گرانولوما: استفاده از ژل نامرغوب ممکن است منجر به ایجاد گرانولوما شود. گرانولوما یک التهاب در بافت پوست بوده که ناشی از عفونت قارچی است. گرانولوما معمولا به راحتی قابل شناسایی نیست، اگرچه این عارضه خوش خیم و غیرسرطانی است، اما نیاز به راهکارهای درمانی دارد که فرد را درگیر می‌کند.

تشخیص ژل اصل و فیک

برای تشخیص ژل‌ اصل از فیک، باید به موارد زیر توجه کنید:

  1. قیمت ژل: امروزه قیمت هر ویال ژل باکیفیت معمولا بالای یک میلیون تومان است. لذا قیمت بسیار پایین ژل نشان ‌دهنده احتمال تقلبی بودن آن است.
  2. میزان ماندگاری: ژل‌های مرغوب دارای میزان ماندگاری مشخصی هستند که پس از مدتی جذب می‌شود، اما ژل‌های نامرغوب غیرقابل جذب هستند و ممکن است پس از گذشت زمان عوارض زیادی ایجاد کنند.
  3. بارکد محصول: ژل‌های تقلبی عموما دارای تاییدیه سازمان FDA و وزارت بهداشت نیستند. بنابراین، از ژل‌هایی استفاده کنید که بارکد و تاییدیه وزارت بهداشت دارند.
  4. حجم ژل در ویال: ویال‌هایی که دارای حجم بسیار بالا (مثلا بیش از یک تا دو سی سی) هستند، ممکن است تقلبی باشند. ژل‌های مرغوب معمولا در ویال‌هایی با حجم معقول بسته بندی می‌شوند.
  5. و …

 بهترین مارک‌ها

در ادامه برخی از بهترین برندهای ژل لب را به شما معرفی خواهیم کرد:

ژل لب بلترو

ژل بلترو یکی از بهترین مارک‌های ژل لب است که توسط کمپانی Merz آلمان تولید می‌شود. این ژل استریل، شفاف و بی‌رنگ است و حاوی لیدوکائین هیدروکلراید است که در کاهش درد تزریق کمک می‌کند. تزریق این ژل لب نتایج طبیعی را به همراه دارد و حجم لب را به درستی افزایش می‌دهد. ماندگاری آن حدود ۶ تا ۱۲ ماه است و دارای تاییدیه FDA است. توصیه می‌شود افرادی که واکنش آلرژیک به پروتئین‌های گرم مثبت دارند، از این ژل استفاده نکنند.

ژل لب رستیلن

ژل رستیلن از بهترین مارک‌های ژل لب است که توسط کشور سوئد تولید می‌شود. این ژل حاوی هیالورونیک اسید است و به تقویت و بهبود بافت لب کمک می‌کند. نتایج استفاده از ژل لب رستیلن دارای دوامی بین ۶ ماه تا چند سال است. این ژل لب با فرمولاسیون مناسب باعث می‌شود تا لب‌ها شما صاف‌تر و طبیعی‌تر باشند. توصیه می‌شود افراد زیر ۲۱ سال از این ژل استفاده نکنند.

ژل لب استایلج

ژل استایلج یکی از بهترین مارک‌های ژل لب بوده که شامل اسید هیالورونیک، آنتی‌اکسیدان مانیتول و بی‌حس‌کننده موضعی است. این ژل لب، نسل جدیدی از پرکننده‌هاست که امکان درمان سریع و قطعی را فراهم می‌کند. ماندگاری این ژل بین ۶ تا ۲۴ ماه است و طوری طراحی شده است تا به صورت کنترل شده حجم لب را افزایش دهد. استفاده از این ژل لب برای افزایش حجم لب، اصلاح لب بالا یا پایین، بازسازی خطوط لب و برطرف کردن چین و چروک‌های اطراف دهان مناسب است.

نتیجه گیری

بهترین راه برای جلوگیری از تزریق ژل لب نامرغوب، این است که یک جراح زیبایی مجرب و معتبر را برای انجام درمان خود انتخاب نمایید. قبل از تعیین وقت ملاقات، در مورد سابقه پزشک و رضایت بیماران تحقیق کافی داشته باشید. در نهایت برای مراجعه به جلسه مشاوره، حتما از پزشک خود نمونه کارهای قبلی او را بخواهید و همچنین مطمئن شوید که از ژل اصلی برای تزریق استفاده می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *