دکتر محمد خادمی

عوارض لیفت صورت با نخ + راهکارهای درمان

این روزها پزشکان و متخصصین زیبایی از روش‌های مختلفی برای زیبایی و جوانسازی صورت مراجعین خود استفاده می‌کنند که یکی از این روش‌ها لیفت صورت با نخ است. قاعدتا ایجاد تغییر در ناحیه صورت به هر طریقی که انجام شود می‌تواند عوارضی را نیز در پی داشته باشد. ما اینجاییم تا در رابطه با عوارض لیفت صورت با نخ و راهکارهای درمان آن صحبت کنیم.

عوارض لیفت با نخ

معمولا زیباجویان قبل از هر گونه اقدامی برای انجام عمل‌های زیبایی سوالاتی را از خود می‌پرسند و به دنبال پاسخ آن هستند. لیفت صورت با نخ یکی از جدیدترین روش‌های جوانسازی صورت است که می‌توان آن را جایگزینی برای عمل‌های جراحی دانست. سوالی که در این مورد ذهن زیباجویان را به خود درگیر کرده این است که عوارض لیفت نخ صورت چیست و آیا این عوارض کوتاه مدت هستند یا بلند مدت؟

بهتر است قبل از هر چیزی با این روش کمی آشنا شوید. در این روش، با استفاده از یک سری نخ‌های مخصوص که می‌توانند در جنس‌ها و برندهای مختلفی باشند، پوست صورت به سمت بالا کشیده و لیفت می‌شود. اما از آن جایی که برای بالا بردن پوست صورت، نخ باید زیر پوست استفاده شود، نواحی تحت عمل ممکن است دچار یک سری عوارض کوتاه مدت شوند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

ورم صورت بعد از لیفت با نخ

یکی از عوارض نخ لیفت ایجاد تورم است که معمولا جزء شایع‌ترین عوارض لیفت صورت با استفاده از نخ به شمار می‌آید و درصد زیادی از زیباجویان به دلیل نوع پوست خود با این عارضه مواجه خواهند شد. مهم‌ترین دلیل ورم صورت این است که متخصص برای قرار دادن نخ زیر پوست باید از یک سری سوزن‌های خاص به نام سوزن کانولا استفاده کند.

ورم پوست نشان دهنده آن است که نخ به عنوان یک عضو اضافی وارد پوست شده است. برای درمان ورم صورت بعد از لیفت با نخ راهکارهای زیادی وجود دارد که از موثرترین و کارسازترین آن‌ها می‌توان به استفاده مرتب از کمپرس آب یخ، نوشیدن آب، رژیم غذایی سالم، عدم مصرف دخانیات و استراحت کافی اشاره کرد.

درد بعد از لیفت با نخ

یکی از سوالاتی که پزشکان درباره روش لیفت با نخ با آن روبرو می‌شوند این است که آیا لیفت صورت با نخ درد دارد؟ این روش نسبت به روش‌های تهاجمی درد به مراتب کمتری دارد و معمولا پزشکان برای بی‌حس کردن مراجع از بیهوشی استفاده نکرده و به یک داروی بی‌حسی موضعی اکتفا می‌کنند.

اما اگر این عمل را زیر نظر یک فرد غیر متخصص و بی‌تجربه انجام دهید، احتمال اینکه نواحی تحت عمل با درد همراه باشند وجود دارد. این درد در حالت عادی بسیار خفیف و تنها همراه با کمی گزگز و سوزش است که نهایتا پس از گذشت ۴ الی ۵ روز کاملا برطرف می‌شود. برای درمان این مشکل هم می‌توانید از کمپرس آب سرد استفاده کنید که بهترین راهکار ممکن است.

بررسی و رفع عوارض لیفت صورت با نخ.

کبودی بعد از لیفت

یکی دیگر از عوارض نخ لیفت صورت، کبودی است. نخی که برای لیفت صورت استفاده می‌شود برای بالا بردن پوست، کمی حالت کشیده پیدا می‌کند و همین عامل باعث می‌شود تا بافت‌های زیرپوستی دچار آسیب‌های خفیفی شوند. این موضوع خصوصا برای کسانی که پوست نازک و حساس‌تری دارند بیشتر شایع است.

معمولا این عارضه نیز به صورت طبیعی پس از گذشت ۵ الی ۶ روز از بین می‌رود. اما برای درمان کبودی صورت افزون بر کمپرس آب سرد، بهتر است از غذاهای رقیق و نرم استفاده کنید. علاوه بر این، در زمان خوابیدن به هیچ عنوان روی صورت نخوابید. سعی کنید حداقل برای یک هفته به گونه‌ای بخوابید که صورت شما به هیچ عنوان با بالش تماس نداشته باشد و روی آن فشاری اعمال نشود.

احتمال ایجاد حساسیت و عفونت در پوست

در میان انواع عوارض لیفت با نخ صورت، عفونت و بروز حساسیت پوستی از مهم‌ترین آن‌ها هستند که باید به این موارد توجه زیادی داشته باشید. در مورد عفونت پوست باید بدانید که این موضوع جزء نادرترین عوارض لیفت با نخ است که بیشتر به دلیل بی‌تجربگی پزشک و یا عدم مراقبت‌های زیباجو پس از عمل رخ می‌دهد.

برای این مشکل تنها راهکار درمانی مراجعه به یک کلینیک معتبر است. البته راهکارهایی نیز وجود دارند که با رعایت آن‌ها می‌توان از بروز این عارضه جلوگیری کرد. از جمله رعایت بهداشت فردی، حمام نکردن بلافاصله بعد از لیفت، عدم استفاده از لوازم آرایشی و…

درمورد حساسیت پوستی نیز باید بگوییم این عارضه بیشتر در اثر غیر بهداشتی بودن تجهیزات عمل به وقوع می‌پیوندد. کلینیک‌های معتبر از نخ‌های کاملا اورجینال و ضد حساسیت برای این کار استفاده می‌کنند که احتمال بروز حساسیت را به صفر می‌رساند. در صورت بروز این مشکل نیز تنها راهکار مراجعه به یک مطب معتبر و کمک گرفتن از پزشک مجرب و متخصص است.

احتمال ایجاد عفونت پس از انجام لیفت با نخ.

عوارض لیفت ابرو با نخ

برخی از زیباجویان برای درمان افتادگی ابرو و چشمان خود از روش لیفت ابرو با نخ استفاده می‌کنند. البته که این روش تا حد زیادی به از بین رفتن افتادگی پلک کمک می‌کند، اما می‌تواند عوارضی نیز داشته باشد که این عوارض در اثر مراقبت به سرعت از بین خواهند رفت. از عوارض لیفت ابرو با نخ می‌توان به التهاب، سوزش، قرمزی و درد خفیف اشاره کرد. اغلب این مشکلات با رعایت رژیم غذایی، استراحت کافی، نوشیدن آب و استفاده از کمپرس آب سرد قابل درمان هستند. مگر اینکه عوارض بعد از گذشت یک هفته همچنان پا برجا باقی بمانند که در این شرایط باید حتما به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *