دکتر محمد خادمی

سن مناسب هایفوتراپی کی است؟

هایفوتراپی، روشی غیر تهاجمی است که با بازگرداندن قابلیت ارتجاعی پوست باعث جوانسازی آن می‌شود. با افزایش سن، نشانه‌های پیری در صورت ظاهر می‌شوند که این نشانه‌ها ناشی از کاهش فعالیت تولید کلاژن در پوست است. اما در دنیای پزشکی امروز، می‌توان این فرآیند را به تعویق انداخت و سرعت آن را به ‌طور قابل توجهی کاهش داد. داشتن پوستی تازه و شاداب، آرزوی همه افراد است، به همین دلیل بسیاری از افراد علاقه‌مند به انجام هایفوتراپی هستند. با این حال، باید بدانید که هایفوتراپی سن خاص خود را دارد. اگر برای استفاده از این روش، سن مناسب هایفوتراپی را در نظر نگیرید، نتایج مطلوبی را به دست نخواهید آورد و حتی ممکن است با عوارضی مواجه شوید. پس سوالی که مطرح می‌شود این است که هایفوتراپی برای چه سنی مناسب است؟ برای پاسخ به این سوال، در ادامه همراه ما باشید.

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی، یکی از جدیدترین روش‌ها برای جوانسازی پوست و کاهش وزن موضعی است که به عنوان یک روش غیر تهاجمی، طرفداران زیادی دارد. این روش از امواج فراصوت متمرکز برای درمان استفاده می‌کند و به صورتی است که می‌تواند به جوانسازی و لیفت پوست در مناطق مختلف صورت و بدن بپردازد. در هایفوتراپی، بدون وارد کردن هیچ گونه آسیب به پوست یا بافت‌های اطراف، انرژی متمرکز شده از روی پوست عبور می‌کند و باعث افزایش دمای مناطق عمیق‌تر می‌شود. این افزایش دما باعث تحریک تولید کلاژن در پوست می‌شود که در نتیجه، پوست را سفت و لیفت می‌کند.

بررسی بهترین محدوده سنی برای انجام هایفوتراپی

برای تعیین مناسب بودن هایفوتراپی برای هر رده سنی، می‌توانیم از توصیه‌های تخصصی کارشناسان استفاده کنیم. در ادامه سه رده سنی را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

هایفوتراپی در افراد زیر ۳۰ سال

انجام هایفوتراپی در سنین زیر ۳۰ سال توصیه نمی‌شود. چرا که در این دوره از تولد تا سن ۲۰ سالگی، پوست در اوج فعالیت‌های ترمیمی و تولید کلاژن و الاستین قرار دارد. بنابراین، نیاز به هایفوتراپی برای تحریک تولید کلاژن در این رده سنی وجود ندارد. علاوه بر این، در دوره ۱۵ تا ۲۰ الی ۲۳ سالگی که دوره بلوغ است، احتمال دارد که آکنه‌ها و بیماری‌های پوستی رخ دهند و نمی‌توان پیش‌بینی کرد که بعد از این دوره برای پوست چه اتفاقی خواهد افتاد. به همین دلیل، استفاده از روش‌های زیبایی برای پوست در این رده سنی توصیه نمی‌شود.

همچنین، استفاده از هایفو برای کاهش چربی‌های پوستی در سنین زیر ۳۰ سال توصیه نمی‌شود. در این رده سنی، با تغییر سبک زندگی و اصلاح عادات غذایی و ورزش، می‌توان به حفظ و بهبود پوست و اندام بدن پرداخت یا در نهایت، برای رسیدن به سن مناسب هایفوتراپی صبر کرد.

هایفوتراپی در افراد با سن ۳۰ تا ۵۰ سال

اگر به هر دلیلی از جمله سبک زندگی، وراثت و ژنتیک، بارداری، بیماری‌های پوستی و غیره، چین و چروک‌ها در صورت، گردن، دست و بدن شما شکل گرفته است و یا با چاقی در اندام‌هایتان مواجه هستید، می‌توانید با انجام هایفوتراپی به جوانسازی پوست، کاهش چربی زیرپوستی و بهبود ظاهری پوست و اندام‌هایتان بپردازید.

هایفوتراپی بعد از ۵۰ سالگی

هایفوتراپی به عنوان یک روش جوانسازی، معمولا بعد از سن ۵۰ سالگی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این سن، به دلیل وجود چین و چروک‌های عمیق در چهره و افتادگی پوست، بسیاری از افراد به دنبال روش‌هایی مانند هایفوتراپی هستند. با افزایش میزان افتادگی و وجود چین و چروک‌های بیشتر در پوست، احتمال موفقیت هایفوتراپی کاهش می‌یابد. با این حال، این موضوع به معنای عدم امکان استفاده از هایفوتراپی بعد از سن ۵۰ سالگی نخواهد بود. بلکه فقط بیان‌گر این امر است که تاثیر و بهره‌وری این روش کمتر خواهد بود.

بهترین سن برای هایفوتراپی

معمولا متخصصان هایفوتراپی محدوده سنی ۳۰ تا ۵۰ سال را به عنوان بهترین سن مناسب هایفوتراپی، برای انجام ترمیم پوست، کاهش چین و چروک، و حتی پیشگیری از ظهور آنها می‌دانند. با توجه به این که در این بازه سنی، به ویژه در خانم‌ها ممکن است که موارد مختلفی مانند زایمان و عوامل دیگر، چربی‌ها و موارد مشابه زیرپوستی را به وجود آورد، هایفوتراپی می‌تواند برای از بین بردن این چربی‌ها مفید باشد.

بنابراین، می‌توان گفت که سن استاندارد برای هایفوتراپی در بازه ۳۰ تا ۵۰ سال قرار دارد. البته در شرایط خاص، افراد تا سن ۷۵ سال نیز می‌توانند از این روش زیبایی غیر تهاجمی برای پوست خود استفاده کنند. با این حال، باید توجه داشت که افراد بالای ۵۰ تا ۷۵ سال، قبل از استفاده از هایفوتراپی نیاز به مشاوره پزشکان متخصص و ارزیابی میزان مشکلات پوستی دارند تا بتوانند به این روش زیبایی روی آورند. در غیر اینصورت، هایفوتراپی برای افتادگی و چین و چروک‌های پیشرفته و گسترده، روش درمانی موثر و مناسبی نخواهد بود.

کلام آخر

هایفوتراپی یک روش زیبایی است که باعث جوانسازی پوست صورت می‌شود. با بررسی مطالب این مقاله باید گفت که سن مناسب هایفوتراپی بین ۳۰ تا ۵۰ سال است. با این حال، پزشک متخصص می‌تواند با توجه به نوع پوست و مشکلات آن در افراد با سنین مختلف نیز از این روش استفاده کند. هایفوتراپی روشی غیر تهاجمی با کمترین عوارض است. با این حال، قبل از استفاده از هر روش زیبایی، توصیه می‌شود که با پزشک متخصص مشورت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *