دکتر محمد خادمی

ترمیا برای چه کسانی مناسب است؟

برندهای مختلف امواج رادیو، که به آنها آر اف نیز می‌گویند، برای تقویت و لیفت پوست و جوانسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. آر اف می‌تواند به صورت نوع سوزنی (فرکشنال) یا چند قطبی استفاده شود. دستگاه ترمیا و سایر برندهای مشابه آن، نسل جدیدی از آر اف هستند که می‌توانند با استفاده از سوزن‌های نانو و قابلیت تنظیم شدت دستگاه بر اساس هدف درمانی، طیف گسترده‌ای از درمان‌ها را ارائه دهند. در ادامه قصد داریم که بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم.

دستگاه ترمیا چیست؟

ترمیا به صورت غیر تهاجمی و بدون نیاز به جراحی، فرآیند جوانسازی پوست را انجام می‌دهد. این روش نوین با کمک امواج رادیویی با فرکانس بالا (RF) صورت می‌گیرد. دستگاه مذکور این قابلیت را دارد که پوست را تحریک کند تا کلاژن و الاستین بیشتری تولید نماید. این فرآیند یا ایجاد گرمای عمیق در لایه‌های تحتانی پوست انجام  می‌شود. لازم به ذکر است که کلاژن و الاستین دو پروتئین مهمی هستند که به استحکام و انعطاف ‌پذیری پوست کمک می‌کنند.

درمان با ترمیا به چه صورتی است؟

در آغاز درمان با دستگاه ترمیا آر اف، ممکن است برای شدت و موضع درمان از بی حسی موضعی استفاده شود. اما باید توجه کرد که درد و سوزش در طول درمان با این دستگاه، بسیار کم و قابل تحمل است. در طول جلسات درمانی با دستگاه ترمیا، ممکن است گرمایی خفیف در پوست احساس شود. پس از پایان جلسه، کمی التهاب و قرمزی در پوست ایجاد می‌شود که جای نگرانی ندارد و کاملا طبیعی است. حس سوزش و گرما که مشابه سوختگی از آفتاب است تا ۲۴ ساعت بعد از جلسه کاهش می‌یابد و معمولا در چند روز، پوست به حالت عادی بازمی‌گردد. لطفا توجه داشته باشید که هر کارتریج سوزنی این دستگاه مخصوص یک بیمار است و نباید  از آن برای شخص دیگری استفاده کرد.

ترمیا مناسب چه افرادی است؟

ترمیا مناسب تمام افرادی است که به دنبال لیفت و جوانسازی پوست خود هستند و نیاز به ترمیم پوست برای کاهش چین و چروک‌ها، لک‌ها و مشکلات مشابه دارند. بر خلاف بسیاری از روش‌های دیگر، این دستگاه برای انواع طیف پوستی مختلف نیز مناسب است، حتی برای افرادی که پوست سبزه یا برنزه دارند. ویژگی مهم دیگر ترمیا این است که هیچ عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند. ترمیا برای افرادی با مشکلات پوستی زیر گزینه مناسبی خواهد بود:

  • تیرگی پوست
  • افتادگی پوست
  • اسکار ناشی از آکنه
  • چین و چروک‌های صورت
  • لک‌های پوستی
  • منافذ باز

ترمیا برای چه کسانی مناسب نیست؟

ترمیا برای همه افراد گزینه مناسبی نخواهد بود، برخی از افرادی که نمی‌توانند از این روش استفاده کنند عبارتند از:

  • افرادی که دارای زخم یا عفونت فعال در پوست هستند، باید از انجام این درمان خودداری کنند.
  • کسانی که داروهای خاص مانند داروهای فشارخون مصرف می‌کنند، باید قبل از استفاده از این روش با پزشک خود مشورت نمایند.

نکته: کلا به یاد داشته باشید که قبل از شروع هر نوع درمانی، مهم است که در صورت وجود بیماری یا مصرف داروهای خاص، به پزشک خود اطلاع دهید و نظر او را دریافت کنید.

انواع ترمیا

دستگاه ترمیا دو نوع دارد که در ادامه آنها را به شما معرفی خواهیم کرد:

ترمیا میکرودرمالی

در این روش ترمیا، از امواج رادیویی با فرکانس بالا برای ایجاد تحریک در لایه‌های بالایی پوست و تولید کلاژن استفاده می‌شود.

ترمیا ساب‌درمال

این روش ترمیا از امواج رادیویی با فرکانس بالا استفاده می‌کند تا تولید کلاژن در لایه‌های زیرین پوست را تحریک کند.

آیا ترمیا برای من مناسب است؟

بهتر است برای اطمینان از مناسب بودن ترمیا با پزشک خود شما صحبت کنید. پزشک می‌تواند وضعیت پزشکی شما را بررسی کند و تشخیص دهد که اصلا آیا ترمیا برای شما ایمن و موثر است یا خیر.

ترمیا، روشی نوین برای جوانسازی پوست

دستگاه ترمیا، سفتی و لیفت پوست را افزایش می‌دهد که این فرآیند با ایجاد تحریک در تولید کلاژن و الاستین صورت می‌گیرد. این عمل سبب می‌شود که چین و چروک، افتادگی پوست و سایر مشکلات پوستی کاهش یابد. معمولا نتایج درمان سریعا بعد از هر جلسه درمانی تا حدودی قابل مشاهده هستند. با این حال، باید با توجه به عمق و نوع مشکلات پوستی، تعداد جلسات درمانی لازم برای دستیابی به نتیجه مطلوب را تعیین کرد. کلا، برای دستیابی به نتیجه ایده‌آل، نیاز به ۳ جلسه درمانی با فاصله ۴ هفته‌ای وجود دارد. التهاب و سوزش پوستی پس از هر جلسه به‌ طور معمول رخ می‌دهد، اما پس از ۱ روز بهتر می‌شود. مراقبت‌های پوستی و سبک زندگی مناسب، برای حفظ و بهبود زیبایی و سلامت پوست بسیار موثر است.

کلام آخر

یکی از روش‌های محبوب جوانسازی پوست، استفاده از دستگاه ترمیا است. این دستگاه شامل سوزن‌های بسیار نازک است و امواج رادیویی را به پوست انتقال می‌دهد. دستگاه مذکور را می‌توان جزو بهترین گزینه‌ها برای لیفت و سفت کردن پوست حساب کرد. اما باید توجه کرد که حتما وضعیت پوست و هدف‌های درمانی خود را قبل از انتخاب این گزینه مشخص کنید، زیرا این روش ممکن است برای برخی از افراد مناسب نباشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *