دکتر محمد خادمی

تخلیه ژل لب در خانه | ۵ راه کار برای حذف فیلر لب در خانه

تصویر تخلیه ژل لب با سوزن

تزریق ژل لب یکی از راه‌های زیبایی چهره محسوب می‌شود که گاهی ممکن است بنا به هر دلیلی باعث نارضایتی افراد شود یا مشکلاتی مانند نتایج نامطلوب، عوارض جانبی یا پشیمانی از تغییر شکل طبیعی لب‌ها به وجود آورد. در این موارد افراد معمولا به دنبال راه حل‌هایی برای تخلیه ژل لب هستند. برای این منظور، در ادامه قصد داریم برخی از روش‌های تخلیه لب در خانه را به شما معرفی کنیم، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

تصویر مرتبط با تخلیه ژل لب در خانه - 5 راه کار برای حذف فیلر لب در خانه

تخلیه ژل لب چیست؟

بهترین روش برای افزایش حجم لب‌ها استفاده از فیلر یا ژل می‌باشد. اما قبل از اقدام به هر روش زیبایی، توصیه می‌شود که اطلاعات کاملی درباره آن کسب کنید و از نتیجه‌ای که انتظار دارید به طور کامل مطلع باشید تا از انتظارات غیر واقعی نتیجه جلوگیری شود.

بعضی از افراد، پس از تزریق ژل لب، به دلایلی مانند ورم بیش از حد، عدم تقارن یا نامناسب بودن شکل لب با سایر قسمت‌های صورت، تصمیم به تخلیه ژل می‌گیرند. بنابراین، قبل از تزریق، بهتر است با پزشکی متخصص مشورت کنید تا از نتایج و عوارض احتمالی آن آگاه باشید. این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد تا تصمیم به تزریق ژل لب را با آگاهی کامل بگیرید و در نهایت، نتیجه مطلوبی را به دست آورید.

دلایل تخلیه ژل لب

ژل‌های استفاده شده برای تزریق به لب‌ها عمدتا از هیالورونیک اسید ساخته می‌شوند. هیالورونیک اسید ماده‌ای طبیعی است که در بدن ما نیز وجود دارد. این ماده در مصارف پزشکی برای حجم دهی به لب‌ها استفاده می‌شود. روش‌هایی که برای تخلیه ژل لب مورد استفاده قرار می‌گیرند، به طور اصلی بر روی ژل‌های حاوی اسید هیالورونیک تاثیر دارند. دلایلی که ممکن است باعث شود تا به تخلیه ژل لب نیاز داشته باشید، عبارتند از:

  • تزریق فیلر به لب‌ها بیش از مقدار لازم
  • ناهمگونی در توزیع ژل تزریق شده
  • عوارض ناشی از ژل‌های پرکننده
  • تزریق نامتقارن ژل به لب‌ها
  • انسداد عروق خونی
  • نارضایتی از نتیجه‌ حاصل از تزریق

تزریق ژل توسط پزشک بی‌تجربه یا استفاده از ژل‌های‌ نامناسب، نه تنها به زیبایی کمک نمی‌کند، بلکه ممکن است باعث از بین رفتن زیبایی طبیعی و بروز بیماری ‌شود. علاوه بر این، تزریق غلط توسط پزشک غیرحرفه‌ای  ممکن است عوارضی مانند عفونت، التهاب، آلرژی و آسیب به بافت‌های اطراف و حرکت ژل را به همراه داشته باشد که در نتیجه، از بین بردن ژل امری ضروری خواهد بود.

تصویر تخلیه ژل لب در خانه

از بین بردن ژل صورت در خانه

انواع ژل‌های لب قابل تزریق، معمولا طی مدت زمانی معینی در بدن حل می‌شوند و از بین می‌روند. برای کاهش حجم ژل یا حذف آن، می‌توانید تمام یا بخشی از ژل را تخلیه کنید. ژل لب قابل حل شامل فیلرهای حاوی اسید هیالورونیک است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد. اما فیلرهای دیگر برگشت‌ناپذیر هستند و با گذشت زمان تجزیه می‌شوند. برای از بین بردن ژل لب، می‌توانید منتظر تجزیه طبیعی آن باشید یا از تکنیک‌های مختلف استفاده کنید تا فرآیند تجزیه را سریع‌تر انجام دهید. در هر صورت، اگر قصد تغییر شکل لب دارید، بهتر است با پزشک زیبایی مشورت کنید. در ادامه برخی از راهکارهای تخلیه ژل لب به روش خانگی را به شما معرفی می‌کنیم:

ماساژ لب

تزریق ژل لب بهتر است توسط متخصص با تجربه در کلینیک‌های زیبایی انجام شود، چرا که از بین بردن آن در خانه به راحتی امکان‌پذیر نیست. اگرچه ماساژ دادن لب‌ها می‌تواند در فرآیند تجزیه ژل لب کمک کند، اما این کار زمان زیادی می‌برد و نیاز به صبر دارد. برای دستیابی به نتایج مطلوب، باید به طور مداوم و به درستی ماساژ انجام شود که ممکن است چند هفته طول بکشد. ماساژ لب‌ها نیز بهتر است توسط پزشک انجام شود، اما اگر شما تصمیم به انجام آن در خانه را دارید، حتما باید تکنیک مناسب را از پزشک یاد بگیرید و با دقت لب‌ها را ماساژ دهید.

تصویر ماساژ لب برای تخلیه فیلر لب

تخلیه ژل لب با گرما

استفاده از اشعه ماوراء بنفش خورشید می‌تواند فرآیند تجزیه و جذب برخی فیلرها را در بدن تسریع کند. اما برای به دست آوردن نتایج بهتر، نیاز است که به صورت منظم در معرض نور خورشید قرار بگیرید. لذا، باید توجه داشت که قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند روند پیری پوست را تسریع بخشد و ممکن است به علت تابش نور اضافه به پوست، علائم چین و چروک روی آن ایجاد شود.

تخلیه ژل لب با سوزن

شاید از خود بپرسید که آیا تخلیه ژل لب با سوزن امکان پذیر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که اگر ژل لبی که تزریق شده است رقیق بوده و غلظت بالایی نداشته باشد، می‌توان برای از بین بردن آن از سوزن کوچک استفاده نمود. اما توجه داشته باشید که این روش باید توسط پزشک متخصص انجام شود. پزشک با استفاده از سوزنی کوچک ژل را از بافت لب خارج می‌کند. در این حالت، ممکن است کیست‌های کوچکی بر روی لب به وجود بیاید، اما با گذر زمان و دنبال کردن توصیه‌های پزشک، این مشکل برطرف می‌شود.

تصویر تخلیه ژل لب با سوزن

کلام آخر

تزریق ژل لب روشی پرطرفدار برای افزایش برجستگی و زیبایی لب‌ها است که در صورت مراجعه به پزشک متخصص و مراکز معتبر، تزریق ژل لب بدون عوارض انجام می‌شود و نتایجی لذت بخش به همراه دارد. اما در صورت تزریق توسط افراد غیر متخصص یا مراجعه به مراکز نامعتبر، مشکلاتی مانند تزریق نادرست و عوارض جانبی رخ می‌دهد. در برخی موارد، تخلیه ژل لب می‌تواند این مشکل را حل کند. در این مقاله راه حل‌های تخلیه ژل لب در خانه را بیان کردیم، اما توصیه می‌شود برای دریافت نتیجه‌ای بهتر به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید. همچنین برای تزریق فیلر لب به مختصص زیبایی همچون دکتر محمد خادمی مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *