دکتر محمد خادمی

تاتو لب بعد و یا قبل از تزریق فیلر لب انجام شود؟

اکثر افراد تمایل دارند تا به طور همزمان از چند روش‌ زیبایی استفاده نمایند تا جذابیت چهره خود را دو چندان کنند. تاتو و یا شیدینگ لب یک روش زیبایی است که افراد برای شکل دادن و رنگ‌بندی دلخواه لب‌ها از آن استفاده می‌کنند. این روش به کمک رنگ‌های خاص و تکنیک‌های حرفه‌ای انجام می‌شود. اما سوال بیشتر زیباجویان در مورد استفاده از تاتو و ژل لب به صورت همزمان، این است که تاتو لب بعد و یا قبل از تزریق فیلر لب انجام شود؟ در این مطلب در کلینیک زیبایی دکتر خادمی پاسخ به این سوال را بررسی می‌کنیم.

مــشــــاوره فـــــوری
برای دریافت مشاوره و رزرو نوبت همین حالا تماس بگیرید.

مشاوره تلفنی و مشاوره در واتساپ

تاتو لب

تاتو لب، یک روش زیبایی است که با استفاده از رنگدانه، با رنگ‌های انتخابی توسط فرد، به لب‌ها ظاهری زیبا و طبیعی‌ می‌بخشد. این روش توسط پزشک متخصص و با استفاده از دستگاه مخصوص با سوزن نازک انجام می‌شود تا رنگدانه در لایه‌های پوست لب رسوب کنند. مزایای استفاده از این روش عبارت است از:

  • رنگ لب را تقویت می‌کند، و این امر باعث می‌شود تا رنگ طبیعی لب‌ها شاداب‌تر باشد.
  • با تعیین لبه‌ها و افزودن رنگ به بافت لب، می‌تواند لب‌های پرتری را برای شما ایجاد کند.
  • تاتو لب باعث می‌شود تا در صورت عدم وجود تعادل در لب، به تصحیح عدم تقارن و نامتعادلی‌ها در فرم لب کمک کند.
تصویر تاتو لب بعد از تزریق ژل یا قبل از فیلر لب انجام شود؟
  • تاتو لب قبل از تزریق فیلر

    در صورت امکان، توصیه می‌شود قبل از انجام تاتو لب، برای استفاده از تزریق ژل به لب‌ها اقدام کنید. اگرچه هر دو روش به طور جداگانه می‌توانند در زیبایی لب‌ها تاثیر فراوانی داشته باشند، اما اکثر افراد مایلند که از دو روش به صورت همزمان استفاده کنند. معمولا متخصصان توصیه می‌کنند ابتدا تاتو لب را استفاده کنید و سپس در صورت لزوم نسبت به انجام فیلر لب اقدام نمایید. این توصیه به دلایل زیر است:

    • ماندگاری بیشتر فیلر: تاتو لب معمولا دارای ماندگاری طولانی است و تا سه سال به تمدید مکرر نیاز نخواهد داشت. پس از آن می‌توانید از فیلر استفاده کنید و در طولانی مدت از حجم لب و رنگ آن به صورت همزمان لذت ببرید.
    • نیاز کمتر به فیلر: تاتو لب می‌تواند شکل و رنگ تازه‌ای را به لب‌ها ببخشد و در نتیجه میزان فیلر مورد نیاز برای تزریق ژل لب را کاهش می‌دهد.
    • تاثیر بر شکل لب: استفاده از تاتو لب قبل از استفاده از فیلر، می‌تواند تاثیر مثبتی بر شکل لب‌ها داشته باشد. در غیر این‌صورت، استفاده از تاتو روی لب‌های پر شده ممکن است ظاهری غیرطبیعی یا نامناسب داشته باشد، چرا که پرکننده‌ها به تدریج جذب بدن می‌شوند.

تاتو لب بعد از تزریق فیلر

تزریق فیلر و تاتو لب هر دو از روش‌های محبوب برای بهبود ظاهر و افزایش جذابیت لب‌ها هستند. انجام تاتو لب بعد از تزریق فیلر می‌تواند نتایج بسیار خوبی به همراه داشته باشد. در واقع، انجام تاتو لب پس از تزریق فیلر لب نیز دارای مزایایی است که عبارتند از:

۱. شکل و حجم لب‌ها

یکی از اصلی‌ترین مزایای انجام تاتو لب بعد از تزریق فیلر، ایجاد شکل و حجم دقیق‌تر لب‌ها است. وقتی ابتدا فیلر تزریق می‌شود، حجم و برجستگی لب‌ها افزایش می‌یابد و سپس با انجام تاتو، می‌توان مرزهای لب را بهتر تعریف کرد. این ترکیب به شما امکان می‌دهد که لب‌هایی با حجم و شکل دلخواه و دقیق داشته باشید.

۲. صرفه‌جویی در زمان و هزینه

انجام تاتو لب بعد از تزریق فیلر می‌تواند به صرفه‌جویی در زمان و هزینه کمک کند. با این روش، نیاز به تجدید مکرر تزریق فیلر کاهش می‌یابد، زیرا تاتو می‌تواند رنگ و شکل لب‌ها را برای مدت طولانی‌تری حفظ کند. این امر به شما کمک می‌کند که در درازمدت هزینه‌های زیبایی خود را کاهش دهید.

۳. بهبود تقارن و هماهنگی لب‌ها

گاهی اوقات پس از تزریق فیلر، ممکن است لب‌ها به طور کامل تقارن نداشته باشند یا نیاز به اصلاحات جزئی داشته باشند. انجام تاتو لب می‌تواند به بهبود تقارن و هماهنگی لب‌ها کمک کند. با استفاده از تاتو، می‌توان نواقص جزئی را اصلاح کرد و لب‌هایی با شکل و رنگ یکنواخت‌تر داشت.

۴. ایجاد اثر طبیعی‌تر

انجام تاتو لب بعد از تزریق فیلر می‌تواند به ایجاد اثری طبیعی‌تر کمک کند. با این روش، لب‌ها نه تنها پرتر و حجیم‌تر به نظر می‌رسند، بلکه رنگ و شکل طبیعی‌تری نیز دارند. این ترکیب به شما امکان می‌دهد که لب‌هایی با ظاهر طبیعی و جذاب داشته باشید.

با این حال، باید به دوره بهبودی هر روش به صورت جداگانه توجه کنید. به طور کلی، برای انجام تزریق ژل لب، باید حداقل ۴-۶ هفته پس از تاتو صبر کنید تا نتایج دقیق‌تری به دست آید.

تزریق فیلر بعد از تتو لب

توصیه‌هایی برای انجام تاتو لب بعد از تزریق ژل لب

اگر تصمیم دارید پس از تزریق فیلر لب، تاتو را انجام دهید، بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  • حداقل ۴-۶ هفته پس از تاتو لب صبر کنید تا تمامی تورم و کبودی ناشی از فیلر برطرف شود. این امر باعث می‌شود تا پس از انجام تاتو لب به نتایج دقیق‌تر و بهتری دست یابید.
  • قبل از انجام تاتو، با پزشک خود در مورد برنامه‌ها و زمان‌بندی استفاده از هر روش صحبت کنید. این موضوع کمک می‌کند تا هماهنگی لازم برای انجام تاتو لب بهتر انجام شود.
  • بهتر است در مرحله اولیه تزریق فیلر، دوز کمتری از فیلر استفاده شود؛ چرا که تاتو لب نیز باعث افزایش حجم لب می‌شود. پس از آن می‌توانید در مراحل بعدی میزان دوز فیلر را افزایش دهید.
  • پس از تزریق ژل، فرم و حجم لب‌ها تغییر می‌کند. در انتخاب رنگ و شکل تاتو، به فرم جدید لب‌ها توجه کنید و از رنگ‌هایی استفاده کنید که با چهره و پوست شما هماهنگی داشته باشند.
  • استفاده از محصولات مراقبتی مناسب می‌تواند به بهبود سریع‌تر لب‌ها کمک کند. از محصولات حاوی مواد مغذی و ترمیم‌کننده استفاده کنید و از محصولات حاوی مواد شیمیایی قوی پرهیز کنید.
  • از دستورالعمل‌های مراقبت پس از تزریق فیلر پیروی نمایید. این امر کمک می‌کند تا نتایج بهتری بدست آید و تجربه‌ بهتری از نتایج هر دو روش داشته باشید.

تاتو لب قبل از تزریق فیلر

کلام آخر

در پاسخ به این سوال که تاتو لب بعد از تزریق ژل انجام شود یا قبل از فیلر لب؟ باید گفت که تزریق ژل یا فیلر لب ممکن است باعث تغییر شکل و حجم لب‌ها شود. بنابراین، توصیه می‌شود برای دستیابی به نتیجه نهایی بهتر، فیلر لب را قبل از انجام تاتو انجام دهید. اما اگر قصد دارید که پس از تاتو لب، تزریق ژل را انجام دهید، حتما تا بهبودی کامل لب صبر کنید و پس از آن اقدام به انجام آن نمایید. مهم است که در حین بهبودی و بعد از انجام این روش زیبایی از لب‌های خود به خوبی مراقبت کنید تا نتیجه نهایی همسان و مطابق با انتظارات شما باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *