دکتر محمد خادمی

بوتاکس خانگی برای خط اخم | ۱۰ روش برای از بین بردن خط اخم در خانه

ماساژ صورت برای بوتاکس خانگی

خط اخم این روزها نه تنها در افراد مسن بلکه در جوانان نیز پدیدار می‌شود. بسیاری از جوانان به دلایلی مانند استرس، فشار، ژنتیک و تابش نور خورشید با مشکلات چین و چروک در صورت به ویژه خط اخم مواجه می‌شوند. اغلب افراد برای رفع این مشکل به تزریق بوتاکس روی ماهیچه‌های پیشانی روی می‌آورند. اما برخی افراد تمایلی به انجام این روش ندارند. در عوض، از روش‌های غیرجراحی مانند ماساژ صورت، استفاده از داروهای گیاهی و ماسک‌های طبیعی خانگی به عنوان جایگزینی برای کاهش خط اخم استفاده می‌کنند. در ادامه چند راهکار طبیعی برای از بین بردن خط اخم را به شما معرفی خواهیم کرد.

بوتاکس خانگی برای خط اخم

۱۰ روش‌های خانگی برای از بین بردن خط اخم

خط اخم ناشی از عواملی مانند آسیب پوست در برابر نور آفتاب، شل شدن پوست، استرس و عوامل ژنتیکی رخ می‌دهد. برای کاهش خط اخم بدون نیاز به بوتاکس، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

روغن کرچک

استفاده از روغن‌ها برای رفع خطوط اخم، نیاز به مداومت در استفاده خواهند داشت. برای این منظور باید روغن کرچک را به آرامی بر روی خطوط مورد نظر ماساژ دهید و بگذارید که روغن تا صبح روی پوست بماند.

سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ باعث بهبود چین و چروک صورت می‌شود. برای استفاده از این روش، سفیده تخم مرغ را طی مدت زمانی حدود ۱۰ دقیقه روی خط پیشانی و بین ابروها قرار دهید و سپس آن را با آب سرد بشویید. همچنین می‌توانید برای اثرگذاری بهتر، سفیده تخم مرغ را با گلاب و گلیسیرین مخلوط کنید و به مدت ۳۰ دقیقه روی پیشانی نگه دارید و سپس بشویید.

سفیده تخم مرغ به عنوان بوتاکس خانگی

ماساژ با شیر

برای ماساژ پیشانی با شیر، یک قطره شیر را با استفاده از پنبه روی خطوط پیشانی و بین ابروها قرار داده و به آرامی آن را ماساژ دهید. پس از آن اجازه دهید شیر خشک شود و سپس صورت را بشویید. همچنین، می‌توانید شیر را با زردچوبه مخلوط کنید و به صورت یک ماسک روی پیشانی استفاده کنید. پس از ۱۵ دقیقه، ماسک را بشویید.

ماسک عسل و سیب

عسل دارای خواص بسیاری است که با ترکیب سیب بسیار فوق‌العاده خواهد بود. برای تهیه ماسک سیب و عسل ابتدا یک سیب را پوست کنده و له کنید. سپس یک قاشق غذاخوری عسل را به سیب اضافه کنید و ماسک را روی چین و چروک‌های صورت قرار دهید. بعد از ۲۰ دقیقه، صورت را با آب سرد بشویید و نتایج آن را مشاهده کنید.

ماساژ صورت

ماساژ صورت نوعی ورزش برای پوست است که می‌تواند به کاهش خطوط اخم کمک فراوانی کند. برای این منظور با انگشتانتان به آرامی و به صورت دورانی روی پیشانی را ماساژ دهید. این عمل باعث بهبود گردش خون در پوست می‌شود.

ماساژ صورت برای بوتاکس خانگی

ژل آلوئه‌ورا

ژل آلوئه‌ورا معمولا پایه اکثر کرم‌هایی آرایشی است که علاوه بر رفع چین و چروک صورت، باعث از بین بردن اسکار و لک صورت نیز می‌شود. برای رفع خط اخم ژل آلوئه‌ورا را با یک سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و بر روی پیشانی بگذارید. پس از ۱۰ دقیقه، آن را بشویید.

روغن گل رز یا روغن رزهیپ

روغن گل رز و رزهیپ دارای ویتامین A هستند که به جلوگیری از پیری پوست کمک می‌کند. بهتر است تا مقداری از این روغن‌ها را روی خطوط اخم ماساژ دهید تا جذب پوست شوند. در نهایت، صورت خود را با آب ولرم بشویید.

ماسک موز

ماسک‌های حاوی موز می‌توانند به عنوان جایگزینی طبیعی برای بوتاکس عمل کنند. برای این منظور، می‌توانید موز را له کرده و با عسل یا آووکادو مخلوط کنید و بر روی پیشانی و خط اخم ماساژ دهید. سپس با آب گرم بشویید.

ماسک خیار و جعفری

یکی دیگر از روش‌های رفع خط اخم استفاده از ماسک خیار و جعفری است. برای تهیه این ماسک، یک خیار را رنده کرده و آب آن را استخراج کنید. جعفری خرد شده را به خیار اضافه کنید و مخلوط را روی پیشانی قرار دهید. پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه، صورت را بشویید.

ماسک خیار و جعفری برای بوتاکس صورت

جو دو سر و ماست

برای خطوط اخم، می‌توانید از ترکیب جو دوسر و ماست به نسبت مساوی استفاده کنید. اگر پوست شما خشک است، می‌توانید پوست پرتقال خشک شده را نیز به این ترکیب اضافه کنید. بعد از ترکیب مواد، آن را به خوبی مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید. بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه، آن را بشویید.

کلام آخر

روش‌هایی خانگی ذکر شده در این مقاله به عنوان جایگزینی برای بوتاکس هستند، اما برای نتیجه گرفتن از این روش‌ها نیاز به مداومت در استفاده انواع ماسک‌ها خواهید داشت. لذا با اصلاح روش زندگی خود، می‌توانید از ظهور چین و چروک‌های بیشتر جلوگیری کنیم. البته قابل ذکر است که این روش‌ها موقتی هستند. برای دریافت نتیجه بهتر می‌توانید از تزریق بوتاکس استفاده کنید. برای این منظور بهتر است که به پزشکی متخصص در این زمینه مراجعه کنید. دکتر خادمی با تخصص کافی و سابقه طولانی در این زمینه خدمات بوتاکس را به بهترین نحو به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *