دکتر محمد خادمی

بعد از میکروبلیدینگ میشه بوتاکس کرد؟

امروزه خانم‌ها دست به هر کاری می‌زنند تا زیباتر و جذاب‌تر به نظر برسند. یکی از کار‌های زیبایی که می‌توان برای لیفت ابرو‌ها انجام داد، بوتاکس ابرو و میکروبلدینگ است که ابرو‌ها را کشیده‌تر و به سمت بالا نشان می‌دهد. اما سوالی که ذهن اکثر خانم‌ها را به خود مشغول کرده است، این است که اول بوتاکس یا میکروبلیدینگ؟ آیا می‌توان بوتاکس و میکروبلیدینگ را به طور همزمان انجام داد؟ در این مطلب قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم و شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.

میکروبلیدینگ چیست؟

میکروبلیدینگ روشی است که در آن می‌‌توان بدون جراحی، ابرو‌هایی پهن، کشیده و با حالت دلخواه داشت. این روش، راه‌حلی نیمه دائمی برای پر کردن قسمت‌های خالی ابرو محسوب می‌شود و در آن از رنگ دانه‌های شبیه به رنگ موی طبیعی انسان استفاده می‌شود. در واقع خانم‌هایی که به هر دلیلی ابرو‌های خود را از دست داده‌اند و ابرو‌های نازک و کم مو دارند، می‌توانند با استفاده از میکروبلیدینگ ابرو‌های دلخواه خود را داشته باشند.

بوتاکس ابرو چیست؟

بوتاکس ابرو روشی غیر تهاجمی است که برای از بین بردن خطوط بین دو ابرو، خطوط پیشانی و لیفت ابرو به کار می‌رود و آن را یکی از روش‌های جوانسازی صورت می‌شناسند. در این روش با استفاده از یک سم بدون ضرر، فعالیت و عملکرد ماهیچه‌های پیشانی و ابرو مختل شده و از کار می‌افتد.

  • تماس تلفنی
  • مشاوره در چت واتساپ
  • اینستاگرام
× شروع مشاوره در چت

زیباترین خودت باش!

همین الان درخواست مشاوره رایگان ثبت کن ♥

اول بوتاکس یا میکروبلیدینگ؟

معمولاً خانم‌هایی که قصد دارند هم میکروبلیدینگ انجام دهند و هم بوتاکس، برایشان سؤال پیش می‌آید که بهتر است کدام یک از آن‌ها را اول انجام دهند. بوتاکس بعد از میکروبلیدینگ بهتر است؛ چرا که اگر اول بوتاکس انجام دهید و بعد میکروبلیدینگ، ابروی شما براساس ویژگی‌های بوتاکسی که روی ابرو‌هایتان وجود دارد، انجام خواهد شد. 

بعد از مدتی که اثرات بوتاکس از بین می‌رود، ممکن است شکل ابرو‌ها اصلاً چیزی نباشد که شما انتظارش را دارید. به همین دلیل بهتر است ابتدا میکروبلیدینگ انجام دهید و بعد از آن به سراغ بوتاکس بروید.
متخصص زیبایی می‌تواند بدون تغییر موقعیت ابرو‌هایتان، نقاط تزریق بوتاکس را تعیین کند. چنان چه زمانی هم تصمیم داشته باشید بوتاکس خود را متوقف کنید، پزشک شما می‌تواند ابرو‌های شما را به همان حالت اولیه و طبیعی برگرداند. در کل چه برای تزریق و چه برای خالی کردن بوتاکس به یک متخصص زیبایی مراجعه کنید نه جاهای دیگر.

تزریق بوتاکس بعد از میکروبلیدینگ

چه مدت بعد از میکروبلیدینگ می‌توان بوتاکس انجام داد؟

اگر قصد دارید ابتدا میکروبلیدینگ انجام دهید، دیگر لزومی نخواهد تا منتظر بمانید بوتاکس انجام دهید. می‌توانید بلافاصله پس از میکروبلیدینگ و ترمیم زخم‌های آن، تزریق بوتاکس انجام دهید.

توصیه ما به شما این است که اجازه دهید میکروبلیدینگ به طور کامل بهبود یابد و تورم ابرو و جای زخم‌ها کاهش پیدا کند تا ابرو‌هایتان فرم طبیعی پیدا کند. سپس بعد از آن می‌توانید هر زمان که مایل بودید، بوتاکس انجام دهید. بوتاکس به عضله تزریق می‌شود و بر PMU تأثیری ندارد، اما پوست، ممکن است بعد از PMU کمی دچار تحریک شود. از این رو بهتر است تا بهبودی کامل میکروبلیدینگ صبر کنید و سپس بوتاکس انجام دهید.


اگر هم قصد دارید ابتدا بوتاکس انجام دهید و بعد میکروبلیدینگ، باید حداقل دو هفته بعد از تزریق بوتاکس صبر کنید. بوتاکس برای اثربخشی خود روی صورت شما نیاز به دو هفته زمان دارد. اگر قبل از این زمان میکروبلیدینگ انجام دهید، ابرو‌های شما نامتقارن به نظر خواهید رسید.

آیا می‌توان به طور همزمان بوتاکس و میکروبلیدینگ انجام داد؟

ترکیب کارهای زیبایی امکان‌پذیر است، اما باید طوری باشند که با هم تداخل پیدا نکنند. نکته مثبتی که در آرایش دائمی مانند میکروبلیدینگ وجود دارد، توانایی جادویی آن‌ها در شاداب کردن ظاهر افراد و جوان‌تر نشان دادن آن‌هاست. اما ترکیب اثر‌های زیبایی آن هم در زمان مقرر، خود می‌تواند اثرات عالی بر ظاهر افراد بگذارد.

مشاوره رایگان

مشاوره تلفنی

مشاوره در واتساپ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *