دکتر محمد خادمی

ایجاد چال گونه با بوتاکس

تصویر ایجاد چال گونه با بوتاکس

امروزه داشتن چال گونه یکی از ویژگی‌های زیبایی به شمار می‌رود. خیلی از مردم به خصوص بانوان، به چال گونه علاقه زیادی دارند و بر این باور هستند که داشتن چال گونه زیبایی انسان را چند برابر می‌کند. البته دور از ذهن هم نیست، چرا که وقتی شخصی را می‌بینیم که لبخند می‌زند، لبخند او زیباتر و شیرین‌تر به نظر خواهد آمد. این ویژگی خاص و زیبا در همه مردم دیده نمی‌شود و برای خیلی از افراد تبدیل به رویا و آرزو شده است. با این حال، نیازی به نگرانی نیست! زیرا شما هم می‌توانید به آرزوی داشتن چال گونه دست یابید. در ادامه ایجاد چال گونه با بوتاکس را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تصویر ایجاد چال گونه با بوتاکس- دکتر محمد خادمی

علت وجود چال گونه

بسیاری از مردم بر این باور هستند که چال خنده ارثی است. در قدیم، مردم چال‌های خنده را به عنوان یک ویژگی ژنتیکی غالب در نظر می‌گرفتند. یعنی اگر پدر و مادر یک فرد چال‌های خنده داشته باشند، تقریباً تمام فرزندان آن‌ها چنین ویژگی را به ارث خواهند برد.

با این حال، دو نظریه در مورد علت پیدایش چالش گونه وجود دارد. نظریه اول می‌گوید که چال گونه به خاطر کوتاه بودن عضلات دور دهان به وجود می‌آیند. نظریه دوم که پرطرفدارتر هم هست، می‌گوید این ویژگی به دلیل وجود نقصی در یکی از عضلات صورت به نام زیگوماتیک ماژور به وجود می‌آید. زیگوماتیک ماژور عضله بزرگی بوده که در دو طرف صورت قرار گرفته است. این نظریه بر این باور است که ایجاد چال گونه به خاطر دو تکه شدن این عضله اتفاق می‌افتد، زیرا در حالت عادی، این عضله یک تکه است. به عبارتی، زیگوماتیک بیفید یا دو تایی باعث ایجاد فرورفتگی کوچکی در گونه شما هنگام خندیدن می‌شود.

ایجاد چال گونه با بوتاکس

درباره مزیت‌های فوق‌العاده بوتاکس قبلاً خیلی صحبت کرده‌ایم و معلوم شد که رفع چین و چروک، مهم‌ترین ویژگی تزریق این ماده است. اما این روز‌ها در برخی از مراکز دیده شده که بوتاکس برای ایجاد چال گونه نیز به کار برده می‌شود. گرچه این کار خیلی توصیه نمی‌شود، اما خلاصه‌ای درباره این موضوع برایتان توضیح خواهیم داد.

همانطور که ذکر شد، چال گونه به دلیل وجود نقصی در عضلات گونه به وجود می‌آید. این نقص باعث می‌شود که عضله خاصی در گونه فلج شود و به خاطر این موضوع، چال گونه در صورت ایجاد می‌شود. اکثر مردم به صورت مادرزادی با این نوع نقص جالب و زیبا به دنیا می‌آیند. اما با این حال، می‌توان با تزریق بوتاکس عضله مربوطه را از کار انداخت و همان نقص را به طور مصنوعی به وجود آورد.

با این حال اگر به فکر ایجاد چال گونه با بوتاکس هستید، به یاد داشته باشید که تزریق بوتاکس در اطراف دهان، خیلی کار هوشمندانه‌ای نیست. عضله مربوطه نزدیک عضلات حرف زدن و تکلم قرار گرفته است و اگر اشتباه کوچکی رخ دهد، می‌تواند اختلال تکلم برایتان به وجود بیاورد. به خاطر همین موضوع، توصیه ما این است که اگر می‌خواهید چنین کاری را انجام دهید و عوارض بوتاکس را تجربه نکنید، به متخصص حرفه‌ای در این زمینه مراجعه کنید. این یکی از مهم‌ترین اقدامات قبل از بوتاکس برای تمامی افراد می‌باشد.

نظر دکتر خادمی در خصوص استفاده از بوتاکس برای ایجاد چال گونه

چال گونه برای چه افرادی مناسب است؟

تمام افرادی که عاشق داشتن چال گونه هستند، می‌توانند این روش زیبایی را انتخاب کنند و از آن لذت ببرند، زیرا این روش هیچ محدودیتی برای افراد ندارد و عوارضی نیز در پی نخواهد داشت. اما لازم است که افراد بعد از تزریق به مراقبت بعد از بوتاکس توجه کنند تا بهترین نتیجه را به دست آورند.

تصویر تزریق بوتاکس برای ایجاد چال گونه.- دکتر محمد خادمی

آیا نتیجه تزریق بوتاکس دائمی است؟

یکی از سؤالات خیلی مهمی که به ذهن افراد خطور می‌کند، این است که آیا ایجاد چال گونه با بوتاکس به طور دائم بر صورت می‌ماند یا خیر؟ در پاسخ به این سؤال می‌توان گفت که روش تزریق بوتاکس به گونه‌ها یک روش زیبایی و درمانی کاملا موقت است. اصولا، کار اصلی تزریق بوتاکس این است که می‌تواند عضلات را نه به طور کامل، بلکه تا حدی از کار بیندازد و مانع از انقباض آن‌ها شود..

هنگامی که عضلات دوباره شروع به انقباض می‌کنند، باید دوباره به متخصص مراجعه کنید و فرآیند تزریق بوتاک به گونه‌ها مجددا انجام شود. چرا که اثر بوتاکس بعد از ۳ تا ۶ ماه از بین می‌رود. لذا، کم کم فعالیت عضلات و خطوط چین و چروک‌ها دوباره بر می‌گردند که باید برای رفع آن‌ها مجددا به متخصص مراجعه نموده و این درمان را انجام دهید.

به یاد داشته باشید که قبل از عمیق شدن چین و چروک‌ها، تزریق بوتاکس را انجام دهید. با این کار می‌توانید به طور کامل از ایجاد چین و چروک‌های دائمی جلوگیری کنید.

تصویر ماندگاری چال گونه با بوتاکس-دکتر محمد خادمی

هزینه چال گونه

هزینه این نوع تزریق بستگی به عوامل مختلفی از جمله مهارت پزشک، روش انتخابی و … دارد، اما خوشبختانه جزو کارهای زیبایی گران قیمت و پر هزینه به حساب نمی‌آید. همچنین، لازم به ذکر است که برای ایجاد چال گونه به این روش، نیازی به بیهوشی ندارید. لذا نیازی به پرداخت هزینه گران قیمت، برای این فرآیند را نخواهید داشت.

کلام آخر

برای ایجاد چال گونه با بوتاکس، می‌توان بدون رفتن به زیر تیغ جراحی این کار را به نحو احسن انجام داد. این روش بسیار کم‌خطر و امن است و خیلی سریع به نتیجه دلخواه تان می‌رسید. اما با این وجود، به یاد داشته باشید که این روش نتیجه موقتی دارد و بعد از چند ماه نیاز دارید تا مجددا آن را انجام دهید. ناگفته نماند که پیش از انتخاب این روش، حتما با پزشک خود مشورت کنید تا در صورت وجود عوارض بوتاکس، در جهت به حداقل رساندن آن اقداماتی انجام دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *