دکتر محمد خادمی

آیا بوتاکس باعث افتادگی پوست میشود؟

تصویر آیا بوتاکس باعث افتادگی پوست می شود؟-دکتر محمد خادمی

بوتاکس یکی از روش‌های زیبایی و درمانی برای از بردن چین و چروک‌ها محسوب می‌شود و سال‌ها است که این روش مورد توجه عموم افراد قرار گرفته است. با این حال این روش هم مانند هر روش پزشکی دیگر در کنار فوایدی که دارد، عوارض کوتاه مدتی را هم به همراه خواهد داشت. اما یکی از سوالات رایجی که به خصوص از جانب خانم‌ها پرسیده می‌شود این است که آیا بوتاکس باعث شل شدن پوست میشود؟ در این مطلب قصد داریم به طور کامل به این سوال پاسخ دهیم تا نگرانی شما در این مورد از بین رود. با ما همراه باشید.

بوتاکس چیست؟

قبل از این که به این سوال پاسخ دهیم که آیا بوتاکس باعث افتادگی پوست میشود، بهتر است ابتدا بگوییم که بوتاکس چیست و چه کاربردی دارد. بوتاکس در واقع سم بوتولینوم است که که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می‌شود. این سم وقتی وارد پوست می‌شود، سیگنال‌های عصبی‌ای که باعث انقباض عضلات ماهیچه می‌شود را مسدود می‌کند. البته این اثر موقتی است و فقط در مدت زمان خاصی مثلا ۶ ماه الی یک سال، ماهیچه‌ها شل می‌شوند و چین و چروک‌ها و خطوط ریز از بین می‌روند.

افتادگی پوست بخش طبیعی روند افزایش سن است و معمولا هر چقدر سن بالاتر می‌رود، پوست نازک‌تر می‌شود و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد که همین موضوع باعث افزایش چین و چروک می‌شود. عوامل دیگری همچون سیگار کشیدن، تغذیه نامناسب، اشعه ماورا بنفش خورشید این روند را تسریع می‌کند. با تزریق بوتاکس می‌توان تا حدود زیادی این چین و چروک‌ها را از بین ببرد.

تصویر آیا بوتاکس باعث افتادگی پوست می شود؟-دکتر محمد خادمی

آیا بعد از بوتاکس پوست شل می‌شود؟

حالا می‌رسیم به پاسخ این سوال که آیا بعد از بوتاکس پوست شل می‌شود یا نه. احتمالا شما هم تا به الان در مورد بوتاکس و افتادگی پوست تحقیقات زیادی انجام داده‌اید اما به نتیجه درستی نرسیدید و با جواب‌های ضد و نقیضی روبرو شدید. اما ما در پاسخ به این سوال به شما می‌گوییم این که خود بوتاکس باعث شل شدگی یا افتادگی پوست می‌شود تصور کاملا اشتباهی است که بسیاری از افراد دارند.

بوتاکس هر اثری که روی پوست بگذارد به صورت موقتی است و ماندگاری بسیار طولانی ندارد. در واقع شما نتیجه مطلوبی که از بوتاکس به دست می‌آورید فقط ۶ ماه الی یک سال است که آن هم بستگی به مراقبت شما دارد. چون بعد از این مدت زمان اثر بوتاکس از بین می‌رود و دوباره پوست به حالت اولیه خود بر می‌گردد و چین و چروک‌ها مجددا ظاهر می‌شوند، برخی افراد به اشتباه تصور می‌کنند که پوست آن‌ها افتاده یا شل شده است؛ در حالی که پوست آن‌ها فقط به حالت اولیه خود بازگشته است. اگر می‌خواهید پوست شما به این حالت برنگردد، توصیه می‌کنیم در طول دوره اثرگذاری بوتاکس، به خوبی از بوتاکس صورت خود مراقبت کنید و تزریقات بوتاکس را به صورت منظم انجام دهید.

نکته دیگری هم که در این رابطه وجود دارد این است که تزریقات بوتاکس تنها زمانی باعث افتادگی پوست خواهد شد که توسط یک فرد غیر متخصص و کم تجربه انجام شود. در صورتی که شما صورت خود را به دست یک پزشک متخصص زیبایی مجرب و حرفه‌ای بسپارید، مطمئن باشید نتیجه بوتاکس ایده آل خواهد بود. در نهایت برای این سوال که آیا بوتاکس برای پوست ضرر دارد باید بگوییم که جواب خیر است.

تصویر آیا بعد از بوتاکس پوست شل می‌شود؟-دکتر محمد خادمی

فواید و مزایای تزریق بوتاکس

حالا که به جواب سوال آیا بوتاکس پوست را شل میکند، رسیدید، حالا می‌خواهیم شما را با فواید و مزایای تزریق بوتاکس آشنا کنیم. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین فواید بوتاکس را برای شرح می‌دهیم:

•      بدون نیاز به جراحی زیبایی، چین و چروک‌ها به صورت موقت از بین می‌روند و پوست صورت لیفت می‌شود.

•      بوتاکس پوست دوره نقاهت طولانی ندارند و هزینه آن بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه‌تر از جراحی‌های زیبایی است.

•      باعث جوانسازی پوست صورت می‌شود و صورت را سرحال تر، شاداب‌تر و پرانرژی‌تر نشان می‌دهد.

•      افتادگی و شل شدگی پوست را به صورت موقت از بین می‌برد.

•      سردردهای میگرنی را کاهش می‌دهد.

•      سیاهی و گودی زیر چشم را تا میزان زیادی کاهش می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *