دکتر محمد خادمی

آر اف بهتر است یا بوتاکس| مقایسه هزینه و روش انجام دو روش

تصویر نتایج طبیعی آر اف و بوتاکس

امروزه افراد زیادی به دنبال راهی برای تغییر ظاهر خود و جوانسازی صورتشان هستند که البته با پیشرفت تکنولوژی گزینه‌های متنوعی برای مقابله با علائم پیری، مانند چین و چروک و سفت شدن پوست وجود دارد. برخی از روش‌ها و درمان‌های ارائه شده‌ که باعث جوانسازی پوست می‌شوند شامل استفاده از دستگاه آراف فرکشنال یا اقدام به جوانسازی موقت با استفاده از بوتاکس هستند. در این مقاله، قصد داریم تا روش‌های ذکر شده را بررسی کنیم و در نهایت به این سوال پاسخ دهیم که آر اف بهتر است یا بوتاکس، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

تصویر آر اف بهتر است یا بوتاکس- مقایسه هزینه و روش انجام دو روش

معرفی کاربردهای آر اف و بوتاکس

برای بررسی این موضوع که آر اف بهتر است یا بوتاکس، باید گفت که کاربردهای بوتاکس شامل اصلاح خطوط اخم، چین و چروک‌های پیشانی و خطوط عمیق دیگر در صورت است. در حال‌که، آراف فرکشنال بیشتر برای کاهش چین و چروک‌های ریزتر توصیه می‌شود. در ادامه، به طور خلاصه، کاربردهای آراف فرکشنال و بوتاکس را معرفی خواهیم کرد.

کاربردهای آر اف

آر اف دارای کاربردهای زیبایی فراوانی است که برخی از آنها عبارتند از:

  • رفع تیرگی و لاغری پوست
  • بازسازی و تمیز کردن منافذ پوست
  • جوانسازی و بهبود پوست
  • درمان پوست مرغی (عروق برجا مانده پس از لیزرهای قبلی)
  • کاهش چروک‌های حاضر در ناحیه تزریق
  • بهبود ترک‌های پوستی ناشی از عوامل مختلف مانند چاقی، لاغری، زایمان و …
  • و غیره

کاربردهای تزریق بوتاکس

برای مقایسه دو روش آر اف و بوتاکس، بهتر است با کاربردهای بوتاکس و تزریق آن نیز آشنا شوید. این کاربردها شامل موارد زیر می‌شود:

  • تغییر شکل بینی و لثه بدون نیاز به جراحی‌های پرهزینه و سخت
  • رفع چین و چروک‌ها در نواحی مختلف صورت و بدن
  • از بین بردن خطوط اخم، خنده، پنجه کلاغی در اطراف چشم و غیره
  • تغییر شکل لب و ابرو

روش انجام آر اف

مراحل انجام آر اف فرکشنال به شرح زیر است:

  1. پوشاندن سطح پوست ناحیه مورد نظر با کرم بی حس کننده به مدت ۳۰ دقیقه
  2. استفاده از کیت سوزنی جداگانه برای هر بیمار
  3. وارد کردن سوزن به سطح پوست، برای نتقال انرژی آر اف از نوک سوزن به پوست، این انرژی باعث انقباض کلاژن در عمق پوست می‌شود.
  4. پس از خروج سوزن از پوست، ممکن است قرمزی موقتی در محل تزریق رخ دهد که تا چند ساعت با شما همراه خواهد بود. همچنین، ممکن است در مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت اولیه، تورمی کمی در محل تزریق دیده شود.
  5. بیمار می‌تواند از کرم‌های ترمیم کننده، ضد آفتاب و پوشاننده استفاده کرده و به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهد.

در طی ۴ هفته آتی، تغییراتی مانند کشیده شدن پوست و شفاف‌تر شدن آن ایجاد می‌شود که به مرور این تغییرات قابل مشاهده خواهد بود.

تصویر روش انجام آر اف

روش انجام بوتاکس

مراحل انجام بوتاکس عبارتند از:

  1. ضدعفونی کردن ناحیه تزریق توسط پزشک
  2. تزریق مقادیر مورد نیاز بوتاکس به ابرو، پیشانی و اطراف چشم‌ها با استفاده از سرنگ انسولین
  3. التهاب و قرمزی ممکن است در محل تزریق رخ دهد، اما این وضعیت معمولی است و پس از چند ساعت بهبود می‌یابد.
  4. پس از تزریق، توصیه می‌شود از دراز کشیدن و ماساژ محل تزریق خودداری کنید تا بوتاکس بهتر جذب پوست شود.

مقایسه استفاده از روش جوانسازی آر اف با تزریق بوتاکس

برای انتخاب بهترین روش جوانسازی پوست بهتر است که در ابتدا با پزشکی متخصص مشورت کنید تا بتوانید با آگاهی کامل انتخابی صحیح داشته باشید. در ادامه قصد داریم تا دو روش زیبایی آر اف و تزریق بوتاکس را با هم مقایسه کنیم:

ماندگاری

اگر برای شما ماندگاری طولانی اهمیت زیادی دارد، باید بدانید که بوتاکس گزینه مناسبی برای شما نیست؛ چرا که نتایج استفاده از آر اف برای مدت زمان طولانی‌تری در صورت باقی می‌مانند، اما تزریق بوتاکس این ماندگاری را ندارد.

تعداد جلسات

در بیشتر موارد، برای دستیابی به بهترین نتیجه، گذراندن ۴ جلسه آر اف کافی است. اما اگر طرفدار بوتاکس هستید، باید بدانی که بوتاکس در یک جلسه انجام می‌شود که تمدید آن طی چرخه‌ای بی انتها ادامه دارد. به عبارتی تعداد جلسات بوتاکس نه تنها زمان بیشتری را از شما می‌گیرد، بلکه بودجه بیشتری نیز می‌طلبد.

نتایج طبیعی

بوتاکس معمولا باعث حذف حالت طبیعی چهره می‌شود و ظاهری مصنوعی برای شما ایجاد می‌کند. از طرف دیگر، آر اف با تحریک تولید کلاژن باعث جوانسازی پوست می‌شود که نتایجی کاملا طبیعی دارد.

تصویر نتایج طبیعی آر اف و بوتاکس

درصد خطا و عوارض

اگر از برندهای غیر استاندارد بوتاکس استفاده کنید، ممکن است عوارضی مانند عفونت، جابجایی مواد و تغییر غیرطبیعی در صورت را تجربه کنید. همچنین، در صورتی که مهارت پزشک کافی نباشد، ممکن است تعادل صورت شما از بین برود. اما استفاده از روش آر اف این ریسک‌ها را در بر نمی‌گیرد و درصد خطای کمتری دارد.

مقایسه قیمت آر اف و بوتاکس

قیمت بوتاکس معمولا کمتر از آر اف است. استفاده از مواد بوتاکس در تزریقات پوستی هزینه کمتری نسبت به استفاده از دستگاه‌های آر اف دارد. اما باید توجه داشت که عوامل دیگری نیز می‌توانند در تغییر قیمت هر دو روش موثر باشند، برخی از این عوامل به شرح زیر هستند:

  • مکان و تخصص پزشک: ممکن است قیمت‌ها بین مراکز پوستی و پزشکان مختلف متفاوت باشد. عواملی مثل تخصص و تجربه پزشک نیز می‌تواند تاثیری بسزایی در قیمت هر یک از این روش‌های زیبایی داشته باشد.
  • مواد مصرفی: هزینه مواد مصرفی مورد استفاده در هر روش می‌تواند متغیر باشد. این هزینه‌ها با توجه به کیفیت و برند مواد مصرفی، می‌تواند تغییر کند.

بنابراین، قبل از تصمیم‌گیری برای انجام هر روش، مهم است که تحقیقات لازم را انجام داده و با پزشک خود مشورت کنید تا هزینه‌ها و سایر جنبه‌های مربوط به هر روش را به طور دقیق بدانید.

نتیجه گیری

با بررسی کاربردها و نحوه انجام هر دو روش، می‌توان به این سوال که آر اف بهتر است یا بوتاکس؟ پاسخ داد. برای این منظور باید گفت که هر کدام از این روش‌ها ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند. در نهایت، بر اساس مقایسه انجام شده، آر اف به دلیل داشتن کاربردهای بیشتر و ریسک کمتر، نسبت به بوتاکس برتری دارد. با این حال، تصمیم نهایی برای انتخاب روش مناسب، باید با توجه به نیازها و شرایط شخصی خودتان طبق نظر پزشک انجام شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *