دکتر محمد خادمی

میزان تزریق بوتاکس پیشانی چقدر است؟|دوز مناسب بوتاکس پیشانی به سی سی

دوز بوتاکس پیشانی در مردان و زنان و افراد مختلف متفاوت است و به عوامل متفاوتی مانند جنس پوست، سن و … بستگی دارد. در بین روش‌های متفاوت و مدرن امروزی برای جوانسازی و رفع چین و چروک‌ها، بوتاکس یکی از روش‌های پرطرفدار و محبوب است. بوتاکس در نواحی مختلف صورت مانند گونه، لب، اطراف چشم و … تزریق می‌شود. یکی از شایع‌ترین و رایج‌ترین نواحی تزریق بوتاکس، ناحیه پیشانی و اطراف چشم است.

بوتاکس پیشانی چیست؟

از رایج‌ترین نواحی برای تزریق بوتاکس، تزریق بوتاکس در ناحیه پیشانی است. تزریق بوتاکس پیشانی در ناحیه پیشانی و اطراف چشم برای بیماران تزریق می‌شود. بوتاکس پیشانی یک روش برای درمان خطوط پیشانی و اطراف چشم است. این نوع بوتاکس ماهیچه‌های نواحی دارای چین و چروک را فلج کرده و منجر به از بین رفتن خطوط چین و چروک می‌شود. درست است که این روش بی خطر اعلام شده‌است اما توصیه می‌شود برای جلوگیری از عوارض جانبی بوتاکس، حتما به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

مناطق تزریق بوتاکس پیشانی

مناطق تزریق بوتاکس برای چین و چروک‌های ناحیه پیشانی عبارتند از:

بین ابروها: بین ابروها محل ایجاد چین و چروک‌های اخم است. این ناحیه را منطقه گلابلا می‌نامند. هنگام اخم در این ناحیه خطوطی عمودی مشاهده می‌شود. تزریق بوتاکس در این ناحیه منجر به رفع خطوط اخم می‌شود. و در آخر به شما ظاهری جوان و شاداب می‌بخشد.

خطوط حاشیه چشم: این خطوط که در اطراف چشم قرار دارند و با افزایش سن و عوامل دیگر بیشتر می‌شوند. اما نگران نباشید این خطوط با تزریق بوتاکس از بین می‌روند و ظاهر شما را جوان و شاداب می‌کنند.

بالای ابروها: تزریق بوتاکس در بخش‌‌های خاص از پیشانی موجب لیفت ابروها و بلند شدن آنها می‌شود. بوتاکس در این نواحی منجر به

خطوط افقی پیشانی: این خطوط ممکن است بر اثر افزایش سن و یا آسیب ناشی از نور خورشید ایجاد شوند. تزریق بوتاکس در این نواحی منجر به رفع چین و چروک ها می‌شود، اما بهتر است اگر این خطوط را در صورت خود می‌بینید برای رفع آنها زودتر اقدام کنید تا درمان شما دشوار نشود.

دوز تزریق بوتاکس پیشانی

دوز تزریق پیشانی به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال نوع چین و چروک، شدت آنها، سن و… . اما به طور کلی دوز تزریق پیشانی بین ۱۰ تا ۵۰ واحد است. دوز تزریق بوتاکس را باید پزشک متخصص پوست و مو تعیین کند. بعد از تزریق شما شاهد نتایج نهایی نخواهید بود، نتایج نهایی معمولا طی ۲ الی ۳ روز قابل مشاهده است. همچنین ماندگاری بوتاکس نیز بین ۳ الی ۶ ماه است.

دوز تزریق بوتاکس پیشانی در مردان

دوز تزریقی برای بوتاکس برای مردان معمولا بیشتر از زنان است. این به دلیل پوست ضخیم آنها نسبت به پوست زنان است.

دوز تزریق بوتاکس پیشانی در زنان

برای زنان به علت پوست نازک و ظریف، از دوز بوتاکس کمتری استفاده می‌شود.

فواید بوتاکس پیشانی

·   مقرون به صرفه بودن

·   رفع خطوط پیشانی

·   خطرات کمتر نسبت به بقیه روش‌ها

·   درد کمتر

·   سرعت انجام

·   مراقبت‌های آسان و راحت بعد از انجام

·   بدون نیاز به جراحی

·   مشاهده نتایج نهایی بلافاصله بعد از انجام بوتاکس

·   بدون عوارض جانبی خطرناک

·   انجام سرپایی

·   قابل برگشت

·   ماندگاری ۳ تا ۶ ماه

·   رفع میگرن

·   رفع تعریق شدید

·   زمان بهبودی کمتر

اثرات بوتاکس پیشانی

  • لیفت ابرو: تزریق بوتاکس در بخش‌های خاصی در بالای پیشانی موجب لیفتینگ ابرو می‌شود و چهره‌ای جوان‌تر برای شما ایجاد خواهد کرد.
  • رفع چین و چروک‌های پیشانی: بوتاکس می‌تواند برای مدت زمان محدود چین و چروک‌های پیشانی را کاهش و یا از بین ببرد. این کار با فلج کردن ماهیچه‌های صورت انجام می‌شود.
  • پیشگیری از تشکیل چین و چروک‌های جدید: با کاهش تحریک و حرکت مکرر ماهیچه‌ها و عضلات در نواحی تزریق شده، می‌توان از خطوط و چین و چروک‌های پیشانی جلوگیری کرد.
  • جوان‌تر شدن ظاهر: با تزریق بوتاکس می‌توان به جوان‌تر شدن و شاداب‌تر شدن چهره کمک کرد.

نتیجه گیری

همانطورکه گفته‌شد تزریق بوتاکس یکی از روش‌های موثر برای رفع چین و چروک است. توصیه می‌شود برای تزریق بوتاکس به یک پزشک متخصص و کاربلد مراجعه کنید تا برای شما دوز مناسبی را انتخاب کند. فراموش نکنید که مراقبت‌های بعد از تزریق را رعایت کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

1 دیدگاه دربارهٔ «میزان تزریق بوتاکس پیشانی چقدر است؟|دوز مناسب بوتاکس پیشانی به سی سی»

  1. بازتاب: بوتاکس پیشانی بعد از چند روز اثر می‌کند+ عوامل موثر - دکتر محمد خادمی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *